Reklama

Reklama

Pod zemí

  • USA As Above, So Below (více)
Trailer 1

Vydali se do míst, kam živí nepatří. V pařížských katakombách se ukrývá zcela neznámý prostor, lákající mnoho průzkumníků a badatelů ze všech koutů světa. Vstoupit lze zdarma, ale nakonec můžete zaplatit i cenu nejvyšší. Scarlett Marlowe (Perdita Weeks) studuje na univerzitě obor Městská archeologie a Paříž je pro ni z tohoto pohledu pravý ráj. V podzemí se tu vinou stovky kilometrů chodeb, v nichž je vepsaná historie města. Při studiu starých map narazí na záznamy o tajemné podzemní místnosti, kterou se rozhodne najít a prozkoumat. Své nadšení a odhodlání nakonec přenese i na partu speleologů a dobrodruhů. Přemluví je, aby ji do „dolní" Paříže doprovodili. Hned na začátku cesty míjejí nápis s varováním, že vstupují do říše mrtvých, bohužel ho ještě neberou vážně. O pár hodin později už ale všichni na vlastní kůži poznají, že se smrtí není radno si zahrávat, protože vás taková hra může stát i život. Na výpravě krvavou pařížskou historií je začnou pronásledovat jejich vlastní tragické prožitky a traumata, která jsou v těchto ponurých místech až příliš reálná. Vrátit se nemohou, cesta zpět je zatarasená, a pokud si chtějí uchovat alespoň teoretickou naději na přežití, musí postupovat labyrintem chodeb a tunelů níž a níž, do míst, kde na ně čekají výjevy mnohem děsivější než ty, které zůstaly za jejich zády. Jenže kam hlouběji lze dojít z podsvětí? Ano, tušíte správně... (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (607)

kingik 

všechny recenze uživatele

Noční můra v podzemí aneb výprava za Kamenem mudrců bez Harryho Pottera (i když Ben Feldman, mohl být jeho určitou variací) v ohraném "found footage" stylu. Co jest nahoře, jest i dole, jak praví název filmu. Už méně se řeší, co je uprostřed. Tedy, co si má z filmu odnést divák. Ten bude z filmu nejednou kvalitně zmaten. Mladá studentka historie, a celkem píchatelná Scarlett (Perdita Weeks), donutí skupinku lidí - odborníků vlézt do pařížských katakomb, aby našla to, co je lidstvu po staletí skryto. Tajemný labyrint chodeb však vydá to, s čím nikdo nepočítal. A pak se začnou dít věci. Celé pojetí filmu je značně naivní. Vše se dá hravě predikovat dopředu přes fádní režijní i scenáristické postupy. A to vynechávám i nevysvětlitelná logická klopýtnutí a zmatené chování postav i nerostů (kámen funguje/posléze nefunguje), kdy si film rozbíjí hubu. Nejdříve film diváka zasype archeologicko-historickou přednáškou, která chce navodit zcela sofistikovaný dojem a umlátit diváka svojí "odborností". Nepodaří se to, protože podobné kecy hororový divák sotva zkousne a celou dobu spíše čeká, co na něj v chodbách zpoza rohu vybafne. No čekat bude docela dlouho. Své hororové porce se dočká až ve třetí třetině filmu, kdy se na něho vyvalí zběsilý sled výjevů nemající daleko do halucinogenního oblouznění. V tu chvíli se všem postavám bez rozdílu zhmotní jejich "třinácté komnaty" (ČT o tom dokonce točí stupidní dokumenty vysílané v pátek, tak doufám víte, o čem je řeč) a všechny postavy propadnou beznaději.Ty výjevy nejsou až tak děsivé, jako spíše děsivě nepřehledně natočené. Na "erkový" rating, kterým je film opatřen, je to celkem slabota, ale pozitivní je, že se film z dlouhého bloudění po chodbách, probere k životu. Tahle dynamická sekvence zabere sotva půl hodiny, zbytek je dost roztahaně ukecaný, natočený na dobré technické úrovni v polo-docu stylu, kdy hand kamera sem a hand kamera tam, tedy vesele švenkuje a kmitá, až se z toho hlavička motá. Je značně diskutabilní, jestli člověk ohrožený na životě, bude bez přestání natáčet tak, jak toho byl divák nejednou svědkem v hororovém subžánru found footage, který to nejlepší, co měl, už dávno vydal. A co víc, subžánr už se pomalu a jistě poroučí ze scény, akorát bratrům Dowdleovým, to ještě nikdo neřekl, a tak natočili tuhle pičovinu. Tenhle příspěvek rozhodně nijak zásadně nepřekonává své předchůdce, a je spíše výjimečný v tom, že se dostal do kinodistribuce. Na kino, je to hodně slabý film. A jsem přesvědčený, že usoudili tak i diváci, kteří si to pařížské "dobrodrúžo" nechali, až se bude válet volně ke stažení na netu. Film tedy v globálu semele vše známé z jiných hororů a občas přidá špetičku něčeho, co třeba nepůsobí tak ohraně, to aby se neřeklo. Produkční dílna bratrů Dowdleových není žádná velká studnice nápaditosti. Rozjetý závěr a kvalitní technická stránka, a jinak nic, co bych ocenil. Dejme tomu, že při mé pozdější návštěvě katakomb, se mně zjeví web CSFD s tím, že jsem tenhle horor ve svém hodnocení podcenil. Tenhle horor na vysokou školu hororovou nemá. Můžou mně třeba čuráka na skřipec v podzemí natáhnout, ale tak to je. Ke kvalitnímu vytížení nervů následkem viděného, u mě došlo jen minimálně. Nervozně těkavá byla spíše kamera, ale ve své podstatě, jak je u tohoto subžánru zvykem, byla kvalitně otravná a vydržet ji ještě o pár minut déle, než je nezbytně nutné, tak to nepřehledné dění v podzemí pošlu nahoru i dolů, a sice výbuchem vzteku. Mé hodnocení: 40% () (méně) (více)

