Kamera:
Stéphane FontaineHudba:
Ludovico EinaudiHrají:
Omar Sy, Charlotte Gainsbourg, Tahar Rahim, Izïa Higelin, Issaka Sawadogo, Hélène Vincent, Christiane Millet, Jacqueline Jehanneuf, Liya Kebede (více)Obsahy(2)
Samba se do Francie přistěhoval před deseti lety ze Senegalu. Pracuje načerno v různých zaměstnáních a doufá, že brzy dostane povolení k trvalému pobytu. Jeho neradostná rutina se změní, když potká Alice – manažerku, která trpí syndromem vyhoření a dobrovolnickou prací se snaží dát svůj život zpátky dohromady. Brzy mezi nimi vznikne křehké pouto. Jejich vztah se však nesetkává s pochopením okolí: Sambův strýc synovce varuje, že jej žena opustí, jakmile bude psychicky zase v pořádku, a Aliciiny kolegyně jí zase vyčítají, že si od klienta neudržela profesionální odstup. (AČFK)
(více)Videa (4)
Recenze (137)
Odvaha niterných zátočin. Osmělit se, nadechnout, odbourat a pláchnout pozemské tíži. Znovu je postavil na nohy. Naučil nové životní kroky. Smyl černé myšlenky, vytavil poezii, ten osvobozující, zprvu platonický, magický cit, vložený do dvou srdcí. Nedotknutelná melancholie se rozplyne. Rozprostřené, jemné romantické vlnky oblaží. Není sama, není sám, odráží v sobě navzájem jímavost a vláčnost gest, silný, člověčí šarm. ()
Tři předchozí setkání s tvorbou autorské dvojice Nakacheho a Toledana dopadla na výbornou, proto jsem zariskoval a vybral si z jejich dílny snímek, o kterém jsem už dopředu věděl, že mi úplně nesedne. Gainsbourgová mi nebyla sympatická nikdy. Od jejího angažmá ve snobárnách Larse von Triera postoupila ještě o level níž a její přítomnost na plátně je mi vyloženě na obtíž. Nesdílím ani přesvědčení režisérské dvojky, že problémy obyvatel třetího světa vyřešíme jejich přesídlením do Evropy. Současná Francie může být přitažlivá pro pragmatického turistu, který volí ideální poměr mezi cenou a sumou zážitků. Může si totiž ušetřit cestování do Alžírska, Libanonu, Senegalu a řady dalších destinací. Pestré multikulturní prostředí ovšem přináší spoustu bolestných kulturních a politických střetů, které mohou snadno přerůst v něco mnohem horšího. Už jen uživit bobtnající a stále naštvanější bezpečnostní aparát čelící stále se rozrůstající a bezohlednější skupině islámských radikálů v době, kdy se francouzská ekonomika stává nekonkurenceschopnou a země zřetelně upadá, je neřešitelný rébus. Žádné znepokojivé otázky ani komplexnější pohled na fenomén přistěhovalectví ve filmu nenajdete. Co je ale horší a vede k překvapivému zklamání, je vypravěčská tuctovost a absence vztahové chemie mezi Omarem Sy a Gainsbourgovou. Tomuhle kousku zoufale chybí spontánnost, jiskřivost, originalita a svěžest. Je to předvídatelné a komediálně impotentní. Hlavní problém není v obsazení ani společenském vyznění, ale v mizerné zábavnosti. I ty dvě hvězdičky jsou chatrné. Celkový dojem: 35 %. ()
Ale jo, nebyl jsem z toho sice tak mimo jako z Intouchables, ale pořád se jedná o velmi slušný počin. Tvůrci se mi svým humorem povětšinou trefovali do vkusu (a to je u mě co říct, obzvláště když jde o film) a dvě hodinky ve společnosti elegantní múzy Charlotte Gainsbourg a zdatně sekundujícího smíška Omara Sy utekly velmi příjemně. 80% ()
Byl jsem hodně zvědavý co z tohohle vznikne, ta podoba s Intouchables je tam totiž dost vidět. Hlavní postava je přistěhovalec ze Senegalu a opět ho hraje vynikající Omar Sy. Byl to právě on kdo mě k tomuhle filmu přitáhl a v koutku duše jsem doufal že se tu stane něco podobného jako právě v Intouchables. Takový nářez to sice nebyl, přesto je ale Samba velice slušný film, těch chvil které pobaví tu sice neni tolik ale když už na nějakou dojde tak jsem se opravdu smál a stálo to za to. Omar Sy je pro mě v současnosti možná tím nejlepším komediálním hercem, nejsou to žádné trhlé komedie ve kterých by hrál, jsou to zajímavé dramata s pěkným odměřeným humorem a to je něco co já můžu. Dnes tedy za čtyři. --- Poslyšte pane Jebli, autobusem jste přijet nemohl. Kanáry jsou ostrovy, takže nemůžete přejet moře autobusem. Leda by to byl nějaký speciální autobus. – Přesně tak, byl speciální. ()
Porušovat zákon, žít na hraně, aby rodina doma nemusela hrábnout a já si po návratu koupil dům u jezera a už nikdy nepracoval? Nebo je to jinak? To jediné jsem si o daných problémech odnesla. Zákon Samba porušuje jen tím, že je ve Francii nelegálně, touží ale po práci. Proč ale? Kde je ta motivace? O co tam vlastně šlo? A ano, ve Francii jako v Čechách, přiživme se na někom v nouzi. Absolutně nemám představu, co si o tom filmu myslet. Láska ale překonala sociální rozdíly, alespoň něco jasného a pozitivního. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (4)
- Natáčení probíhalo v Paříži. (Terva)
- Po filmech Ces jours heureux (2002), Nos jours heureux (2006) a Nedotknutelní (2011) se jedná o 4. spolupráci Omara Sy s dvojicí režisérů Oliviera Nakache a Erica Toledana. (Terva)
- Film měl nesoutěžní premiéru na filmovém festivalu v Torontu v září 2014. (Terva)
Reklama