Reklama

Reklama

Sedmá rota za úplňku

  • Francie La 7ème Compagnie au clair de lune (více)
Trailer

Obsahy(1)

Tentokrát jsou Tassin, Pithivier a Chaudard v civilu a jejich dobrodružství začíná v roce 1942 na okupovaném území Francie. Tassin a Pithivier přijeli na návštěvu ke svému bývalému veliteli Chaudardovi. Plánují báječný společný odpočinek, který rozhodně nebude mít nic společného s válkou. Při první příležitosti se však zamotají do tajné akce a už jim nezbyde nic jiného, než se pro Francouze stát hrdiny odboje a pro fašisty nebezpečnými teroristy. Sedmá rota za úplňku je volné pokračování veleúspěšných francouzských válečných komedií Kam se poděla sedmá rota? a Návrat sedmé roty. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (127)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Ani třetí pokračování slavné francouzské bláznivé převlekové válečné komedie neztratilo glanc a v rámci tak specifického filmového subžánru patří k tomu výrazně podařenějšímu. Francouzi jsou prostě na utahování si ze svého protinacistického odboje vysazeni a i pro nefrancouzského diváka je to, byť nenáročně, zábavné... ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tak Sedmá roto, do třetice sbohem. Nebo spíše nashledanou. Ač budu-li mít chuť si někdy zopakovat některý z dílů, určitě sáhnu v první řadě po prostředním Návratu Sedmé roty. Zdá se mi, že měl krásně rozvrstvené vtipy, gagy a zábavné situace rovnomerně napříč celým filmem a vyvrcholil navíc ke všemu velmi povedenou dlouhou akci s vlakem. Kvalitu a průběh celé trilogie bych viděl asi následovně: nejdříve dost vlažný a nevýrazný rozjezd – uprostřed velmi zdařilé vyvrcholení – na závěr postupné dodýchávání. Dokonce i ta podle mě nejlepší scéna (trampoty se zvonkem v krámku) se tady nenacházela na konci, ale hned na samotném začátku filmu. Nicméně úroveň před tím vybudované zábavy si Sedmá rota za úplňku místy slušně dokázala udržet. Lamoureux úspěšně změnil prostředí a přidal do děje daleko více dobrodružství. Byť už ten humor působí nejednou jako variace na dříve odehrané situace, v případě pověstného koupání hlavní trojky šlo tentokrát o velmi originální a chytře zakompovanou variaci (míním tím samozřejmě vtipnou akci s košíky v přístavu). Z nových tváří v rámci série mě potěšil hlavně Gérard Jugnot a skvěle zde zapadl i André Pousse (Paša) ve své typicky záporní roli tentokrát s komediálním nadhledem. Naopak přidané ženské postavy, byť spíše epizodní (ať už šlo o krásnou Evelínu nebo manželku Suzanne), mi v téhle pánské dobrodružné jízdě přišly poněkud navíc. 60% ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Možná o chlup nejslabší, přesto pořád dobrá Sedmička slouží v odbojovém rozpoložení do roztrhání (cizího!) těla. Původní dabing z dílny Hlavní redakce pořadů ze zahraničí ČST Praha 1987 je určitě lepší volba než zbytečně vyráběný devadesátkový. Gérard Jugnot tu sice hraje jen malou roli, do party ke třem šikulům se ale docela hodí. ()

Torgal 

všechny recenze uživatele

Stará parta troch motáckych spojárov zo siedmej roty a moje sympatie k nim výrazne zachraňuje dojmy z poslednej časti tejto voľnej trilógie. Humor je oproti predošlým častiam podstatne prvoplánovejší a celkovo až príliš okato chcený, a preto na mňa nefungoval tak ako mal. Zabaviť sa na tom stále dá, ale už je to vyslovene priemerná zábava. 6-/10 ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Nejslabší díl z celé série. Spojaři ze sedmé roty jsou tentokrát v civilu, ale zase za sebou zanechávají nezapomenutelné hlášky a momenty ( žebřík, loď, škrrrpály ) a další. Série se nám rozrostla o několik nových postav, například paní Chauardovou, ale ta mi do filmu příliš nesedla. Potěšila mě i menší role skvělého Jeana Carmeta a hlavní trojici to zase skvěle ladilo. Třetí díl o sedmé rotě je stejně jako jeho předchůdci skvělým přírůstkem do řad válečných francouzských komediií, nejlepší dílem ale stejně vždy bude prostřední Návrat. I tady je několik momentů, které mě absolutně dostali, opravdu jsem se popadal za břicho. Výborná je i hudba a úvodní rekapitulační titulky. 85%. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (8)

  • Rybářský člun je vybaven motorem Baudouin DK, ale tento typ motoru se vyrábí až od roku 1949. Navíc elektrický panel na lodi pochází ze 70. let. (Jan.Kanak)
  • Když Gaston Gorgeton veze velitele Gillese náklaďákem, zastaví se před depem Primagazu, nad nímž je nápis „Nicoll“, ale tato společnost byla založena až v roce 1956. (Jan.Kanak)

Reklama

Reklama