Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film ZABIJÁK režiséra Johna Badhama je věrným remakem úspěšného francouzského snímku "Brutální Nikita". Znovu se v něm setkáváme s osudem mladé punkerky (tentokrát se jmenuje Maggie), která je odsouzena za vraždu policisty k trestu smrti. Dostává ale ještě jednu šanci - bude žít, pokud začne pracovat pro vládu jako zabiják. Šaramantní Amanda ji promění v elegantní a velmi ženské stvoření, agent Bob zajišťuje její profesionální výcvik. Po absolvování speciálního kursu opouští Maggie středisko a začíná žít obyčejným životem - ale jen do chvíle, kdy přichází první "úkol"... Maggie poznává, že za svůj život a svobodu musí zaplatit až příliš vysokou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (84)

Falcor 

všechny recenze uživatele

I přes průměrné hodnocení (tím se snažím - přiznávám, že velmi těžko - vžít do role diváka, jenž nikdy neviděl luxusní Bessonovu předlohu) jde hlavně o velmi drzý otisk originálu bez ničeho inovativního. Ztratilo se zde vše surové, uvěřitelné, citlivé. Drsné i smysluplné hlášky byly nahrazeny těmi dětinsky americkými. Stejně tak se vytratila jiskra z pohledů zasloužilých US ateliérových herců, napětí i barva z akčních záběrů, na první pohled od Francouzů přesně okopírovaných. Být to originál - ojedinělý, leč jen slabě nadprůměrný, akční film. Remake - okleštěná pohádka o zabijáckém škaredém káčátku, ale bez napětí a pořádného náboje, hezky uhlazené, nemastné neslané. ()

merigieren 

všechny recenze uživatele

akční scénky ujdou, holka je hezká. Jinak jde o feťačku co zabije poldu, pak ji popraví a když už je oficialně mrtvá, tak ji vytrénujou na zabijáka. Období vzdoru mi přišlo trochu divný, s tou žvejkou ale pak je docela hezká akce, zamilovanost nic moc, další menší fušky, kdy zjistí že ji to brání v žovotu a závěrečná část, kde unikne osudu. určitě nenudí.. ()

Reklama

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Předělávka se drží Bessonova originálu jako klíště, není tu nic, co by mě překvapilo, z čeho by mě zamrazilo, nebyl důvod se bát.. Zapůsobilo to na mě jako taková „jízda na jistotu“.. Pravdou je, že herecký ansámbl je sympatický, Bridget Fondová- Gabriel Byrne- Dermot Mulroney to zvládli pěkně, takže mýma očima jen tři shovívavé a Nikitu si dám zítra jako náplast.. ()

BlueNeon81 

všechny recenze uživatele

Deja vú? Ale kde, to je len jeden z mnohých amerických remakov pre konzumnú väčšinu divákov, ktorí za normálnych okolností nepričuchnú k zahraničným filmom. Koncept filmu sa striktne drží pôvodnej predlohe, avšak nastali určité zmeny. Zmizlo ono povestne tajomno, hlavná hrdinka nemá rešpekt voči nikomu a celé je to také popcornové. Miestami som zažíval WTF momenty, napríklad z introvertného pokladníka sa stal extrovertný fotograf, Bobova galantnosť, nadhľad a inteligencia je takisto preč, proste celé je to tu také domotané a tak krásne vidieť, ako si scenáristi s prispôsobením príbehu nevedeli rady. Bridget Fonda to celkom zaujímavo zahrala, aj keď jej samozrejme scenár hádzal poriadne polená pod nohy, ale beriem ako plus práve to, ako poodhalila ako ešte chuligánske pouličné dievča neoholené podpazušie. Aj Zimmerova hudba tu má totálne rezervy. Nuž, veľmi slabý remake. ()

papaguy 

všechny recenze uživatele

O dvě ligy horší, než francouzská verze. Nepřekonatelná atmosféra Bessonova filmu je ta tam. Ale i ta americká má nakonec něco do sebe. Plakát s Fondou mě pronásledoval celou pubertu, a teď, když jsem shlédnul film, kterého se týkal, jsem za to rád.:-) Fonda je takové ošklivé káčátko s jiskrou v oku. Možná není bůhvíjak fenomenální herečka, ale sexepíl se jí tedy upřít nedá. A role agresivní holky s bouchačkou (nebo spíš kanónem) v ruce jí padla jako ulitá. Po srandovním úvodu – přepadnutí obchodu smažkami (srandovním ve smyslu působící dojmem nějakého laciného tv-seriálu), přichází další část – přerod feťačky na disciplinovanou agentku – se kterou si dal Badham o něco více záležet, než Francouzi. Trošku otevřený konec naopak více vyznívá ve francouzské verzi, která není tak "happyendově" doslovně ukecaná, jako ta USA. Z Badhamova filmu jsou občas citít dozvuky osmdesátkového nevkusu (což je docela zajímavé na to, že jsme již v roce 1993) – v oblečení, účesech, hudbě... Také mi není moc jasné, proč se autoři namáhali s vlastní syntezátorovou hudbou aspirující na zlaté maliny, když tam mohli nechat celou dobu nechat znít nějaké reálné songy, které mají k příběhu vztah. V celkovém dojmu se mi i americká Nikita líbíla – ač o hodně méně, než francouzská z 1990. Holt ta látka má svou sílu a asi by to musel točit úplný břídil, aby z toho vzniklo něco nekoukatelného. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (4)

  • Pracovník pokojové služby v hotelu v New Orleans je režisér snímku John Badham. (Narcis)
  • Natáčelo se od 30. března do 22. června 1992. (BMW12)

Reklama

Reklama