Režie:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
Thomas NewmanHrají:
Mark Rylance, Domenick Lombardozzi, Victor Verhaeghe, Brian Hutchison, Tom Hanks, Joshua Harto, Henny Russell, Alan Alda, John Rue, Billy Magnussen, Amy Ryan (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Svět po obou stranách železné opony se propadá do šílené paranoie. Uplynulo už více než deset let od porážky nacistického Německa a lidstvo teď ohrožuje studená válka, napětí mezi USA a SSSR je téměř hmatatelné. Když v roce 1957 FBI zatkne Rudolfa Abela (Mark Rylance), sovětského špióna žijícího v New Yorku, strach a mocenská nedůvěra se ještě více vystupňují. Abel se ve skutečnosti jmenuje Viljam Genrichovič Fišer, řídil síť agentů a do Moskvy důmyslným způsobem odesílal kódované zprávy, i proto vyšetřování do dějin vstoupilo jako „Případ dutého nikláku". Americká vláda osloví Jamese Donovana (Tom Hanks), uznávaného právníka z Brooklynu, aby se chopil Abelovy obhajoby. Přes počáteční obavy jeho i rodiny a odmítání tak nepopulární kauzy se Donovan nakonec rozhodne Abela zastupovat. Chce zajistit, aby byl podroben spravedlivému soudu. Během příprav na obhajobu se mezi oběma muži začne vytvářet pouto, které je založené na vzájemném respektu. Donovan obdivuje Abelovu sílu a loajálnost. Před soudem přednese vášnivou obhajobou, aby ho uchránil před trestem smrti. Abel je v říjnu 1957 odsouzen na čtyřicet pět let vězení. O tři roky později je nad sovětským vzdušným prostorem sestřelen americký průzkumný letoun U-2 a jeho pilot Francis Gary Powers (Austin Stowell) je zajat a odsouzen k deseti letům vězení. CIA se obává, že Powers bude krutými výslechy a tvrdými vězeňskými podmínkami přinucen k odhalení přísně tajných informací. CIA proto osloví Donovana a přesvědčí jej, aby se stal členem záchranné mise. Donovan se vydává do Berlína, kde má za úkol vyjednat výměnu Abela a Powerse. Nedlouho po svém příjezdu se dozví i o americkém studentovi, který byl zatčen ve východním Berlíně. Navzdory pokynům CIA soustředit se pouze na sestřeleného pilota, Donovan se rozhodne vyjednat propuštění obou – pilota i studenta, protože odmítá v této zemi kohokoliv opustit. Velká hra začíná ... (Cinemart)
(více)Videa (14)
Recenze (962)
Kdybych nevěděl, že to režíroval Spielberg, navrhoval bych aby to dali jemu. Most špionů má sice úžasnou první půlku avšak druhá přichází strašně o tempo. Lincoln byl nad rámec lepší což je smutné když jsem doufal, že Spieberg z toho vykřeše víc. Škoda druhé půlky, Hanks a Rylance jsou totiž fakt super. PS: To jak se Newman snažil kopírovat Williamse mě chvílema fakt unavovalo. ()
║Rozpočet $40miliónov║Tržby USA $72,216,420║Tržby Celosvetovo $164,159,155▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ starý poctivý Steven Spielberg, opäť sa pohybuje v príbehu ako živel, aj keď tempo vyprávania je pomalšie ale o to precítenejší zážitok, Tom Hanks skvelý /videl v kine: 80%/ ()
"Vy se nikdy nebojíte? - A to by pomohlo?" Nepomohlo, Abele, nepomohlo. A ani skutečnost, že soudce má napsaný rozsudek již před procesem, ti taky moc nepomůže. Jenže máš právníka, který staví Ústavu nad vyšší zájmy a já jen doufám, že takoví v USA skutečně existují. Kdyby totiž existovali, tak bych si snad o něco víc vážil země, které vymyslela jadernou bombu, vyhrožovala s ní světu, nakonec ji i shodila na civilní obyvatelstvo a od té doby se paranoidně bojí Rusů, kteří nic z uvedeného neudělali. V této souvislosti mne samozřejmě pobavilo porovnání získávání informací, kdy Američané se zajatců ptají a nabízejí výhody, kdežto Rusové je samozřejmě mučí. Ach jo. Ale to je nakonec to jediné, co bych Mostu špiónů vytknul, protože jsem na něm pocítil náznak napětí, bavil jsem se "řádným" procesem a hodně mne nadchla Abelova vyrovnanost, které zarputilý hrdina bez kašmírového kabátu rozhodně nemohl konkurovat. ()
Nuda, nudaaaa! Az do posledních par minut jen kecy, kecy, stokrát viděný dobový imidž Hankse, nic moc zajimavyho nebo objevnyho, nechapu proc zrovna tohle mel Spielberg potrebuju zfilmovat. Jedinej Mark Ralance to trochu vytáhl, kdyz tam byl, coz nebylo casto. Postavy jsem nevěřila. Hanks nebyl zadnej právník, ale spravnak Hanks jako obvykle. Ruskej agent byl taky nejak moc sympos, ze by aj darky na konci rozdával...? No jestli se fakt takhle stalo, to bych se dost divila. Newmanova hudba zdála se taky okopcena a uz slyšena a chválim tak vizual a autentičnost prostředí. Takovýto ze Němce hrajou Němci atd. Jinak ale fakt strasna nuda, dokoukala jsem to spis náhodou. Muž tvrdil, ze se mu to libi, ale pak v pulce usnul. Tak asi tak. ()
Nejcharakterističtější Spielberg snad za několik dekád. Žádná strana není černobílá, hlavní hrdina v podání dokonalého Hankse má s houstnoucí zápletkou stále jasněji srovnané lidské pohnutky a technická stránka zlomových scén (letadlo, zeď a koneckonců celý Berlín) je natolik blízká a zároveň formálně dokonalá, až to bere dech. I přes štědrou stopáž není prostor k nadechnutí a každý dějový posun nebo komplikace mě nutí zas a znovu roztočit mozkové závity a přemýšlet, jak z nastalé situace vykličkovat. A sem směřuje jediná, ale zároveň všeobsahující výtka. Všechno totiž dopadne tak, jak jsem bez znalosti konkrétních historických událostí očekával. Bolestně současné poselství působivě dolehne na diváka, ale zůstává pocit malé domů, kterou si Steven přihrál. V jeho rukou totiž taková tématika nemohla dopadnout špatně, ale i přes formální dokonalost mohla dopadnout ještě o chlup upřímněji. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (76)
- Carol (Eve Hewson) sleduje v televízii epizódu seriálu 77 Sunset Strip (1958). (Pat.Ko)
- Grafická dizajnérka Annie Atkins pracovala na filme Grandhotel Budapešť (2014), konkrétne na výrobe kalendárov. Keď ľudia poukázali na to, že dátumy v kalendároch nespadajú na historicky správne dni, rozhodla sa, že už tú istú chybu neurobí a urobila pre tento film rozsiahly prieskum, aby sa uistila, že všetky dátumy zobrazené v novinách majú aj historicky správny deň v týždni. Bohužiaľ, dizajnérsky tím sa nakoniec rozhodol vynechať všetky dátumy v novinách, aby sa predišlo chybám v kontinuite. (Pat.Ko)
- V scéne v triede deti pozerajú film Duck and Cover (1951). Hoci v jednom zábere je korytnačka Bert z tohto filmu, zvyšné zábery zničených domov a jadrových testov nie sú z toho filmu. (Pat.Ko)
Reklama