Reklama

Reklama

The Last of Us - Season 1

(série)
Trailer 1
USA, 2023, 8 h 37 min (Minutáž: 43–80 min)

VOD (1)

Epizody(9)

V roce 2003 pustoší planetu parazitická houba, která mění lidi v násilné predátory známé jako tzv. nakažené. O dvacet let později je ostřílený přeživší Joel (Pedro Pascal) najat skupinou rebelujících bojovníků za svobodu, aby propašoval čtrnáctiletou Ellie (Bella Ramsey) pryč z represivní karanténní zóny. Z původně rychlé a jednoduché práce, se brzy stane brutální a temná cesta napříč postapokalyptickými Spojenými státy, kde se Joel a Ellie budou muset spolehnout jen jeden na druhého. (Magic Box)

(více)

Videa (12)

Trailer 1

Recenze (198)

vydumnica 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Najprv som si nebola úplne istá, či fenomén The Last of Us je seriál pre mňa, dokonca ešte po dvoch epizódach som si stále nebola istá, či budem pozerať ďalej. Postupne sa mi to zapáčilo. Neviem, či je to spôsobené tým, že na celej prvej sérii sa vystriedalo niekoľko režisérov, no mám pocit, že jednotlivé epizódy sú nevyvážené, nielenže minutáž nie je u každej epizódy rovnaká, ale každá epizóda je jednoducho iná. Som rada, že som hodnotila každú zvlášť, lebo možno by som ani nevedela ako ohodnotiť celú sériu. Moje hodnotenia boli od 3 do 5*! Niektoré epizódy boli fakt super, niektoré ma ničím zvlášť nenadchli. Celkovo sa mi najviac páčila epizóda Kin (nádherné zasnežené scenérie, polárna žiara, skoro žiadna akcia, naopak riešia sa vzťahy, dôraz sa kladie na celkovú atmosféru a dialógy; ďalej úžasná výprava, kamera, hudba, soundtrack a herecké výkony!) a potom samotné emocionálne finále, tiež ma zaujal aj dojímavý príbeh bratov Henryho a Sama z Endure and Survive. Viac ako akcia ma bavila tá atmosféra a vzťah Joela a Ellie. Jeden z najsilnejších momentov bolo, ako Joel oslovil Ellie "baby girl" v predposlednej epizóde. Páčili sa mi aj také tie úplne jednoduché momenty medzi Joelom a Ellie, napríklad ako "kempovali" v lese a Ellie bola taká prekvapená, že ako chutí káva. Zobrazenie postapo sveta je tu zaujímavé, no zároveň pochopiteľne veľmi depresívne! A čo považujem za negatíva je príliš veľa násilia. Myslela som si, že tí "poslední" budú musieť unikať len pred nakazenými, že len tí "clickers" budú predstavovať najväčšiu hrozbu a z nich samotných a možného nakazenia sa vyplynie všetok ten strach, zúfalstvo, beznádej. Ale naopak, tu "všetci", ktorí sú ešte nažive sa navzájom zabíjajú a rieši sa tu nezmyselná pomsta a podobne. Hru som nehrala, tak áno to ma zaskočilo. Z tohto hľadiska som si to inak predstavovala. Už hneď prvá epizóda ma prekvapila, že Sarah nie je Ellie, teda čakala som, že Sarah bude hlavná hrdinka. A aby som nezabudla na záver chcem pochváliť herecké výkony hlavnej dvojice. Pedro Pascal a najmä Bella Ramsey, klobúk dolu. ()

