Reklama

Reklama

Fotograf

  • angličtina Photographer (festivalový název) (více)
Trailer 3
Česko, 2015, 133 min (Alternativní 130 min, Televizní verze: 86+87 min)

Kamera:

David Ployhar

Hrají:

Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v  soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (486)

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

[ viděna a hodnocena televizní, dvoudílná verze ] Film neskutečně rozporuplný, na jednu stranu je tu totiž spousta scén, které jsou zbytečné, ic neříkají a nabourávají tempo i atmosféru, ale na druhou stranu je i tak příběh dobře odvyprávěn a především - má fenomenálního Rodena, který předvádí svůj životní výkon, nesklouzává ke karikatuře a dokázal dokonale zachytit saudkovskou excentričnost, klaním se hluboce a pokorně tomuto umění a obětuji za něj šálek čaje. Scény, které mi byly nejvíc nesympatické, byli poněkud zbytečné flashbacky do trudmé minulosti, obzvlášť, když emoce by mnohem lépe zvládl vyvolat jen Rodenský monolog, oproti tomu zas stojí na druhé straně výborné scény s vznikem jednotlivých fotografií, neboť jsou jak dobře natočeny, tak jsou především skvělým odkazem na reálné práce. Jako zdivočelý delfín páchající zlo drcením dětských písečných hradů ničí tenhle film zbytečná stopáž, čiže za průměrné tři hvězdy, ovšem kdybych viděl kinosestřih, zřejmě bych šel i výš. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Roden na Oskara, Saudek na ústavní léčbu. Karel je fakt těžký frajer. Se stopětaosmdesáti cenťáky a charakterním charismatem zahrál totiž toho slizkého, jeblého a oplzlého skřeta, co musí ze zoufalství šukat jen ty nejspuchlejší prasnice, o které by psychicky zdravý a alespoň trochu xvětu vypadající jedinec neopřel ani jateční pistoli, vskutku famózně! Jan je fakt těžký pičus. Pičus, kterého od svěrací kazajky a kariéry sociálně nezaopatřeného parkového úchyla udržela jen naprostá genitalita jeho kompozic, jež dokáže i z té nekrabatější a nejotylejší ženské prdele udělat pomalu umělecké dílo s nádechem barokní perverze. A pak je tu Sára. Snad ta nejnesympatyčtější a nejasexuálnější vyrachtaná zrůda v galaxii, na kterou může vlézt snad jen řádně ujetý člen Saudkovic gangu a proti níž je určitě daleko vnadnější i některá z těch porážkových sviní s monstrózními proporcemi Věstonické Venuše. K té byl kásting milostiv, protože podobnou obludu by hledali jen steží, avšak jindy sympatická, a nejmíň o čtyři ligy píchatelnější Marie jí rovněž zmákla tak dokonale, až měl člověk ke konci chuť análně jí ukojit kaktusem. Nepochybuji, že ohavný, excentrický páreček je skvělým žrádlem pro supy a hyeny nejen ze všech těch Extrasuperahablesků, ale také z Idiotů-Dnes, a kdo ví, jak to mezi nimi vlastně bylo. Každopádně si sami sebe bezesporu zasloužili a paní P. uplácala spolu s Karlem a Mášou z mrdlých trampot hnusného, perverzního starce snad nejvíce strhující český film za posledních pár let, na který jsem od začátku do konce fascinovaně čuměl jako na některé Jeníkovy fotky. Závěrem bych však měl k paní režisérce jednu drobnou intelektuální výtku: „Kurva, když už točíš autobiografický film o nějakém téměř nesvéprávném umělci, nenech ho fušovat do scénáře, protože si z toho udělá vlastní goeblsoidní píárko a Ty pak vypadáš jako bulvár, pičo!“ ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Muž není pes, kosti nežere! Ač se ve spoustě věcí s Janem Saudkem neztotožňuji (za všechno s jeho vkusem na ženy), nedokážu mu upřít jisté pochopení a sympatie. Karel Roden se nelehké úlohy chopil s vervou a (ač je mezi ním a JS značný výškový rozdíl) do geniálního bonvivána s duší dítěte se doslova převtělil. Film jako takový je sice dosti nedějový (viděl jsem prodlouženou dvoudílnou verzi), avšak v klíčových scénách (všechny s kritikem Janem Rejžkem) všeříkající. O žánrový mezník či diváckou povinnost sice nejde, ale i tak Irena Pavlásková se svým týmem odvedla bez pochyb kvalitní práci. 75%. P.S.: Mášou Málkovou bych se nejspíš nechal zblbnout taky (na rozdíl od skutečné SS). ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„CHCI VZDÁT HOLD VŠEM ŽENÁM SVÉHO ŽIVOTA…“ /// Film je takovej, jakej je Jan Saudek. Živel, kterej musí mít historek tolik, že by naplnily všechny kyprý prdele. Nejen ty z jeho fotek. Zajatec všech žen, ke kterejm ho poutaj výčitky a výčitky a nenávist. Obrovská porce vyšpulenejch zadnic a hysterickejch ženskejch – to jsou obrazy ze života Jana Saudka, umělce, hledajícího vášeň, která by mohla skály lámat. Při setkání s Janem, by lidi měli vědět, do čeho jdou. A tohle není žádná tragédie. Jen bohémská plavba s kapkou hyenismu. Ale nepatřím do rodiny, takže je mi to ukradený. O filmu můžu říct, že mě bavil. Jsem tak trochu bohémům nakloněnej… navíc ty fotky…! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem autorem věty – „Dobrý den, jsem tady kvůli tomu mrdu!“ . 2.) Hledám návod, jak se stát vyžírkou. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Sklamaný nie som, no prekvapený tiež nie. A od výnimočného diela ukazujúceho umelcov život čakám prekvapenie, nápad, invenciu. Niečo doteraz nepoznané. A to je môj problém s Fotografom. Pred časom som totiž čítal obsiahly rozhovor s pánom Janom Saudkom, ako ho o všetko odrbala jeho niekdajšia životná múza. Nuž a tento film bol len obrazovým sprievodcom k uvedenému interview. Na to aby nudil je Roden príliš dobrý herec a Saudek príliš skvelý slovný i situačný eskamotér. A zároveň slovný i erotický neštandard, takže oko a ucho diváka sa neskutočne baví. Preto napriek zabijackej dĺžke bol film znesiteľný aj pútavý. Nemohol som sa ale zbaviť dojmu, či bol nutný odstrel jednej ambicióznej vychytralej dámy, na úkor ukázania Jána ako výlučne umením žijúceho pána, práve týmto spôsobom. Preto hviezdička dole. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (17)

  • Uměleckého kritika si ve filmu zahrál skutečný český hudební a filmový kritik Jan Rejžek. Novinářku usilující o televizní interview s hlavním hrdinou ztvárnila česká novinářka Michaela Jílková. V cameo roli se ve snímku několikrát mihne i český výtvarník David Černý. (ondey)
  • Scénář filmu se připravoval dva roky. Režisérka Irena Pavlásková se s Janem Saudkem rok scházela, naslouchala mu, napsala scénář a on do něj vpisoval svoje nápady. (M.B)

Reklama

Reklama