Reklama

Reklama

Chungking Express

  • Hongkong Chongqing senlin (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Hongkongský snímek CHUNGKING EXPRESS režiséra Wong Kar-waie je v odborných kruzích považován téměř za kultovní záležitost. Milostný příběh s kriminální zápletkou je natočen v "asijsky hbitém" tempu a zároveň je dramaturgicky značně rozvolněn. Snímek je považován za vrchol režisérova specifického a formálně svobodomyslného stylu, ve kterém např. kameramané snímají jednotlivé obrazy téměř výhradně z ruky. Zachycuje milostné trable dvou policistů, kteří se vyrovnávají s tím, že je opustily jejich partnerky. Lehce načrtnuté příběhy slouží k stylově čisté a působivé studii, stylizovaně zachycující všednodenní život. Film je složen ze dvou nezávislých příběhů o lidech z okraje společnosti nebo o lidech pro společnost zcela bezvýznamných, jako jsou pašeráci drog nebo prodavačky v bufetu. Vyprávějí o samotě uprostřed davu, o neschopnosti komunikace a nenaplněné lásce. Zároveň je snímek oslavou hektičnosti přelidněného Hongkongu, "města tisíce přistěhovalců", jak se někdejší britské kolonii přezdívalo. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (120)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Ať dělám, co dělám, filmy tohoto typu se mě nechtějí ani dotknout. "Vše má svoji lhůtu spotřeby", se praví ve filmu - lhůta tohoto filmu se mi spotřebovala ještě před jeho koncem. Místo 30 švestkových knedlíků je možno si dát 30 ananasových konzerv, ale proč, když mám rád zrovna ty knedlíky... A přitom ta ruční kamera snímající pohyblivé objekty byla tak slibná... ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to veľmi dobrá romanticky ladená umelecká dráma od Wong Kar-Waia. Má celkom dobrý príbeh o dvojici policajtov, ktorých opustili ich priateľky, s čím sa len ťažko zmierujú a tak zatiaľ čo mladší z nich nutne túži po láske a zatúži po miestnej tajomnej žene, ten skúsenejší sa spriatelí s pracovníčkou bufetu, ktorá to celé berie po svojom. So spracovaním som veľmi spokojný, film je prakticky rozdelený na dve po sebe idúce poviedky, ktoré sa odohrávajú približne v tom istom priestore, ale inak toho majú spoločného len veľmi málo a tak sa vlastne dajú brať aj úplne samostatne. V tej prvej si ma obe postavy moc nezískali, aj keď tá tajomná žena predsa len mala potenciál, ktorý mi ale neprišiel práve najlepšie využitý, ale zase ma zaujalo prostredie, páči sa mi tu pár nápadov, napríklad to zháňanie jedla tesne pred koncom dátumu spotreby a hlavne tá špecifická režisérova poetika to príjemne osviežuje a tak sa aj k tejto časti staviam dosť kladne. Ale dá druhá, dlhšia je konečne tým pravým, o nejaký dej tu ani moc nejde, ale obe postavy sú výborne podané a tak si ma už po chvíli získali a aj na ten ich netradičný vzťah sa pozerá skvelo, všetky klady z predchádzajúcej poviedky nielen zostali, ale sa aj vylepšili, hlavne to prostredie a poetika mi prišli ešte atraktívnejšie, k tomu niekoľko nezabudnuteľných scén, hlavne tie doplnené o pekné pesničky, nechýba ani štipka príjemného humoru, toto sa mi už skutočne páčilo. Herecké obsadenie je výborné, skvelý Tony Leung Chiu Wai, sympatická Faye Wong, ale aj Takeshi Kaneshiro a Brigitte Lin. Réžia a technická stránka sú perfektné, príjemný vizuál, skvelá atmosféra a niektoré scény majú úžasné čaro, Wong Kar-Wai tu predviedol jeden zo svojich najlepších výkonov. A k tomu zaujímavý výber pesničiek, hlavne upravená verzia Dreams od The Cranberries, ale aj California Dreamin. Škoda, že tá prvá poviedka celkovú úroveň znižuje, ale tá druhá je už výborná a kvôli nej sa to oplatí pozrieť aj viackrát. 80% ()

Reklama

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Dneska je pro mne velice smutny den. Videl jsem film na ktery jsem se dlouho tesil. Ted mi to teseni a radost pri jeho sledovani budou moc chybet. Jakym vsim zpusobem chvalit tuhle Wongovu bezmeznou romantiku? Co rict? Pred trinacti lety natocil tenhle borec proste film ze ktereho se dodneska vykrada. Tony, Faye a Takeshi jsou skveli. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Zklamání, skoro nuda. Film jsem zhlédl, aniž bych o něm cokoli věděl, a proto jsem se pořád divil, kam hrome ve 40. minutě zmizel ten policajt z první části a proč tam je najednou někdo jinej, a proč se ten první nevrací... Tenhle film mě prostě minul, přišel mi neupřímný, vyumělkovaný a falešný. Některé repliky pronášené voiceoverem vševědoucího vypravěče mi vyloženě lezly krkem - dva nejhorší příklady chci uvést doslova: 1) "Zdá se, že všechno má stanovené konečné datum. Rybičky mají svou lhůtu. Masová omáčka má svou lhůtu. I nudlová polévka má svou lhůtu. Existuje vůbec něco, co není omezené lhůtou?" 2) "Asi jsem zapomněl zavřít kohoutek. Nebo je tenhle byt přecitlivělý? Vypadá jako z kamene, a najednou se rozpláče. Kdy pláče člověk, dáte mu kapesník. Ale když pláče byt, je s ním spousta práce." Proboha! Dalším "WTF?! momentem" pro mě byla asijská coververze songu "Dreams" od Cranberries. Fajn, když má Kar-wai Wong chuť míchat do asijského filmu západní komerční popík, proč sahá pro strašlivé předělávce, když jiný song - California Dreamin' od The Mamas & The Papas - zazní ve filmu v originále? To už mu na práva k písni od Cranberries nezbyly prachy, tak to musel nechat přezpívat? Ach! Tenhle film je jako knížky Haruki Murakamiho - je to sexy, je to trendy a je to cool, ale ve své podstatě je to pseudoinťošský hype , který mě strašlivě míjí, protože za tím cítím velké prázdno, nepodložené ničím, obzvláště ne životními zkušenostmi. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Vztahová zmotanina u který jsem myslel, že umřu nudou. Proč to ale má tolik procent a proč tomu plno lidí sází plnej počet, to mi opravdu hlava nebere. Mě to prostě nebavilo a tyhle vztahy šli naprosto mimo mě. Neřikám, že se u těhlech filmů občas nechytnu, ale první fakt už je ten, že jsem u toho usínal a fakt mě na tom nic nebralo, včetně dialogů. ()

Galerie (74)

Zajímavosti (22)

  • Kaneshiro Takeshi mluvil ve filmu čtyřmi jazyky: mandarínsky, většinou mluvil kantonským akcentem, když volal přítelkyni japonsky a jednu větu říká anglicky. (Kulmon)
  • Oba príbehy ponúkajú rozdielne časové schémy tvoriace kontrast. Prvý sa odohráva počas štyroch dní a je sprevádzaný deadlinami. Druhý má voľný časový rámec a žiadne deadliny, jeho príbeh sa uzatvára až cca po roku. (Biopler)

Reklama

Reklama