J.Lajner 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Z herní série The Last of Us (TLOU) se stala natolik populární a vlivná značka, že bylo otázkou času, kdy její duchovní otec Neil Druckmann, spojí sílu s nějakým streamovacím gigantem, aby svou vizi mohl adaptovat pro potřebu filmového média. Výsledkem spolupráce se společností HBO je devítidílný seriál. Jako člověk, který oba dva díly postapokalyptické herní série dokončil několikrát, si nyní říkám, zdali to v souvislosti s čerstvě zhlédnutým seriálem není spíše na škodu. Herní TLOU je v zásadě cestovním simulátorem, což obrazně řečeno platí i pro jeho televizní inkarnaci, včetně stěžejního příběhového pilíře. Parazitická houba napadne a následně ovládne mozky lidí, čímž způsobí apokalypsu globálních rozměrů. Čas trhne oponou a my poznáváme Joela (Pedro Pascal). Muž, který přežil, ale zároveň přišel o všechno. Druhou postavou je čtrnáctiletá Ellie (Bella Ramsey). Dívka zrozená v chaosu, pro niž je stará podoba světa jen sbírkou nažloutlé literatury, starých fotografií a vzpomínek vyprávěných pamětníky. Tyto povahově nesourodé postavy spolu musí putovat z bodu A do bodu B, a na cestě čelit různým překážkám. Díky prožitým hrůzám i střípkům nefalšované krásy, mezi nimi postupně vzniká citové pouto. Je jasné, že herní přímočarost a častý přísun akce, musel seriál něčím nahradit. Televizní TLOU tedy na hlavní dějovou kostru usilovně roubuje nové podzápletky nebo skrze flashbacky rozšiřuje vedlejší linie příběhu, nicméně výsledek je nevyvážený. Retrospektivní vsuvky mapující nástup apokalypsy pomáhají dotvořit komplexnost světa , ale jinak se spíše přešlapuje na místě. Zajímavé dějové segmenty jsou osekány na kost a méně podstatné výplně si pro sebe kradou celé epizody. Díky tomuto defektu se několik dílů táhne a finále je naopak uspěchané. Seriál nepříjemně překvapí i častým výskytem logických lapsů. Oplocený pozemek zkušeného preppera napadnou ozbrojení banditi. Místo toho aby se dotyčný schoval za nějaký kryt, stoupne si doprostřed otevřené ulice a začne střílet naslepo. Joel, chlap, který v postapokalyptickém prostředí strávil dvacet let života, dělá základní školácké chyby a činí neuvážená rozhodnutí. Chová se hlučně i když ví, že nepřítel je extrémně citliví na zvuk, nebo dorazí do perfektně vybaveného skladu zbraní odkud si vezme jednu pušku. Absurditu tohoto momentu ještě zvýrazňuje skutečnost, že má k dispozici pojízdné auto s úložným prostorem. Scenáristé občas přijdou se zajímavým nápadem, který sice okázale představí, ale více se k němu již nevrátí. Například originálně pojatou komunikací mezi houbou napadenými lidmi (alternativa zombií). Ostatně, jejich minimální výskyt citelně narušuje tolik potřebný pocit ohrožení, pocit strachu o hlavní postavy. Jakoby seriál nevěděl jestli se má striktně držet předlohy nebo kráčet vlastní cestou, což se kromě nevyváženého poměru mezi akcí a dramatem, týká rovněž osobnosti Joela. Je hezké, že jej autoři značně polidštili a vykreslili v rovině citlivého člověka se sklony k depresím. Tento krok ale bohužel vede k nesourodým kontrastům, protože když se má Joel náhle změnit v nelítostnou vražednou zbraň, je těžké tomu uvěřit. Se znalostí herní předlohy vyplouvají uvedené nedostatky zřetelněji napovrch, ale zatracovat kvůli tomu celý seriál, by určitě nebylo objektivní. Důvodů není málo. Výprava je na televizní poměry grandiózní, atmosféra ucházející, zásadní dějové zlomy ve většině případech fungují a herci jsou skvělí. Především chemie mezi ústřední dvojicí šlape na jedničku. TLOU si pozornost zaslouží, neboť působivá výprava a nadčasové poselství, které na svých bedrech nese, nezadusí ani nával scenáristických nedodělků a občasná nuda. Ideální volba pro ty, kteří se k herní předloze nikdy nedostanou, avšak výroky o televizní události roku, doporučuji brát s rezervou. () (méně) (více)

Reklama

Eliott 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nějak nechápu celý ten hype okolo seriálu. Je mi sice jasné, že to je veleúspěšná hra, ale zfilmované je to nanejvýš průměrně. Řekl bych dokonce, že to ve výsledku zachránil pouze enormní rozpočet, jinak by to snad ani nestálo za ten rozhovor v hospodě. A pokud přeci jen nějaká diskuze proběhne, bude se týkat buď pocitů zklamání a nebo polemizací nad kontroverzními částmi seriálu; čili zda takové na sílu tlačené PC epizody spíše nekazí celkový prožitek. No já osobně jsme velmi zklamaný a to ač jsem si mnohé části užíval, pravděpodobně již nemíním dále ztrácet čas další sérií. Za nejtrestuhodnější chybu tvůrců považuji, že přestože by byly zapotřebí alespoň 2 série a nebo spíše  dvojnásobek času, k co možná nejlepšímu zážitku a dokonalému představení onoho postapokalyptického světa, dostáváme něco, čemu by mnohem více slušely 3-4 epizody (každá maximálně hodinu dlouhá)! V žádném případě však ne 9! Nepochopím kolik zbytečné výplně a hloupostí tam naházeli za tak krátkou dobu. Škoda. ,,Nejúspěšnější seriál od dob Hry o trůny", vážně skvělý vtip! 55% ()