novoten 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době horror, který námětem zaujme, trailerem chytí za krkem a filmem potvrdí, že dobré nápady (byť nenápadně vysbírané a přepsané odjinud), se i v podceňovaném žánru pořád ještě nosí. Bylo by sice velmi snadné začít se strefovat do několika snad až příliš snadných hádanek, které Scarlett bez zaváhání vyřešila nebo i do samotné premisy, ale to už samo o sobě ubírá na zábavnosti celého konceptu. Forma found footage má totiž konečně zase jednou smysl a těch pár proklatě vypečených momentů (zírající černovlasá slečna si jich krade většinu) bylo tak moc, že jsem hlavním hrdinům držel palce čím dál víc. I kdyby to mělo znamenat jen to, že se dostanou za nejbližší zatáčku. ()

Reklama

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Šílený mišmaš se spoustou zajímavých a originálních nápadů, zabitých spoustou trapných lekaček. Mohlo to být hodně dobré, ale mohlo to být i o moc horší. A nejlepší je stejně ten plakát. // 1. 1. 2015: Po druhé projekci zvedám. Nápady jsou fakt vynikající a lekaček nakonec zas tak moc neni. Asi vážně nejlepší horor 2014. Pěkné pro srovnání s těma nepovedenýma zmetkama, které točí Wan. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu jak nesnáším, opovrhuji a proklínám žánr Found Footage, tak v tomhle případě si As Above, So Below zaslouží jedině chválu a také že letošní kino navštívily pouze nezajímavé sračky jako Jessabelle či Ouija aj. Naštěstí film zaujme a vtáhne od začátku do konce, nehrozí ani typická 40 minutová, nezajímavá a epileptická nuda, zde se víceméně šlape na plný plyn pořád. Film si udržuje perfektní atmosféru, krásně mixuje mysteriózní, dobrodružné, historické a hororové prvky, je natočen velmi stylově, žádná shaky kamera, žádné zrnění, žádné přepínání obrazu, takhle by to mělo vypadat! Mrzí mě však pouze absence lekaček, ikdyž jedna měla slušně našlápnuto. 80% ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

|20%| Ach jo, tak co tu máme ? Jednu velkou nudu. Musím si ale sám sobě vynadat, že jsem netušil, že to bude natočeno stylem ruční kamery. Tyto typy filmů moc nemusím. Třeba u Patroly mi to nevadilo, ale u hororů mi to vadí. Respektive, film natáčený stylem ruční kamerou není prostě horor. První půlka je totální nuda. Co se týče druhé půlky filmu, tak se teda něco děje, ale je to teda porod. Nějaká ta krev menší, zranění, smrt atd, ale co z toho mám, když to vůbec nepůsobí hororvě a vůbec se nezaleknu, ani mě netíží žádná scéna, atmosféru to nemá, hudba je tvůrcům ukradnutá, no já se z toho zblázním. Podobně jako Ouija je tohle nesnesitelná nuda, zde už to zavání i odpadem, ale nakonec jsem tu jednu hvězdu s vypjetím všech sil udělil. Nejhorší možnou. U mě je 1 hvězda procentuálně od 13-29% - holt jsem přísný. Takže 2 důvody proč jsem nakonec tu hvězdici dal. Zaprvé: Nemám rád filmy točící se ruční kamerou (což už jsem zminoval). Zadruhé: Nemělo to velkou chybu, něco se aspon dělo, ikdyž pro mě se nedělo ve filmu vůbec nic. Ztráta času a krátká stopáž mi přišla jak promarněný celý den. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (9)

  • Nápis nad vstupem do pekla, v angličtině: „Abandon all hope ye who enter here,“ je do češtiny ve filmu přeložen jako: „Mnou vchází se do města věčné strasti.“ Nejde tak o přesný překlad, oba úryvky však pocházejí ze stejné části „Božské komedie“ od  italského básníka Dante Alighieriho. (gamemaCZ)
  • Natáčení probíhalo v pařížských katakombách a v kostele svatého Eustacha. Jedná se o první film, u něhož francouzská vláda svolila z natáčením v katakombách. (Terva)
  • V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 78. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (ČSFD)

Reklama

Reklama