Reklama

Reklama

Hollywood v koncích

  • Česko Hollywood Ending (více)
Trailer

Obsahy(1)

Woody karikuje sám sebe - neurotického režiséra Vala Waxmana, na kterého padnou zlé časy. Jo, kdysi to byl pán režisér, ale od té doby se mnoho změnilo a Val teď může být vděčný za sebemenší druhořadý kšeftík v televizi. Manželky a milenky jsou na světě proto, aby svým drahým občas podaly pomocnou ruku. Val dostane od své exmanželky nabídku režírovat velkorozpočtový "mainstreamový film". Je to skvělé, ale katastrofy jsou tady zase od toho, aby nám znepříjemňovali život - Val dočasně oslepne následkem své chronické paranoi. Jde o velký balík peněz a tak skupinka jeho pěti kamarádů dělá vše pro to, aby se šéfproducent o režisérově slepotě nedozvěděl. Tahle Valova disfunkce na sebe ve filmu váže desítky skvělých gagů a situací, které nenechají Vaši bránici v klidu. Zrodila se velká groteska a Woody Allen byl zase u toho. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Hollywood v koncích je klaunovým ctižádostivým pokusem o sarkastickou alegorii. Ale nedokázal přesně odhadnout zcela správný a pocitem ublížení nezatížený odstup a do cirkusových hrátek vylévá až příliš mnoho ze své záště vůči komerční hollywoodské tovární výrobě filmů. Klaunova odzbrojující bezprostřednost se potácí v křečích a tklivá melancholie se stala stařeckým vrtochem, s ní klaun vyváří sarkastické výkřiky, žádá lásku i uznání. Klaunova šaráda funguje jen v oddělených jednotlivostech, ale celková myšlenka se s nedostatkem klaunova niterného odstupu stává jen podrážděným a proto zcela zbytečným klaunovým štěkotem za paravánem psychoanalýzy, umění, Érota a peněz. Tím klaunovým zbrojním arsenálem hromadného ničení je Val Waxman (Woody Allen), slavný filmový režisér na pokraji zájmu filmových výrobců. Stáří se ale nechce vzdát odchodu do starého železa, což dokazuje i svou intimitou. Klaun se rozmáchle pustil do psychoanalytických hříček a nedokáže z nich uniknout. Hlavní ženskou postavou klaunova filmobraní je Ellie (pozoruhodná Téa Leoni), Valova bývalá manželka a ctižádostivá producentka hollywoodského filmového studia. Pocit viny vrací opomíjeného starce znovu do hry a vysokého filmového světa. A pak je tu láska přítomná, minulá i budoucí. Významnou postavou filmu je Hal Jaeger (zajímavý Treat Williams), mocný a velmi úspěšný ředitel filmového studia a vybraný snoubenec Ellie. Názorovému střetu se přidává i intimní rovina zlomyslného klauna. Výraznější postavou je Al Hack (velmi příjemný a sám také filmový režisér Mark Rydell), Valův velmi ochotný agent. Vědomí poslední kariérní šance je nadáno důvtipem a vlastní obětavou pomocí. K výraznějším postavám patří Lori (příjemná Debra Messing), Valova milenka, mladá, naivní a atraktivní. Herectví je jejím posláním a Valova příležitost je šancí i pro ni. A k předním patří také čínský překladatel (příjemný Barney Cheng), zdvořilý pomocník kameramana natáčeného filmu a momentální psychosomatické indispozice samotného režiséra filmu. Z dalších rolí: odstrčeně dohlížející producent studia Ed (George Hamilton), chaotickým postupem rozrušený kantonský kameraman filmu (Yu Lu), příliš zvědavá novinářka Andrea Ford (Jodie Markell), architekt výpravy filmu Elio Sebastian (Isaac Mizrahi), kostymérka filmu Alexandra (Marian Seldes), k režisérovi naprosto otevřená hlavní herečka, mladá Sharon Bates (Tiffani Thiessen), Valův privátní psychiatr (Peter Gerety), či Valův rebelující syn Tony Waxman (Mark Webber). Film Hollywood v koncích není povedenou sarkastickou rošťárnou intelektuálního amerického klauna. Můžeme obdivovat drobnosti, ale jako celek je film nedůstojný jména Woody Allen. ()