Algernons 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Adaptace nemusí být přesné, stačí aby byly dobré a nesly v sobě tu samou identitu jako původní materiál, což první série The Last of Us splňuje a vlastně je nejlepší v té první polovině, kde má největší svobodu a nejvíc mění věci, experimentuje a pokaždé krásně vypointuje jednotlivé díly a tak převádí ten příběh pro seriálové médium dobře, jak jen to jde. Druhá půlka na druhou stranu jen ubírá věci z předlohy a nenahrazuje je ničím stejně úderným a to je škoda. Zakomponování Left Behind přímo do děje také trochu kazí celkové tempo a narušuje to silně ten vztah ústřední dvojice, který pořádně 2 díly nevidíme před koncem a to prostě podráží trochu seriálu nohy... věřím že při zkouknutí na jednou bez týdenních pauz to tolik vadit nebude, ale i tak je to lehký problém. Nakonec to ale není tak věrný jak by mělo být a ani tak unikátní a nový, jak by mělo být a některý bonusy jsou prostě zbytečný, než co jiného. Produkce je neuvěřitelná a některá místa působí, jako by je vystřihly přímo ze hry, bohužel tomu zase podkopává lehce nohy necinematická kamera. Nakonec v čem tato adaptace selhala, bylo vyobrazení nebezpečného a nehostinného světa... jak nám má záležet na tvorbě léku proti nakaženým, když všehovšudy žádného nevidíme poslední 4 díly? Seriál zachycuje to podstatný, vztah Joela a Ellie a příběh jako takový, ale že by šlo o ultimátní adaptaci hry, to určitě ne... je to slabší odvar, který nenabízí dost nového na to, abych se k tomu kdykoli vrátil, přesto fajn alternativa pro nehráče. Ostatním doporučuji radši hru. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Hru som nehral, očakávania som žiadne nemal, len som mal proste chuť si s odstupom pozrieť predstavenie ďalšieho postapokalyptického sveta. No a dostal som "iba" predstavenie ďalšieho, za mňa zameniteľného postapokalyptického sveta. Niektoré epizódy ma zaujali viac, niektoré menej, niektoré vôbec. Istú príťažlivosť som tam cítil, zároveň som ale niekde hlbšie cítil ešte viac, že toto nie je látka pre mňa. Súvisí to aj s tým, že ma neoslovil casting, pričom Bella je tu viac doma ako Pedro. No a na konci som si musel chtiac nechtiac povedať, že dej všetkých deviatich epizód by sa dal bez problémov vtesnať do funkčného celovečerného filmu. A ten by mal zrejme aj skutočné finále. ()

Galerie (323)

Zajímavosti (115)

  • V epizóde Kansas City nahradí Pittsburgh, ako je vidieť v hre. Craig Mazin zistil, že lokácie produkcie v Kanade lepšie kopírujú Kansas City a mal pocit, že Pittsburgh nie je pre príbeh dostatočne dôležitý, aby ospravedlnil náročnosť jeho výroby. Spolutvorca hry Neil Druckmann to považoval za povrchnú zmenu, keďže postavy sú dôležitejšie ako miesto. Spolu s Mazinom sa domnievali, že dodatočná vzdialenosť od Kansas City ospravedlňuje dejové úseky a vývoj postáv. (molcan2)
  • Kniha vtipov, z ktorej Ellie (Ramsey) číta, "No Pun Intended Volume Too" od Willa Livingstona, je presne rovnaká ako tá, ktorú používa vo videohre. Mimo boja Ellie vyťahovala knihu a čítala vtipy nahlas rovnako ako v tejto epizóde, pričom Joel (Pascal) reagoval podobne podráždene. Niektoré vtipy v seriáli sú dokonca presne tie isté, ktoré zazneli v hre, napríklad vtip o obálke, vtip o strašiakovi a vtip o hnačke. Craigovi Mazinovi sa páčilo použitie Elliinej knihy vtipov v hre a mal pocit, že jej zaradenie do série umožnilo efektívny vývoj medzi ňou a Joelom. (molcan2)
  • Úvodný segment z diskusnej relácie z roku 1968 poskytuje jasnejšie vysvetlenie toho, čo je cordycepsová huba, ako hra. (molcan2)

Reklama

Reklama