Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (672)
[ČSFD projekce] Symbololog Robert Langdon se opět připlete k zachraňování světa a tentokrát je to skutečně "Bondovka" jako vyšitá. Neskutečně komplikovaná zápletka motá hlavu divákům jako automatická pračka. Za sebe, diváka znalého knižní předlohy, musím přiznat, že mne film zklamal o něco méně než kniha. Nejspíše proto, že se od ní v mnohých (nejen) detailech lišil. Ani to však nezabránilo podivně zoufalým pocitům, které ve mně nakonec převládly. Asi jako zvětralý hamburger v Mekáči; bez chuti a bez zápachu. Předražený kus ho*na se značkou nejlepší kvality. Toporný Hanks už může s takovýmito výkony hrát jen omšelé mládence na důchodové hranici a nikoli okouzlující vědce, kterým fanynky (pokud si dokážete představit, že tito vůbec nějaké v reálném světě mají) padají k nohám. Hlavní hrdinka nedostala téměř žádný prostor, ve kterém by se divák seznámil s jejími životními problémy a tak zůstala takzvaná "wocogo?" otázka naprosto nezodpovězena. Vše bylo tak nějak rychle naplácané na sebe. No a ochmýřená šéfka WHO (což na plátně budilo velmi rozpačité pocity) Sidse Babett Knudsen byla smyslná jako Merkelová při svých projevech milosrdenství k uprchlíkům. Opravdu nešťastně zmršená záležitost, která jasně naznačuje, že filmům s Robertem Langdonem už pomalu odzvonilo a Dan Brown by jej měl při nejbližší příležitosti nechat v nějakém příštím bestselleru nějak hrdinsky popojít a ukončit tuto (hysterekto)sérii, neboť si nedokážu představit, jak moc na ho*no bude další pokračování, které se stárnoucí Tomáš Hanksů a Ron Howard pokusí roztřeseně nakrútit a přežít. 60% ()
Ano, dávám dvě hvězdy, protože tohle mi přišlo jako nejslabší díl, ale nemyslím to ve zlém, takovýhlech dobrodružných filmů je strašně málo a to mě mrzí. Je to dobrá série i když trochu promíchaná, když tohle měl být až čtvrtý díl, tak tedy nevim jak udělají další mají vtom docela bordel tvůrci. Tady mě nebavili záporáci, i když jejich ambice měli fajn myšlenku. Hanks tu vypadá dost mrtvě, ale to byl nejspíš účel, i tak mě jeho postava baví hodně, ostatní mě ani tak nebavili a to je právě ten důvod proč dávám tak málo. ()
Naprostá ptákovina tvářící se smrtelně vážně a balancující na hranici sebeparodie. Fascinují je, jak na těch filmech podle Browna není téměř nic filmově atraktivního. Tento se snaží o trochu vynalézavější vizualitu oproti předchozím dílům a má lehce zkomplikovaný způsob vyprávění kvůli amnézii hlavní postavy a jednomu narativnímu twistu - takže už je to skoro normální thriller, zatímco přechozí díly byly nudné odpady, jimž se každý člověk, který trochu rozumí dějinám umění, musí smát. ()
Ďalší z filmov, ktorý si (podľa anotácie aj podľa rečí hlavných hrdinov) zamieňa protichodné pojmy „zachrániť svet“ a „zachrániť ľudstvo“. Pretože zachrániť ľudstvo znamená zničiť svet, a tu sa zachraňuje ľudstvo. Svojim spôsobom bol Bertrand Zobrist fascinujúci, hoci jeho finálne riešenie nepovažujem za akceptovateľné (aspoň vo filmovej podobe nie - v knižnej to bolo inak). Jeho prvšie, menej radikálne návrhy sa spomenú len okrajovo a zapadnú v deji. Vo výsledku je to len také strašenie depopulačnou agendou, ktorá v skutočnosti neexistuje. ()
Kdo četl knížku měl určitou výhodu, jelikož obraz od Danteho Inferno je v ní docela dobře rozebrán a popsán, tím pádem i čtenář dostane informaci o výjevech obrazu a s tím související děj. Film to ovšem švihne letem světem a tak je z toho pouho pouhá akční jízda, která, alespoň pro mojí personu postrádá šťávu a hlavně napětí a tajemno, jenž tento výjev nabízí. Ovšem kde není předloha, není ani pořádný film, a kniha od pana Browna rozhodně žádný zázrak není. Je mi trošku líto Hankse, jelikož si myslím, že si takovouto praštěnou postavu, která stihne otřes mozku, procestovat 3 země a ještě k tomu se úplně uzdravit během jediného dne, moc nezaslouží. Zkrátka do dnes pořádně netuším zda to Dan Brown myslí s dějem vážně a vytváří kriminálky, anebo akční nářezy. Stylizací totiž Langdon představuje spíše agenta 007, než reálného hrdinu. Kdo četl Ztracený Symbol už musí vědět do čeho bude chudák herec uvrtán v dalším díle a to mu osobně vůbec nezávidím. Opět parádní hudba páně Zimmera. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (20)
- Počas nakrúcania vo Florencii produkcia poskytla dotáciu palácu Palazzo Vecchio. Táto dotácia poslúži na obnovenie miesta, kde je uložená skutočná posmrtná maska Danteho Alighieriho. (Zdroj: ITAfilm)
- Inferno (2016) je treťou filmovou adaptáciou, ale ide o štvrtú knihu.Vynechaná bola tretia s podtitulom "Stratený symbol". Podľa spisovateľa Dana Browna se filmárom nepodarilo prísť na to, ako urobiť záporáka dostatočne výrazným. Filmová série tiež stavia na medzinárodných trhoch a "Stratený symbol" je na USA príliš úzko zameraný. Preto sa rovno prešlo k Infernu, ktoré je zasadené do Talianska a Turecka, kde sa venuje globálnej hrozbe. Podľa Entertainment Weekly, román nebol dostatočne vhodný na sfilmovanie nakoľko jedným z vrcholov knihy je naháňačka, ktorá sa celá odohráva v temnote, čo sa na plátne ukazuje špatne. Režisér Ron Howard už v minulosti uviedol, že vzniklo niekoľko verzií scenára, ale žiadna nebola uspokojivá. (Paldiny)
Reklama