Režie:
Damián SzifronScénář:
Damián SzifronKamera:
Javier JuliáHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Darío Grandinetti, María Marull, Mónica Villa, Diego Starosta, Héctor Drachtman, Rita Cortese, Julieta Zylberberg, César Bordón, Leonardo Sbaraglia (více)Obsahy(1)
Šest divokých historek spojuje téma drobných i větších nespravedlností a křivd, kterým se člověk nemůže bránit, nechce-li překročit hranice zákona či dobrých mravů. Čeho je ale moc, toho je příliš. V různých situacích se hrdinové filmu dostanou do bodu, kdy už jim dojde trpělivost. Vezmou věci do svých rukou a s lidskou malostí, byrokracií či vypočítavostí si to vyřídí s intenzitou rozzuřeného zvířete. Černá komedie koprodukovaná bratry Almodóvarovými si podmanila diváky festivalu v Cannes i Karlových Varech. Není divu. Nervy totiž můžou rupnout každému a pocity hněvu jsou stejně univerzální jako uvolňující účinek smíchu, který se dostaví při každém z šesti překvapivých rozuzlení. (Aerofilms)
(více)Videa (8)
Recenze (910)
Latinskoameričtí Bakaláři v cynickém balení. Žádné z povídek sice nechybí nosný nápad (když už nic jiného), ale bez výjimky všem se tu více tu méně nedostává větší rozpracovanosti onoho úvodního "cynického nástřelu", údernosti, gradace a vypointovanosti. Szifrón má dobré nápady, ale do podoby scénáře mu to měl sepsat někdo jiný. Takto je to mrhání dobrým potenciálem, které jakž takž funguje především díky duu segmentů "Automoto škorpení" a "Veselka na ostří nože". ()
Divoké historky předcházela pověst filmu, ze kterého byli nadšeni všichni kromě Františka Fuky. Tedy mě zarazilo, že jsem se zařadil po bok FF, i když z poněkud jiných důvodů. (asi) Chápu premisu filmu, ukázat lidi vystavené stresu, kteří v jeden moment to napětí již nevydrží, vybouchnou a divák spolu s nimi dojde zadostiučinění. Teoreticky u mě dobrý, s tím bych problém neměl. Problém jsem měl s tím, že většina těch, kteří se měli mstít, mi přišli jako **libovolná nadávka**, ke kterým jsem necítil naprosto žádné sympatie a jejich osud jsem jim místy i přál. Plná sál se smál a já jsem nechápal. ()
Říká se, že nejlepší historky píše sám život, případně ,,tohle by nikdo nevymyslel". Pokud i po dozírání na Relatos salvajes budete přesvědčeni, že vaše osobní zkušenosti válcují Szifrónovu fantazii, dejte mi vědět. Já jen, jako že bych se vám vyhnul.... Nemám dobré zkušenosti s filmy, které jsou slepené z jednotlivých více, či méně soudržných epizod. Oprava - neměl jsem. Výborné. ()
Lubitzovo letecké intro spíše zamrazí, než pobaví a pak přijde sled bakalářských historek, po kterých by se Menšíkovi zamlžily brýle. Jejich společné body: cynismus, pomstychtivost, pochodová cvičení nervů v krizových situacích, čitelnost, nevýrazné pointy a následné mezinárodní přecenění. Svatba jak z Melancholie už přišla pozdě.. ()
Šest povídek různých délek. První letadlová: 60%, Druhá v restauraci: 50%, Třetí na silnici: 100%!, Čtvrtá s Pyrotechnikem: 70%, Pátá s hledáním viníka: 80%, Šestá na svatbě: 60%. Suma sumárum to máme: 70%, přestože příběh na silnici nemá vůbec konkurenci. Ten by si zasloužil i mnohem víc a možná i samostatný film. ()
Galerie (93)
Zajímavosti (13)
- Historka odehrávající se v letadle se až nápadně podobá skutečné havárii německého letadla ve francouzských Alpách v březnu 2015. Druhý pilot se zamkl v kabině, nepustil do ní kapitána a stroj záměrně navedl k zemi. Zahynulo všech 150 lidí na palubě. Existují proto domněnky, že se kopilot tímto filmem inspiroval. Po této události producenti filmu vydali varování, že "jedna část filmu může diváky rozrušit". (mr.hack)
- Když řidič Audi bere z kufru nářadí na výměnu kola, v odrazu levého světla lze vidět dva členy štábu. (imagoo)
- Scenárista a režisér filmu Damián Szifrón napísal väčšinu príbehov vo svojej vani. (Laslo)
Reklama