Garch 

všechny recenze uživatele

Můj 39. Allenův biják. Bohužel, po Kassandřině snu, druhé zklamání v krátké době. Dočasná slepota mohla být zdrojem výborných situací a návratů k začátkům. Místo toho pouze trapnost (u takového mistra filmu je třeba mít přísnější metr). COPAK SLEPÝ ČLOVĚK NEPOZNÁ, ZE KTERÉHO SMĚRU NA NĚJ PARTNER MLUVÍ? Ubohost není korunována jen "pseudogroteskním" rozhovorem s ředitelem studia, ale naprosto jasným cílením finále: Když nebude nic dávat smysl a v kinech slátanina propadne, pak v Evropě se stane artovým pokladem. (Od poloviny filmu jsem si říkal, že tohle přece neudělá. Udělal). ()

Reklama

klukluka 

všechny recenze uživatele

Začátek byl slibnej, od záhadného oslepnutí už mě to ale moc nebavilo. Nicméně jsem se opět utvrdil v tom, že Woody Allen je ve filmové branži jen jeden a zcela po právu v ní patří do první ligy. Jeho smysl pro humor je naprosto jedinečný, schopnost ho zaznamenat z něj právem učinila kultovní postavu. Jistě to tak je i proto, že ty nej nej hlášky vkládával do úst sám sobě, pokud si zároveň ve svých filmech střihnul i hlavní roli. V Hollywoodu v koncích ale něco zbylo i na jeho filmového syna a Téa Leoni pravděpodobně také nebyla nikdy předtím, ani nikdy potom, ve své roli tak oduševnělá. Přitom jí to moc slušelo a na mě osobně působila v této poloze velmi přesvědčivě. Na začátku filmu jsem si pokládal otázku, jestli je možné, aby si držitel dvou oscarů za režii v Hollywoodu 10 let ani neškrtnul..? Měl Allenův hrdina v tomto směru nějaký svůj předobraz? Za případné tipy moc díky! Jinak to byl možná poslední (?) film, kde se mistr obsadil do hlavní role. Musím říct, že jeho novější počiny (byť jimi odborná kritika většinou opovrhuje), se mi ale líbily víc. Snad je to tím, že se při těchto filmech (Match Point, Vicky Cristina,...) mohl víc soustředit na režii..? V Hollywoodu v koncích mi tato složka připadala bezradná a zoufale nenápaditá. ()

joehot 

všechny recenze uživatele

Jako kritika Hollywoodu či jedna velká metafora vynikající. Jako film lehce nekonzistentní, utahané a se značnou kupou hluchých míst (především většina gagů z období slepoty šla zcela mimo mě, linie se synem jakbysmet). Celkově vzato je Hollywod v koncích z trochu slabšího Allenova soudku - přesto stále nadstandardní podívaná. Zmiňovat skvělé herecké výkony či parádní bonmoty je u Woodyho zbytečnost. A přesto, alespoň nějaký ten bonmotek: "Při masturbaci je nejlepší, jak se pak člověk k sobě tulí." "Tady jsem budižkničemu, tam génius. Zaplaťpánbůh za Francouze!" ()

weople 

všechny recenze uživatele

A pak že Woodyho poslední filmy za nic nestojí! S bravurní nadsázkou zde Allen divákům odkrývá svůj běžný pracovní den, který je plný absurdit a břitkých dialogů naplněných aluzemi až po okraj. A že nikdo nepřišel na to, že je režisér slepý a proto je jeho snímek zmatený a nesourodý? No a co! I z toho dokáže Woody udělat svou přednost a .. třeba se to bude líbit v Evropě ;) ()

Galerie (27)

Zajímavosti (5)

  • Postava čínského kameramana s nedokonalou angličtinou byla inspirovaná skutečnou postavou kameramana Zhao Feie, který s Allenem pracoval jako kameraman na filmu Darebáčci. (Witta)
  • Snímka otvárala filmový festival v Cannes v roku 2002. (U_S_O)
  • Hned na začátku natáčení filmu Woody Allen vyhodil Haskella Wexlera, kterého sice považoval za úžasného kameramana, ale při natáčení zjistil, že je „infantilní a prudí jako malé dítě“. (raininface)

Reklama

Reklama