Režie:
David Robert MitchellScénář:
David Robert MitchellKamera:
Mike GioulakisHudba:
Rich VreelandHrají:
Maika Monroe, Keir Gilchrist, Jake Weary, Daniel Zovatto, Lili Sepe, Olivia Luccardi, Linda Boston, Bailey Spry, Claire Sloma, Debbie Williams, Rich Vreeland (více)Obsahy(1)
Devatenáctiletá Jay se po příjemné chvilce na zadní sedačce auta se sympatickým mladíkem ocitne svázaná v opuštěné továrně. A mladík ji zpovzdálí opatrně pozoruje. Čeká na okamžik, kdy se objeví démoni. Na okamžik, kdy to pro něj celé skončí a pro ni naopak začne. Nekonečná noční můra. Tyto až příliš reálné přízraky jsou součástí prokletí, které si jeho oběti předávají sexem jako štafetový kolík. A pro Jay původně slibný večer nakonec skončí tím nejhorším možným způsobem. Její milenec ji uprostřed ulice vyhodí svázanou a polonahou z auta a navíc od něj převzala kletbu spojenou s pronásledováním a útoky přízraků, které s ní od této chvíle budou na každém kroku. Její život se smrskne na nekonečný a všudypřítomný strach, před kterým nemá kam uniknout. Jay se svých zjevení může zbavit jedině tak, že je předá někomu dalšímu. Podaří se jí uniknout? (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (638)
Rozhodně nadprůměrný a pozoruhodný horor. Neokoukaný strašák baví (člověk dumá, jak přesně funguje), hudba suprová, taky kamera měla svoje momenty, čímž nemyslím ty neustálé otravné nájezdy, odjezdy a švenky, ale spíš ty pěkně naaranžované celky. Ovšem ten silný nezávislácko-hipsterský feeling (zmíněná otravná kamera, vláčné tempo, občasné blábolení postav a nechybí ani klon Michaela Cery) mě neskutečně sral. ()
Prvních deset minut se dozvíte princip, podle kterého si hlavní záporák své oběti vybírá, dalších devadesát minut přemýšlíte, proč se hlavní hrdinka prostě neodstěhuje do Evropy. To, že je centrální premisa originální, totiž ještě neznamená, že je to vhodný námět pro celovečerní film. Občas je totiž fajn, když se postavy chovají logicky nebo když celý film není je o opakování jedné a té samé scény (pomalu přicházející postava) v rozdílných exteriérech a interiérech. ()
Sympatický hororový hipster, který funguje docela dobře jako "coming of age" story o nejistotě, hůř už jako žánrovka. Ty pokusy o útoky nalíčených bubáků jsou debilní a celé to srážejí. Mitchell má sice cit pro vizuály, ale nejlíp funguje výprava (Detroit again), co se práce s napětím a prostorem týče, není to zvlášť vynalézavé (třeba scéna na kolečkové židli je vysloveně amatérská). Hodnotím snahu o aktualizaci a přesah, ale výsledek je jen lehce nadprůměrný, ()
Jeden z mých nejoblíbenějších hororů, nad jehož tématikou jsem se nejednou zamýšlel a polemizoval tak, jaké by to asi bylo mít podobnou bytost v patách. Obzvláště zajímavé mi připadají návrhy, jak se podoného monstra zbavit a v případě odmítnutí předat štafetu (ať už z jakéhokoli důvodu), by mne zajímaly případné rozvrhy cesty po světě. Tak daleko však film nezacházel. Dlouhá léta jsem v očekávání vyhlížel jedničku, až nakonec vyšlo alespoň něco velmi podobné: Smile. Asi začínám být nenasytný, neboť jsem to shlédl teprve včera a již se těším na volné pokračování něčeho dalšího na tento způsob. 80% (Edit: 07.11.22) ()
A mně se to zase naopak celkem zamlouvalo. Pravdou však stále zůstává, že se s daným tématem mohli tvůrci vyblbnout daleko více. Nicméně, stále zůstává alespoň ten cool nápad, že je vám něco děsně pomalého stále v patách a chce vás zlikvidovat. Předávat si bubáka pářením se, je rozhodně o moc děsivější, než třebas takové HIV, které již má dnes skoro každý a není to už vůbec žádné terno. Fajn nápad na protisexovou kampaň. Trošku více mi sledování znepříjemňovala ošklivost snad všech zúčastněných. Dále mě malinko zaskočilo, že hlavní hrdinku pronásledovaly i ženy, když jsem viděl, jak se na jejím kamarádovi vyřádila jeho vlastní matka, tak si dost dobře nedovedu představit, jak by mělo probíhat páření, když by se sešly dvě frndulíny. Jinak je filmík fajn. Má hrozně pěknou a gradující hudbu a spousty napínavých pasáží. Bylo to skoro na 4 kousky. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (9)
- Film, na který se dívají mladí, je Zabijáci z vesmíru (1954). Další film, který běží v televizi a na který se dívá jen Paul (Keir Gilchrist), je Voyage to the Prehistoric Planet (1965). (Pitryx)
- Koncept filmu vychádza z opakujúcej sa nočnej mory, ktorú mal režisér (David Robert Mitchell). Ten tvrdí, že niekto sa k nemu neustále pomaly približoval. (Pat.Ko)
- Báseň, ktorú číta nahlas učiteľka v triede, je "The Love Song of J. Alfred Prufrock" od T. S. Eliota. Zdá sa, že báseň má s filmom spoločné črty. (Pat.Ko)
Reklama