Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (673)
Ať už to byla Šifra nebo Andělé a démoni, tak pokaždé se jednalo o dobrodružné filmy, u kterých jsem měl pocit, že respektují původní knižní předlohu. Inferno si s ní ale ledatak vytírá prdel a vůbec nechápu, jak je možný, že to Ron Howard mohl dopustit. Vždyť ty předchozí filmy tu myšlenku knihy v podstatě dodržely. Tady nejenom, že jí nedodržely, ještě jí v podstatě celou obrátily tak, aby se to hodilo samotnému filmu. A mrzí mě to, opravdu hodně mě to mrzí. Felicity Jones tu totiž má naprosto skvělou postavu. A možná, že to vnímám i proto, že jsem si jí jako herečku prostě oblíbil. Jako celek ale nemůžu jinak, než si stěžovat. Inferno není dobrý film. A stejně tak by byl vysloveně průměrný, když bych neznal předlohu. Střih mi vadil. Vadilo mi to, že kostra příběhu je v podstatě stejná jako u předchozích filmů a absolutně jsem nepochopil, proč se film odkazuje na Danteho Božskou komedii, když to na hlavní myšlenku nemá, dle filmu, vůbec žádný vliv. A jestli jo, tak hodně okrajový. Osobně si tedy myslím, že Inferno je nejhůř zfilmovaná kniha, kterou jsem kdy viděl. A o to horší to je, když vidím, kdo všechno za tímto filmem stojí. ()
Tahle série je pro filmové plátno zřejmě prokletá. Zda je to režisérem Howardem nebo tím, že některé bestsellery by měly zůstat jen na papíře, nevím. Ale po dvou předchozích zastaveních je i Inferno silně obyčejné a řemeslně průměrné povídání, které dešifrování záhadných kódů představuje jako úsměvnou a často náhodnou hru. Panoramatické záběry na italské památky ještě jaro nedělají, fakt ne. Země je přelidněná a bude hůř, což šílený ekolog řeší po svém. Našemu hrdinovi alias Štístkovi přichystal jakousi schránku s bakteriemi moru, symbolog Langdon se prozatím probouzí v nemocnici s ošklivou ránou na hlavě a dočasným výpadkem paměti (a s otravnými apokalyptickými vizemi), vzápětí mu jde o kejhák, takže startuje honička, která má několik zastavení, ve kterých nám ukáže tajné vchody různých muzeí, okomentuje nějaký vzácný exponát a pak se (často náhodně) dostane z další zapeklité situace, aby byl blíž záchraně lidstva. Je to blbé, přitom se to tváří nesmírně vážně. Místy prostě docela peklo. A Tom Hanks? Frajer, kterému ovšem mnohem víc svědčí obyčejný chlapík v neobyčejné situaci (Sully, Kapitán Phillips, Terminál, Trosečník ad.), než nějaký hrdina. Felicity Jones bohužel zklamání. Mezi dvěma a třemi hvězdami, sorry. ()
Zklamalo mě to méně než knižní předloha, u které jsem místy jen nevěřícně kroutil hlavou a zíval. Scénář ten z prstu vycucaný příběh trochu pročesal a uhladil, nicméně hlavní hloupost v něm bohužel zůstala - nedá se ale říct, že by film byl špatný, protože má svižné tempo a na konci do sebe všechno tak nějak zapadne (pokud o tom nebudete přemýšlet víc než je nutné) a Tom Hanks i Felicity Jones jsou fajn. Jen Hans Zimmer se tentokrát moc nepředřel a kdybych nevěděl, že hudbu skládal zase on, ani by mě to (v porovnání s perfektním Da Vinciho kódem a hlavně s Anděly a démony) asi nenapadlo. Myslím, že Ron Howard měl sáhnout raději po Zraceném symbolu... Nebo nejlépe točit něco úplně jiného. ()
"What if you were told that if you flipped a switch, you would kill half the world’s population? What if you were told that if you didn’t flip that switch right now, the human race would be extinct in the next hundred years. Would you flip it then?” Také mám jedno "kdyby". Kdyby nedošlo k problémům se scénářem a nebyl vypuštěn "The Lost Symbol", jehož premiéra byla původně naplánována na rok 2012, dopadlo by "Inferno" lépe? Těžko říct, minimálně bych si teď ale neříkala 7 let čekám na pokračování a dostanu jenom tohle. Zápletka se smrtícím virem je fajn, tyhle věci mě baví, od začátku je vám ale jasné, že ho prostě NEvypustí. Postavy jsou - až na "šíleného" multimilionáře - nezáživné a chybí známější xichty. Hudba není špatná, ale místo toho, aby dále gradovala (viz "Andělé a démoni"), tak nenápadně odumře. Chybí tajemno, přes všechno to běhaní není čas na hádanky a jelikož je vám celé dění tak nějak fuk, "zvraty" přejdete s nezaujatým hmm. Jediným opravdovým plusem jsou pro mě Langdonovy halucinace, neboť kvalitní zobrazení Pekla na Zemi, aby člověk ve světové kinematografii hledal lupou. P.S.: Vizionářský Zobrist byl vlastně nepochopený hrdina.xD ()
Běhá Tomáš okolo, dokud není hotovo. Takhle náročný den má leda tak bagr na stavbě, profesor Langdon se nezastavil ani když omdlel. Doufám, že si na film zajdou všichni remcalové, kteří by strašně moc cestovali, ale nemají čas. Přitom jen jižní Evropa se dá očividně v klidu sfouknout za půlden. K filmu samotnému bych měl napsat asi něco ve smyslu, že když si ho dva dny po projekci musím připomínat v galerii, mám buď já na krku stejný vpich jako Langdon anebo si Hauvárd plete film s kombinačním slalomem. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (20)
- Počas jeho pobytu vo Florencii obdaroval Rona Howarda florentský starosta kľúčmi od mesta. V starodávnych časoch, keď boli mestá v Európe ešte obohnané hradbami, dostávali vzácne návštevy ako gesto dôvery a láskavosti práve tento dar. (Zdroj: ITAfilm)
- Inferno (2016) je treťou filmovou adaptáciou, ale ide o štvrtú knihu.Vynechaná bola tretia s podtitulom "Stratený symbol". Podľa spisovateľa Dana Browna se filmárom nepodarilo prísť na to, ako urobiť záporáka dostatočne výrazným. Filmová série tiež stavia na medzinárodných trhoch a "Stratený symbol" je na USA príliš úzko zameraný. Preto sa rovno prešlo k Infernu, ktoré je zasadené do Talianska a Turecka, kde sa venuje globálnej hrozbe. Podľa Entertainment Weekly, román nebol dostatočne vhodný na sfilmovanie nakoľko jedným z vrcholov knihy je naháňačka, ktorá sa celá odohráva v temnote, čo sa na plátne ukazuje špatne. Režisér Ron Howard už v minulosti uviedol, že vzniklo niekoľko verzií scenára, ale žiadna nebola uspokojivá. (Paldiny)
- Inferno je síce štvrtou časťou série s Robertom Langdonom, ale len treťou, ktorá sa dostala na filmové plátno. Tretia kniha s názvom "The Lost Symbol" sa zatiaľ sfilmovania nedočkala. (beso74)
Reklama