Reklama

Reklama

Film vypráví příběh gangsterů, dvojčat Reggieho a Rona Krayových, jedněch z nejznámějších neblaze proslulých zločinců v historii Velké Británie a jejich říše organizovaného zločinu, kterou v 60. letech dvacátého století vybudovali ve východní části Londýna. Hlavní dvojroli Rona a Reggieho ztvárnil Tom Hardy. (Freeman Ent.)

Videa (15)

Trailer 1

Recenze (552)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Helgeland musí psát jen scénáře, protože jakmile je za kamerou, tak to nemá drajv a výsledek je nijaký. A u takovéhle retro gangsterky je to škoda dvojnásob, jelikož forma OK, životních mouder/pravd málo, Chazze Palminteriho ještě méně a dějová struktura filmu je jenom aby nějaká byla. Jinak je to ONE-MAN-SHOW Toma Hardyho který je brilantní a ještě brilantnější. Kdybych si chtěl pustit v jeden večer předskokana a hlavní chod, dám si Legend a třeba Goodfellas. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Svá zlatá léta si organizovaný zločin v USA odbyl v období prohibice, kdežto britský organizovaný zločin měl své nejslavnější období v 50. a 60. letech minulého století, kdy se Londýn stal dočasně pupkem světa. Centrem zájmu bulvárních médií a veřejnosti se stala především nepřehlédnutelná dvojice bratrů Krayových, kteří tehdy plnili stránky nejen věnované kriminálním deliktům, ale diktovali i módu a přátelili se s hvězdami showbusinessu. Je to už druhý film, který se snaží mapovat jejich životní osudy, a nutno říct, že se Brianu Helgelandovi podařilo vytěžit víc než jeho předchůdci. Z diváckého hlediska je ale problém, že ten film trochu klame tělem. Začátek se nese bezmála v tarantinovském duchu a poté, co bratři v dojemné spolupráci zmasakrují konkurenční gang, vypadá to na krvavou napínavou jízdu. Snímek se ale následně změní v psychologické drama, kde se partnerka jednoho z bratrů vyrovnává s vědomím, že svůj život spojila se sociopatem, jehož dvojče je ryzí psychopat. Řeší se zkrátka problém paní Schroederové z Mafie v Atlantic City, která se milostnou pletkou s mafiánským bossem Thompsonem dostala do centra organizovaného zločinu a sváděla nekonečný souboj vlastního svědomí a hodnotového žebříčku s prostředím, které ji obklopovalo. Natočené je to jako skvělě vypadající retro ze 60. let, je zkrátka vidět, že britská kinematografie víc umí a může si víc dovolit než naše provinční prostředí. Mnohý žánrový fanoušek si povzdychne, že linie sledující, jak bratři Krayové rostou a pohlcují nové čtvrtě a čistí město od konkurence, by byla divácky daleko atraktivnější. Celkový dojem: 80 %. Tom Hardy se se svou dvojrolí vyrovnal podle očekávání důstojně. Nebude to sice velký hit a tento titul nebude figurovat na nejvyšších příčkách žánru, ale své kvality má. ()

Reklama

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Ti co Hardyho nemusí si odstraní z hodnocení dvě hvězdičky, protože jsou to právě jeho herecké výkony, které tahají poměrně standardní gangsterku nahoru. Legendy jsou až moc dlouhé na to jak málo se v nich stane. Buď to chtělo zkrátit nebo Krayovic Odysseu rovnou protáhnout na minisérii. Vůbec to není špatný film, ale potenciálu tu bylo mnohem víc. V konkurenci - v televizi Peaky Blinders - v kině libovolný Scorsese je vždy až ten druhý vzadu. Hardyho Reggie a Ronnie jsou ovšem tahouni za všechny prachy. Jak nad tím tak přemýšlim postava Emily Browning to možná zbytečně brzdila a zlidšťovala. Helgeland pořád umí, ale zvládá to i líp. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Ve srovnání s Deppem je tohle rutinní, nudná a nezajímavá gangsterka, na které je zajímavá pouze Hardyho dvojitá porce. Je zde více romantiky než akce, lidé zde příliš neumírají, Hardy zde spíše řeší spory s bratrem, místo toho, aby se choval jako gangster a řešil spory ve městě. Vizuálně mě film také nechal chladným. Tohle mě minulo. 50% ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

Degeni zločinu, ve kterých se člověk dočkal jen nepovedené exhibice Otužilého v naprosto zbytečné dvojroli. Pokud je na scéně sám se sebou, je to hrozně vidět nikoliv díky práci střihače nebo CGI, ale pouze díky jeho neschopnosti uhrát uvěřitelně rozhovor s imaginárním dvojčetem. Úplně z toho (ne)bylo vidět jak stojí proti zelenému plátnu a schizofrenicky reaguje na černou tečku s hlasem produkčního ve sluchátku, který mu tam mumlá dialogy. Pokud by do role jeho dvojčete obsadili živého herce, mohli se v postprodukci soustředit na sestříhání té naprosté nudy v něco důstojného, ne na doplňování do záběrů stejný charakter s brýlemi a dvěma vlašskými ořechy v držce. Co se týče samotného příběhu, tohle měla být drsná sonda do života dvou nejznámějších gangsterů Londýna, nebo jsem celou dobu sledoval bezcenný příběh dvou ještě bezcennějších vlastníků nějakého lokálního striptýzového baru v East Endu, kteří za celý děj předvedli jednu bitku v baru, zastřelili a ubodali dvě nezajímavé postavy a byl konec? Tady jednoznačně na celé čáře selhal scénárista, protože co se týče vylíčení zločinu, bylo to takové softíčko, že se celý film snad ani nedá považovat za gangsterku. Příběh přítelkyně bezbrýlatého Otužilce, který kradl stopáž něčemu potenciálně zajímavějšímu pak nedával smysl v ději vůbec. Proč tam ta linie s ní vlastně byla, když evidentně neměla na příběh těch dvou žádný vliv a krom její nešťastně zamilovanosti a neocenění její kuchařské kvality od tchýně vlastně neměla co ukázat? Loni Otužilý poměrně zazářil v Maxovi a Revenantovi, aby vše posral, kdy si zaprodukoval vlastní experiment o rozsah svého herectví, jestli umí zahrát dva (skoro stejné) charaktery v jednom filmu, nebo je hercem jedné polohy. Neumíš, Tomáši, zůstaň u těch rolí nasranejch a zamračenejch mašin na zabíjení, které většinu filmu neotevřou hubu a budu tě nadále neteple milovat. 20% ()

Galerie (54)

Zajímavosti (14)

  • Tom Hardy musel kvůli roli Ronalda Kraye nosit umělý nos. (Zdroj: dailymail.uk, twitter.com) (Petrasuvicka)
  • Během natáčení si Tom Hardy zlomil palec na pravé noze, v bojové scéně v hospodě posléze i kotník. (Petrasuvicka)

Reklama

Reklama