Režie:
Shane BlackKamera:
Philippe RousselotHrají:
Russell Crowe, Ryan Gosling, Angourie Rice, Matt Bomer, Margaret Qualley, Yaya DaCosta, Keith David, Beau Knapp, Lois Smith, Murielle Telio, Gil Gerard (více)Obsahy(2)
Soukromý detektiv Holland March (Ryan Gosling) a nájemný ranař Jackson Healy (Russell Crowe) spojují své síly a podílejí se na vyšetřování pohřešované dívky a zdánlivě nesouvisejícího úmrtí jedné pornohvězdy. (Freeman Ent.)
Videa (11)
Recenze (801)
Vynikající komediální detektivka s lynchovským lookem a nádechem, která netlačí na pilu příběhového drajvu ani akce, ale staví na skládačce promyšlených scének, u kterých jsem se nasmál jak už dlouho ne, přičemž na konci jsem dostal i vypointovaný příběh. Pro mě příjemný překvapení, strašně dobře se mi na tento film dívalo. Můžu doporučit. 90% ()
Pro mě je tenhle film krásnou ukázkou toho, kdy humor sice vnímám, ale nedokážu se mu zasmát. Slyším všechny dialogy a narážky, vidím všechnu nadlehčenost a parodii, jenže je to jako když rozeberete obranu soupeře a balón pak před prázdnou brankou načudíte do dvacáté řady. Takový příjemný a milý film; přesně ten případ, kdy jedno rande stačí. ()
Dobré, ale niečo tomu chýbalo, celkovo cítiť, že film nebol v niečom dotiahnutý. Pri niektorých scénach sa s chuťou zasmejete a potom zas len čakáte a čakáte kým sa opäť čoši stane, ale často sa ani nič nedeje. Na jedno zhliadnutie môže byť, slušná akčná komédia, ale žiadna gulervúca. Z parťáckych akčných komédií za poslednú dobu určite viac osloví 21/22 Jump Street. ()
Laurel, Hardy a záhada ztraceného pornofilmu. Gosling nikdy nebyl tak zábavný a zároveň tak neodolatelný. Jeho nihilistický soukromý detektiv je sice trochu imbecil a docela dost alkoholik, který si plete sen s realitou a „eunucha“ s „munichem“, ale když jej jednou za čas osvítí múza, jeho okolí na chvíli oněmí. Ve filmu šlapajícím hlavně díky slovním přestřelkám dvou až tří postav k něčemu podobnému logicky nedochází často, ale jsou to právě bezeslovné (splatter) slapstickové scény, které dokazují Blackovu rostoucí režisérskou suverenitu. K některým velmi vtipným situacím (např. hned úvodní scéna s řítícím se autem) nestrhává naši pozornost, nechává nás, abychom si je v záběru sami našli. Stejnou důvěru v divákův intelekt projevuje také při nečekaném zakončování očekávaných scén. Lidé umírají bez jakéhokoli varování, postavy se často zachovají s větší bezohledností nebo brutalitou, než jaká je v hollywoodských žánrovkách normou (nechybí ani násilí na dětech), případně učiní chybné nebo naprosto stupidní rozhodnutí a musí nést jeho následky. Zásadní odhalení jsou učiněna díky náhodě nebo nekompetenci postav, nikoli díky soustředěnému sběru a rozboru dat. Na Goslingovi a ostatních postavách vám bude záležet také zásluhou náhlých, ale přesvědčivých změn tónu. Black ví, kdy se hodí nasadit vážnou tvář a posílit tím náš soucit s hrdiny, zároveň ale téměř nemoralizuje, jakýkoli náběh k patosu nebo podřízení se požadavku na „backstory“ jednotlivých postav dokáže včas utnout (při vážném dialogu o hrdinství například jedna z postav bezostyšně zalomí) a jako náplast na deziluzivní (a tedy poctivě noirové) finále nabízí akorát hlášku „Aspoň, že už zase piješ.“ Vůbec mi nevadí, že Black od Smrtonosné zbraně píše v zásadě pořád totéž, komediální noirové detektivky o dvojici cynických kovbojů, kteří mají život na háku a jsou okolnostmi donuceni znovu se dát do kupy, pokud to bude nadále stejně zábavné a dost výrazně odlišné od zbytku hollywoodské produkce, která zatím – až na čestné výjimky (Deadpool) – podobně vyzrálou schopnost sebereflexe, která by zároveň nepřebila zájem o postavy, neprojevuje. Z komerčního hlediska budou Skvělí chlapi pro Blacka pravděpodobně jenom zanedbatelným intermezzem před rebootem Predátora. Z hlediska skýtané cinefilní slasti jde prozatím o film roku. 90% Více tady. ()
Russell Crowe, Ryan Gosling, Shane Black a pak dlouho nic. Mnohdy to stačí, tady jsem čekal krapet lepší podívanou. Blacka roky zdobí svižné dialogy, absurdní situace i náramná práce s postavami. Jeho Posledního skauta nelze nemilovat. Tady je zápletka možná lehce chaotická, možná i příliš neodsýpá, ale posléze se chytneme a začneme si užívat trampoty nesourodého dua, které tvoří vyčůraný, nezodpovědný soukromý detektiv a zasmušilý, nájemný ranař. Jsme na konci sedmdesátých let, máme tu mrtvou vnučku senilní babičky, jednu zlomenou ruku, několik zmlácených lidí, pornografické podsvětí, předčasně vyspělou dceru, disco i barevné vzorované košile v solidně stylovém mišmaši, ve kterém mi ovšem létání mezi žánry tak úplně nesedělo. Některé gagy vůbec nevyplynuly z děje a snad až rušily. Oba hlavní antihrdinové jsou energičtí (uječený Gosling z povahy své postavy pochopitelně víc), přesto myslím, že oba měli už výrazně lepší herecké chvíle (i mnohými vyzdvihovaný Gosling). Strašně rychle (vážně jo) se mi to vykouřilo z hlavy, možná i proto dávám jen tři hvězdy. ()
Galerie (70)
Zajímavosti (18)
- Celosvětová premiéra proběhla 11. května 2016 v Los Angeles v TLC Chinese Theatre. (Varan)
- V jednej scéne je vidno na pornokine reklamu na film Bang Bang Kiss Kiss. Ide o odkaz na jeden z predošlých filmov režiséra Shane Blacka – Kiss Kiss Bang Bang (2005). (Astonko)
- Vo filme sa objaví ten istý dom, ktorý môžeme vidieť aj vo filme Vtedy v Hollywoode (2019). (peetrejr)
Reklama