Reklama

Reklama

Soukromý detektiv Holland March (Ryan Gosling) a nájemný ranař Jackson Healy (Russell Crowe) spojují své síly a podílejí se na vyšetřování pohřešované dívky a zdánlivě nesouvisejícího úmrtí jedné pornohvězdy. (Freeman Ent.)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (801)

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Vynikající komediální detektivka s lynchovským lookem a nádechem, která netlačí na pilu příběhového drajvu ani akce, ale staví na skládačce promyšlených scének, u kterých jsem se nasmál jak už dlouho ne, přičemž na konci jsem dostal i vypointovaný příběh. Pro mě příjemný překvapení, strašně dobře se mi na tento film dívalo. Můžu doporučit. 90% ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Pro mě je tenhle film krásnou ukázkou toho, kdy humor sice vnímám, ale nedokážu se mu zasmát. Slyším všechny dialogy a narážky, vidím všechnu nadlehčenost a parodii, jenže je to jako když rozeberete obranu soupeře a balón pak před prázdnou brankou načudíte do dvacáté řady. Takový příjemný a milý film; přesně ten případ, kdy jedno rande stačí. ()

Reklama

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Dobré, ale niečo tomu chýbalo, celkovo cítiť, že film nebol v niečom dotiahnutý. Pri niektorých scénach sa s chuťou zasmejete a potom zas len čakáte a čakáte kým sa opäť čoši stane, ale často sa ani nič nedeje. Na jedno zhliadnutie môže byť, slušná akčná komédia, ale žiadna gulervúca. Z parťáckych akčných komédií za poslednú dobu určite viac osloví 21/22 Jump Street. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Laurel, Hardy a záhada ztraceného pornofilmu. Gosling nikdy nebyl tak zábavný a zároveň tak neodolatelný. Jeho nihilistický soukromý detektiv je sice trochu imbecil a docela dost alkoholik, který si plete sen s realitou a „eunucha“ s „munichem“, ale když jej jednou za čas osvítí múza, jeho okolí na chvíli oněmí. Ve filmu šlapajícím hlavně díky slovním přestřelkám dvou až tří postav k něčemu podobnému logicky nedochází často, ale jsou to právě bezeslovné (splatter) slapstickové scény, které dokazují Blackovu rostoucí režisérskou suverenitu. K některým velmi vtipným situacím (např. hned úvodní scéna s řítícím se autem) nestrhává naši pozornost, nechává nás, abychom si je v záběru sami našli. Stejnou důvěru v divákův intelekt projevuje také při nečekaném zakončování očekávaných scén. Lidé umírají bez jakéhokoli varování, postavy se často zachovají s větší bezohledností nebo brutalitou, než jaká je v hollywoodských žánrovkách normou (nechybí ani násilí na dětech), případně učiní chybné nebo naprosto stupidní rozhodnutí a musí nést jeho následky. Zásadní odhalení jsou učiněna díky náhodě nebo nekompetenci postav, nikoli díky soustředěnému sběru a rozboru dat. Na Goslingovi a ostatních postavách vám bude záležet také zásluhou náhlých, ale přesvědčivých změn tónu. Black ví, kdy se hodí nasadit vážnou tvář a posílit tím náš soucit s hrdiny, zároveň ale téměř nemoralizuje, jakýkoli náběh k patosu nebo podřízení se požadavku na „backstory“ jednotlivých postav dokáže včas utnout (při vážném dialogu o hrdinství například jedna z postav bezostyšně zalomí) a jako náplast na deziluzivní (a tedy poctivě noirové) finále nabízí akorát hlášku „Aspoň, že už zase piješ.“ Vůbec mi nevadí, že Black od Smrtonosné zbraně píše v zásadě pořád totéž, komediální noirové detektivky o dvojici cynických kovbojů, kteří mají život na háku a jsou okolnostmi donuceni znovu se dát do kupy, pokud to bude nadále stejně zábavné a dost výrazně odlišné od zbytku hollywoodské produkce, která zatím – až na čestné výjimky (Deadpool) – podobně vyzrálou schopnost sebereflexe, která by zároveň nepřebila zájem o postavy, neprojevuje. Z komerčního hlediska budou Skvělí chlapi pro Blacka pravděpodobně jenom zanedbatelným intermezzem před rebootem Predátora. Z hlediska skýtané cinefilní slasti jde prozatím o film roku. 90% Více tady. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Russell Crowe, Ryan Gosling, Shane Black a pak dlouho nic. Mnohdy to stačí, tady jsem čekal krapet lepší podívanou. Blacka roky zdobí svižné dialogy, absurdní situace i náramná práce s postavami. Jeho Posledního skauta nelze nemilovat. Tady je zápletka možná lehce chaotická, možná i příliš neodsýpá, ale posléze se chytneme a začneme si užívat trampoty nesourodého dua, které tvoří vyčůraný, nezodpovědný soukromý detektiv a zasmušilý, nájemný ranař. Jsme na konci sedmdesátých let, máme tu mrtvou vnučku senilní babičky, jednu zlomenou ruku, několik zmlácených lidí, pornografické podsvětí, předčasně vyspělou dceru, disco i barevné vzorované košile v solidně stylovém mišmaši, ve kterém mi ovšem létání mezi žánry tak úplně nesedělo. Některé gagy vůbec nevyplynuly z děje a snad až rušily. Oba hlavní antihrdinové jsou energičtí (uječený Gosling z povahy své postavy pochopitelně víc), přesto myslím, že oba měli už výrazně lepší herecké chvíle (i mnohými vyzdvihovaný Gosling). Strašně rychle (vážně jo) se mi to vykouřilo z hlavy, možná i proto dávám jen tři hvězdy. ()

Galerie (70)

Zajímavosti (18)

  • Celosvětová premiéra proběhla 11. května 2016 v Los Angeles v TLC Chinese Theatre. (Varan)

Související novinky

Čeká nás nových 48 hodin?

Čeká nás nových 48 hodin?

18.08.2021

Akční komedie to v současnosti nemají lehké. Jejich místo zastoupily komiksy, a filmů jako Správní chlapi režiséra Shanea Blacka se tak v současnosti točí méně a méně. Nyní to každopádně zkusí po… (více)

Další Predátor je na cestě

Další Predátor je na cestě

17.02.2016

Z Shanea Blacka, scenáristy Smrtonosné zbraně a Posledního skauta, se stal v poslední dekádě úspěšný režisér. Jeho cit pro nahláškované buddy movies (aka parťácké filmy) se znovu probudil v Kiss Kiss… (více)

Kdo se ponoří do Padesáti odstínů temnoty?

Kdo se ponoří do Padesáti odstínů temnoty?

29.01.2016

Kim Basinger se letos objeví v komedii Správní chlapi Shanea Blacka (Iron Man 3), pořádný comeback si ale dá až v únoru 2017. Zahraje si totiž Elenu Lincolnovou, obchodní partnerku a bývalou milenku… (více)

Predátora čeká další šance

Predátora čeká další šance

14.08.2015

Legendární scenárista Shane Black (Smrtonosná zbraň, Poslední skaut) předloni natočil miliardového Iron Mana 3, takže záhy přehazoval mnoho režijních nabídek. Nakonec si vybral sedmdesátkový noir The… (více)

Reklama

Reklama