Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Barbara Hershey, Carrie Fisher, Michael Caine, Mia Farrow, Dianne Wiest, Maureen O'Sullivan, Lloyd Nolan, Max von Sydow, Woody Allen, Lewis Black (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Milostná vzplanutí, zklamání i selhání v rodinném propletenci tří sester na newyorském Manhattanu.
V Haně a jejích sestrách se Allen znovu věnoval svým oblíbeným tématům, jako jsou svádění, nedostatek lásky, láska k městu, film jako balzám, či strach ze smrti – tady tématům, jimiž se zabýval třeba už i v Annie Hallové a Manhattanu. Od uvedení Annie Hallové tak dosáhl největšího okamžitého úspěchu – jak komerčního, tak v uměleckých kruzích. Sám Woody, který se při práci na svých projektech všem vnějším zásahům vyhýbá, nevycházel z údivu, když zjistil, že se tentokrát strefil do černého u kritiků i u diváků: „Když člověk udělá úspěšný film, začne se ptát sám sebe, v čem jsem se zmýlil? Musel jsem udělat něco, co je buď pohodlné, nebo potvrzuje předsudky střední vrstvy nebo je příliš povrchní či přehnaně citlivé.“
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (220)
Nebavilo stejně jako většina allenovek začátku devadesátých let. Rozhodně to chce originál, dabing s Terezou Kačkou Duchkovou a Jiřím Dvořákem dabujícím důchodce se fakt nedá. Plané plkání, které ani pár scén s Woodym a jeho fóbiemi nemůže vytáhnout nahoru, a hlavně, odpudivá Mia Farrow, jíž měli po určitém věku zakázat veřejně vystupovat, a několik dalších žen v silně neproduktivním (aspoň pro mě) věku, které by neustále chtěly mít dítě, a při tom žijí s manžely téměř nad hrobem. ()
Nedá se tomu nic vytknout. Snad jen to, že zde nenajdete nic moc nového oproti Allenovým starším kouskům. Jeden kus newyorského neurotika, tentokrát hledajícího únik před vědomím neodvratnosti smrti. Tři kusy newyorských intelektuálek, které jako by zastupovali různé aspekty povahy postav Diane Keaton (modrá a obdivuhodná; krásná a nedostižná; praštěná a svérázná), dva kusy postarších intelektuálů, se kterými jsou předcházející ženštiny zaplétány do růnzných vztahů a samozřejmě Freud a psychoanalýza, Sokrates a chlapečci, Nietzche a jeho žvásty o věčném návratu a bratři Marxové, pro které stojí za to žít. Pokud nemáte nic proti "věčnému návratu" Allenových témat, je tohle film pro vás. 80% ()
Hanu a jej sestry som premiérovo videl pred necelými 20 rokmi. Dnes, po repríze, jednu hviezdičku uberám, pretože som medzičasom pretrpel množstvo Allenových filmov a začínam mať v nich trochu prehľad. Hana a jej sestry patrí podľa môjho názoru medzi lepšie Allenove filmy. Pozitívom je, že sa v ňom ako herec vyskytuje pomerne zriedka a že som sa niekoľko krát aj zasmial, čo je u mňa v prípade jeho filmov veľká vzácnosť. Film je dobre obsadený, dialógy nie sú odfláknuté, mozaika príbuzenských prepletencov je prehľadná, len neviem či mal film k niečomu dospieť a ak, tak prečo sa to nepodarilo. ()
Narozeniny Michaela Caina jsem oslavil jeho první oscarovou rolí. A večírek s Hanou a jejími sestrami se podařil. Viděl jsem příjemně oddychový, komediálně-dramaticko-romantický počin, který začal skvěle, pokračoval ještě lépe a končil poněkud rozpačitě, ale co z toho, happy endu holt člověk nezabrání, když si ho filmař usmyslí. A sem se navíc hodil. Oceňuji i fakt, že žádná z postav nakonec nebyla nadbytečná (ani hypochondr Mickey, o kterém jsem si dlouho myslel, že ve filmu je hlavně proto, aby si Woody Allen zahrál). A zmíněný Michael Caine? Perfektní (pochopitelně), ovšem spravedlivě musím říct, že excelentní Max von Sydow se mu ve všem vyrovnal.__P.S. Že ve filmu zazní moje oblíbená píseň I've heard that song before... To jsem opravdu nečekal. ()
Proč nepřiznat, že Woody Allen a jeho poněkud infantilní svět nikdy nebyl tak docela mým šálkem čaje. Na druhou stranu, nezávisle na svých pocitech a sympatiích, nemohu neuznat, že tento Američan je bohem políbený a z jeho ruky vycházejí skvosty, které v paměti zanechají alespoň stopu. Což je v tomto případě současně i moje pokorné doznání. V matné spleti obtížně rezonujících pamětí dominuje Hanina stmelující úloha v rozsáhlé rodině, která je odměňována zneužíváním ("Marto, Marto, pečlivá jsi" pronáší v Novém zákoně Ješua-Ježíš). A pocit, že jsem zhlédl něco hodně krásného, na co bych neměl zapomenout. Jak to dopadlo, vidíte sami. A těch dvacet let mne zas tak moc neomlouvá. Ach jo. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (23)
- Joanna Gleason v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)
- Na punkovém koncertě, který navštívili Mickey (Woody Allen) a Holly (Dianne Wiest), hraje kanadská punk rocková kapela 39 Steps píseň „Slip Into the Crowd“. (Sagisia)
- Hodně scén se natáčelo přímo v bytě herečky Mii Farrow. Woody Allen v nějakém rozhovoru prohlásil, že se mu Mia svěřila s tím, jak je to zvláštní pocit sledovat ten film z pokoje, na který se dívá v TV. (don corleone)
Reklama