VOD (1)
Série(3) / Epizody(39)
Obsahy(2)
Jessica Jones, pronásledovaná traumatickou minulostí, využívá své nadání jako soukromé očko, aby našla svého mučitele dřív, než v Hell's Kitchen ublíží ještě někomu. (Netflix)
Videa (4)
Recenze (245)
Líbí se mi, že Jessica Jones nedá divákovi na začátku nic zadarmo. První díl je nepřehledný, se spoustou informací, které začnou dávát smysl až později. Zároveň jde o změnu paradigmatu v pojetí superhrdiny - Jessica Jones a Luke Cage se neschovávají za barevné pláště a rádoby-cool aliasy, naopak se na celé to komiksové paradigma dívají s nadhledem ("Kdo kruci pojmenuje sám sebe Killgrave? Proč ne třeba Zdechlá mršina?"). Je příznačné, že revize superhrdinského žánru přichází zespodu - ze seriálového média a od hrdinů, kteří nejsou polobohy. Koneckonců hlavní padouch není ve výsledku ničím, než zvláštní schopností obdarovaným sociopatem, který netouží kontrolovat svět, ale ovládat jen jednu konkrétní ženu, na kterou je fixovaný. Jenom dvě věci mi na seriálu vadily - jednak zaměření na Kilgravea (Tennant je v roli brilantní, ale děj byl díky němu až moc natahovaný) a jednak ta hrozná generická "jakože-jazzová" hudba, která se vynořila ze stejně generických televizních produkcí devadesátých let. ()
Netflix v poslední době produkuje jeden lepší seriál než druhý.Po Daredevilovi,který se tvůrcům neskutečně povedl,jsem zhlédl i další film s podobnou tématikou.Seriál Jessica Jones sice vcelku není až tak dobrý jako DD,ale i tak má něco do sebe.Autoři se snažili vytvořit daleko temnější atmosféru,což se jim povedlo.Krysten Ritter se role povedla,ale hlavně podle mě zazářil David Tennant coby hlavní antipadouch Kilgrave.Popravdě ani sám nevím,jestli chci vidět druhou sérii,které se nejspíš dočkáme.Bude muset být alespoň tak dobrá jako první.Celé první sérii uděluji 80% ()
I když někteří hovoří o tom, že je děj první série uměle natahovaný a není v něm dostatek zápletek, tak já to tak nevnímala. Kilgrave uniká vždy samozřejmě a přirozeně, Jessica svádí pro mě tak pochopitelný vnitřní boj, kdy chce být hrdinkou a zároveň touží po spravedlnosti, aníž by musela ublížit, navíc velká sympaťanda s lahví whiskey vždy po ruce. Vedlejší postavy jsou umně představené, že ani nebudí dojem vedlejších postav... Chemie funguje tam, kde má a pro mě bononek v podobě Tennanta, srdcovky, Pana Herce (taky bych mu zobala z ruky). I love Marvel. I want moar. ()
Možná je to tím, že nemám nastudované jiné seriály od Marvelu, ale tohle mě dostalo. U ostatních jsem se nedostala přes 3-4 díly za 3-4 týdny, ale díky Netflixu jsem si mohla Jessicu vychutnat najednou a to asi hodně pomohlo. Daredviovi dám možná taky ještě šanci. Ale Jessica super. Atmosféra výborná, herečka nepřehnaná a záporák luxusní. Plno zvratů a WTF momentů. No, tak zase za rok u season 2. 5* ()
Galerie (334)
Zajímavosti (45)
- Ve videu říká Whizzer (Jay Klaitz) větu: „S velkou silou přichází velká duševní porucha.“ Jedná se o pozměněnou známou větu „S vekou silou přichází velká zodpovědnost“, kterou řekne strýček Ben Peteru Parkerovi / Spider-Manovi. (NiWi)
- Postava Turka Barretta (Rob Morgan) se objevila v tomto díle, stejně jako se objevila alespoň v jednom díle ve všech sériích marvelovských seriálů na Netflixu. Jedinou výjimkou je seriál Iron Fist (od r. 2017), nicméně Barrett se objevil v The Defenders (od r. 2017), jejichž součástí Iron Fist je. (NiWi)
- Bar, ve kterém je Jessica (Krysten Ritter) na začátku epizody, je bar jménem Josie's. Stejný bar často navštěvují Matt Murdock a Foggy Nelson v jiném seriálu od Marvel / Netflixu, a to Daredevil (od r. 2015). (NiWi)
