Režie:
Susanne BierScénář:
Anders Thomas JensenKamera:
Michael SnymanHudba:
Johan SöderqvistHrají:
Nikolaj Coster-Waldau, Ulrich Thomsen, Nikolaj Lie Kaas, Maria Bonnevie, Lykke May Andersen, Søs Egelind, Nastja Arcel, Benjamin Boe Rasmussen (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Detektivové Andreas a Simon žijí zcela rozdílné životy. Andreas je spořádaný manžel, zatímco čerstvě rozvedenému Simonovi se všechno hroutí pod rukama. Situace se náhle změní poté, co jsou přivolání k brutální hádce mezi párem narkomanů. Když Andreas objeví jejich zanedbaného syna, rozhodne se porušit zákony, které má hájit, a kojence unese. Nyní je řada na Simonovi, aby znovu nastolil rovnováhu mezi dobrem a zlem. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (180)
Gone Baby Gone v komornějším a syrovějším podání. Dánové trošku překračují čáru a ukazují něco, co je pro normálního rodiče neakceptovatelné, ale na druhou stranu to jen dotváří obraz autenticity a nutí to diváka hlavnímu hrdinovi fandit, byť je jasné, že se nechová košér. Od Nikolaje Coster-Waldau zahrané skvěle a dá se říct, že je to jeho one man show, ačkoliv i ve vedlejších rolích jsou osvědčená jména dánské herecké školy v čele s Ulrichem Thomsenem. Seveřané mě zase dostali a i přes nekonfliktní konec mi v závěru nebylo dobře na těle, ani na duši. 90% ()
Bylo to sice mastné, ale neslané. Zápletka zajímavá, ale v režii Susanne Bierové jaksi nedotažená. Hlavní postavy Andreas ani Sonny substituující Alexandera nejsou příliš důvěryhodné, oběma stačí dudlík, místo řádného kojení. Druhá šance (tentokrát využitá) by byla, kdyby si Andreas vzal Sanne poté, co jí předall dítě; vždyť teď už bylo jejich společné - závěrečná scéna s kladívkem a šroubky by pak už byla zbytečná. ()
Hodně silné drama, které nejedné slabší povaze určitě přivodí těžké spaní, ať už díky několika opravdu vyhroceným scénám, kdy se dá napětí doslova krájet, nebo kvůli samotnému ději, jehož vedení opravdu není pro přehnané citlivky a nebojí se diváka přivádět do úzkých. Film je postaven na nespravedlnosti prezentovanou skrze dvě rodiny, ale jak se ukáže, tak i snaha konat dobro nakonec vyústí v to, že v podstatě vše špatně dopadne. Nikolaj Coster-Waldau ukazuje, že má na to, aby nebyl zaškatulkován pouze jako Jamie Lannister, ale ani ostatní herečtí kolegové nejsou o mnoho pozadu, a to i díky výborné režijní práci paní režisérky. Každopádně díky tomu, jak nervózní celý film je, a jakou atmosférou je protkaný, je to jeden z té řady kvalitních filmů, které už raději znovu vidět nechci. ()
Sic těhulkám, čekalkám, těšilkám ani snažilkám bych film rozhodně nedoporučil, protože realistická figurína mrtvého nemluvněte se válí před kamerou celkem často, zklamalo mě, že pod prvotní šokantností se skrývá v zásadě dost konvenční drama. Problémem je sice docela zajímavě se vyvíjející, ale totálně na kost ohlodaný scénář, který v žádné scéně neobsáhne víc, než posun děje o kus dál. Jednotlivé postavy jsou tak pouze proměnnými v geometrickém příkladu, do kterých nevidíme více než ona několikadenní zápletka potřebuje. Nejvíce to odnáší právě protagonista, ke kterému není lehké si udělat vztah, protože nevíme, jestli je to citlivý milující otec a manžel nebo pragmatický sociopat. Což dle všeho nebylo záměrem. Někomu to může připadat naopak jako ucelený scénář, mně to přišlo jako jeho špatné filmové zadaptování. ()
Vskutku kvalitná dráma s výbornými hercami. V podstate medzi Dánmi mužská špička, chýbal už len Mikkelsen, len pre toho by sa tu už miesto nenašlo. Film, ktorý v podstate nastoľuje otázku, či si niektorí ľudia zaslúžia mať deti. Zdá sa, že niektorí by ho ani mať nemali, ale celkovo sa osud môže vyhrať tak, že malou zmenou života môžete byť dobrým rodičom. Druhá šanca ponúka aj dejové zvraty či prekvapenia a ako dráma nie je vôbec nejako rozťahovaná, má skôr thrillerové tempo a preto nenudí ani chvíľu. Susanne Bier tu natočila pre mňa svoj druhý najlepší film, ešte lepší bol Po svadbe. A nerozumiem, prečo sa tieto výborné thrillery, detektívky a drámy nedabujú a neponúkajú v našom mainstreame. Toľko španielskych, severských, ale aj francúzskych či talianskych mega filmov bolo natočených a nikdy sa nedočkali dabovaného spracovania, aby si ho u nás mohol užiť naozaj každý. A pritom cenovo nebudú také drahé, ako tie americké výplachy, čo sú dennodenne na obraze. Asi treba publikum udržať v rovine stáda. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (4)
- Samotná Susanne Bier film v roku 2014 charakterizovala ako jeden z najťažších a najintenzívnejších filmov, aké dovtedy natočila. (Arsenal83)
- Modelka Lykke May Andersenová sa k role Sanne dostala bez castingu. Režisérka Susanne Bier ju stretla na jednej párty a proste ju obsadila. Úmyselne preskočila casting, pretože mala pocit, že Andersenová na ňom nebude dobrá, bola si však istá, že je pre danú rolu práve ona tá pravá. (Arsenal83)
- Námet na tému filmu prišiel od scenáristu Andersa Thomasa Jensena. Susanne Bier sa to zapáčilo, pričom povedala: "Po rokoch spolupráce sme obaja chceli tentoraz urobiť niečo, čo bolo extrémne a kde človek robí niečo, čo je nepopierateľne zlé." (Arsenal83)
Reklama