Režie:
Bence MiklauzicKamera:
Márton MiklauzicHrají:
Ferenc Lengyel, Tibor Szervét, Kálmán Somody, Lia Pokorny, Zoltán Rajkai, Simon Miklauzic, Kristóf Horváth, Bálint Hegedűs, Zoltán Schneider, Ralph Berkin (více)Obsahy(1)
Na parkovišti si každý může postavit auto, kam chce. Vyjma jediného, stříškou krytého místa, kam Legionář - hlídač, majitel a vládce parkoviště - pohřbívá mrtvé ptáky. Jednoho de se však objeví bohatý podnikatel, který tu chce zaparkovat svého Forda Mustanga z roku 1968. Mezi dvěma osamělými muži (žena ovšem konfliktu také nechybí) dochází k souboji na život a na smrt, kde už vůbec nejde o parkovací místo, ale o střet dvou světonázorů. (Současná filmová tvorba – Střední Evropa)
(více)Videa (1)
Recenze (46)
Po všech stránkách se u mě dostavila naprostá spokojenost. Mám ráda tyhle filmy, pomalu plynoucí, kde se toho moc nenamluví, přesto na vás i ta zeď křičí, z každého pohledu a konání je vám jasné, která bije. Postavu Legionáře jsem si zamilovala od samého začátku a dost mě mrzí, že jako hlavní postava Ferenc Lengyel není vypsán nahoře mezi herci. Ještě bych toho chtěla napsat daleko víc, ale omluvte mě, musím si jít vypít šálek čaje. A moc bych chtěla poděkovat za titulky evulience3 ()
Malí kluci se perou na pískovišti, velcí na parkovišti... Boj je to však hlavně duchovní. Důvody proč zrovna držet tu svoji linii má každý jiné. Z arogance pak snadno vznikne nevraživost, z té drobné naschvály a pak je to již jen kousek k neštěstí... -- Ani si nevzpomínám, kdy jsem naposledy viděl nějaký maďarský film, asi to bude hodně dávno... Film mně ihned oslovil a zaujal. Opravdu, někdy se skvělým scénářem stačí jen dvorek a blok přilehlých činžáků k tomu. No a samozřejmě jeden nablýskaný krasavec - Ford Mustang 1968. Tenhle film krásně ukázal všem těm od filmu, kteří kvílí nad nedostatkem peněz, že dobrý film není prostě jen a hlavně o penězích a že s chutí a umem se dají dělat divy na relativně malém prostoru sluncem vyprahlého parkoviště v jedné proluce mezi domy. Velmi příjemná záležitost! Já bych to sice zakončil krapet dříve a to uvítáním nového nájemníka parkoviště novým správcem. Fyzicky sice vyhrál a dosáhl svého, po duchovní stránce však prohrál na celé čáře. Ale třeba by tak tam v tom karavanu také došel klidu s kávou v ruce při prvním odrazu paprsků slunce v jednom z oken domu...Třeba by už tolik nežíznil. No, tvůrci to skončili jinak. Respektuji to. Za mne je to rozhodně za 4 stromečky - samozřejmě zelené! :-) * * * * ()
Jo, takhle komorní psychologický souboj si rád nechám líbit... tedy na plátně či obrazovce. V reálu bych ho zažít asi nechtěl a tak bych na místě Legionáře přeci jen urozenému boháči s jeho nablýskaným fárem dopřál po pár minutách využít i onen vzácný flek. No jo, jenže udělat to Legionář, přišli bychom o precizně vystavěný příběh plný napětí a gradace, který si i přes pomalé tempo po celou dobu úspěšně udržel můj zájem a pozornost. Nápad zasadit takřka celý film do jednoho parkoviště, v němž probíhají různorodé konflikty mezi dospělými i dětmi a mezi rodinnými přílušníky stejně jako cizími, mi připadal originální. Z nehostinného prostředí mezi oprýskanými zdmi toho vytěžili tvůrci dost, zaujal mě nápad promítání fotek jakožto jediné vzácné poetické spestření onoho místečka a výborně sehraný drsný střet charakterů na mě občas dýchl i zdařilými záblesky černého humoru. [85%] ()
Malý svet zatrpknutého chlapíka, parkovisko, naruší človek, ktorý už nemá čo stratiť. Nádherná kamera, jemne plynúci dej a presne typovo obsadení herci. Na to, že sa film odohráva na obmedzenom priestore, nie je vyslovene založený na dialógoch. Najhlavnejšiu rolu tu hrajú pohľady a postupné odkrývanie minulosti. Parkoló je nečakane poetický film, ktorý vás donúti sa na konci zamyslieť nad tým vaším pohľadom na svet. ()
Už dávno sa mi nepodarilo vidieť film s pár osobami, odohrávajúci sa na priestore malého parkoviska, s pomaly plynúcim dejom, pri ktorom sa napriek tomu divák nenudí, s výborne zvolenou hudbou, úspornými dialógmi, šikovnou kamerou, film, ktorý sa netvári ako artový, nič nezatajuje, iba postupne odkrýva tak, aby divák pri záverečných titulkoch nemal žiadnu nezodpovedanú otázku. Nezanedbateľným plusom filmu je, že náklady na jeho výrobu boli určite zlomkové oproti nákladom na bežné filmy. Kto je primerane trpezlivý a pozorný, ten si rozvíjajúci sa duel vychutná až do konca. ()
Reklama