Obstojně zahrané vedlejší role, sem tam nějaký záblesk atmosféry, v první polovině zajímavé "znovu sbližování se" Jessicy a Kilgravea, výborný David Tennant, sympatická Krysten Ritter, fajn easter eggy na fakt, že se toto odehrává v větším vesmíru, schopnost epizod udržet moji pozornost i přes plíživé tempo, využití schopností Jessicy a Lukea asi tak ve dvou hezkých šarvátkách a min. jedné postelové scéně. No a teď bych chtěl napsat, že seriál ovšem nejvíce exceluje na samotném střetu dvou hlavních postav, Jessice a její snaze najít v životě pevnější bod v protikladu s tím, že nechce, aby ďábelský stalker využíval toho faktu k postupnému ničení všech těchto bodů. A že to je podané opravdu stylově, s mírnou komiksovou nadsázkou, přitom ale dost syrově a tvrdě, jak už to Netflix zvládl v Daredevilovi, s hezkým vizuálem, využitím toho, kam měl zřejmě už podle ladění úvodních titulků tento seriál směřovat - noiru a jeho propriet, s chytře napsaným scénářem, plně využívajícím možnosti, které naskytá Purple Man a jeho schopnosti, vygradovaný až do dechberoucího závěrečného souboje řekněme o mysl Hell's Kitchen, anebo třeba i tu záchranu svých přátel. Kdyby na místě tvůrce byl Drew Goddard jako v případě Daredevila, myslím si, že by to přesně takové bylo. Ale on tam není, protože Netflix či Marvel dal šanci další neznámé tváři, počkat, nebo to není až tak neznámá tvář? Ba ani méně známá? Ona je to scénáristka takového celosvětového fenoménu, stejně jako výborného obohacení kinematografie jako je Twilight sága? Ah, tak to chápu... Ne, nechápu, co je to u bohů Asgardu napadlo? Když už chtěli pro lepší ženštěji laděnou sérii nějakou ženu (což je určitě logické, to jim neberu), nemohli tomu hledání věnovat trochu víc péče? Nebo, když už ne, nemohli aspoň Melissu řekněme trochu víc hlídat... aby nevyplodila úplný bordel? Vždyť ten děj je tak nesoudržný, tak amatérsky, roztržitě stavěný, epizody nemají žádnou gradaci, chybí opravdové dobře provedené cliffhangery, někdy jsem měl pocit, že se ten děj doslova točí v kruzích - jé, chytili jsme ho, utekl, jé chytili jsme ho, utekl a k ničemu lepšímu za celou dobu série nedojde, opravdu tu zřejmě škodí to, že se už od první epizody celá série zaměřuje přímo na hlavní zápletku, mnohem více by sedělo v první polovině nějaké to řešení případů ala komiksová ALIAS a jenom postupné odhalování náznaků, že se jakýsi psychouš vrátil, což by se potvrdilo v druhé polovině, ale problém je také s tím, že přes to, jak parádně hlavně David hraje, je celá jeho role napsaná tak unyle a nudně, až hloupě, že nakonec nefunguje ani on. Vlastně se dá seriál opravdu rozdělit na plus mínus dvě poloviny, první je ještě jakžtakž fajn zábava, s postavami, které nemají úplně vymyté mozky, s Kilgravem, který ještě působí aspoň trochu jako seriózní a nebezpečný protivník. Pak přijde druhá, kdy postavy začnou mít neuvěřitelně vymyté mozky, teleportují se, kam se jim zlíbí (kde je scénář zrovna potřebuje), děje se plno samoúčelných kravin, dialogy znějí jak z Twilightu, tedy extrémně dementně, některé vedlejší postavy začnou být opravdu zbytečné a zřejmě se neví, co s nimi, podzápletky, které jako zřejmě měli nějak okořenit tu přímočarost děje, se jako ale opravdu naprosto rozpadnou nebo se vyvinou v hrozné zvratky, některé postavy berou drogy a vymyje jim to mozek ještě víc (opravdu, to se tam stane a je to debilní jako vše ostatní) a samotné finále je tedy asi logicky zcela neuspokojivé a navíc i tam se podařilo Melisse vnést pár scénáristických sraček. Dobrá práce, fakt. Nepamatuji si po jednom dni kromě pár scén, které byly už v traileru a velmi jsem se na ně těšil a vlastně jedna se povedla nakonec i v seriálu (policejní stanice) a samotného Davida Tennanta a některých jeho typických, na Whoviana jako jsem já, vždy funkčních kreací, vůbec nic. Jen to, že jsem celý poslední díl jen doufal v objevení se Matta Murdocka, a to bylo vše, o čem jsem poslední díl přemýšlel. Protože přemýšlet o tom, co se tam děje, to bych si neudělal. Mírně nad 5/10, abych mohl dát ještě tři hvězdy, protože stále to, milá Melisso, nebylo horší než Twilight. Sweet Christmas! () (méně) (více)