Reklama

Reklama

Dva mladé páry se vydávají pátrat po životě místní legendy zvané doktor Satan. Cestou naberou stopařku Baby a ta jim poté, co se jejich auto rozbije, nabídne, aby přespali v domě jejích rodičů. Tak se čtyři přátelé seznamují s vražedným klanem Fireflyových a jejich domem tisíce mrtvol... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (1)

Trailer

Recenze (422)

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Hodně bizarní směs všeho možného, obsahující ovšem nejeden nezapomenutelný okamžik. Už úvodní scénka je k popukání, Fireflyovic barák s okolím je stejně pozoruhodný jako Spauldingovo panoptikum a když do něj přijdou poldové hledat pohřešované, nemá to chybu :-). Postavy jsou jedna zajímavější než druhá, ale pro mne je jednoznačnou jedničkou Baby - tomu říkám holka do nepohody! Rob Zombie je zkrátka nejenom výborný muzikant, ale i překvapivě (všeho) schopný filmař. ()

Joker Punx 

všechny recenze uživatele

První film hudebníka Roba Zombieho a zároveň první film co jsem od něho viděl. Film je natočený ve stylu starých béčkových hororů jako je Texaský masakr motorovou pilou - Klasická rodinka psychopatů a navíc skvělý postavy - Bill Moseley jako psychopat Otis - Sid Haig jako psychopatický klaun Kapitán Spaulding - Karen Black jako matka Fireflyová a manželka režiséra Sheri Moon Zombie jako psychopatka Baby. V rodince je ještě dědeček Hugo (Dennis Fimple) a popálený Tiny Firefly (Matthew McGrory). Scény z podzemí kde jsou všelijaký zrůdičky už byly moc fantasy :D Ale přesto ta hlavní zrůda Doktor Satan (Walter Phelan) vypadá hodně dobře. Líbí se mi jakým stylem to Rob Zombie natočil, fakt je tam z toho cítit ta atmosféra starých béček. Atmosféra filmu je dost scary. Film se mi hodně líbil, má taky skvělou hudbu, zazní tam i song od Ramones. Kamera, střih a herci supr. Krvavý scény tu nějaký jsou, ale je tam toho málo vidět a neni jich tolik. První film Zombieho a povedlo se mu to, kdo by čekal že z toho vznikne dobrá trilogie. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Dům tisíce mrtvol si žádá delší rozbor, proto hodlám srozumitelně pohovořit o tom, kterak se v něm srocuje otázka žánrového filmu v postklasickém Hollywoodu, hororové „camp“ estetiky a rafinované (rapid)montáže - vše v uvedeném pořadí (tři témata = tři odstavce). ____ V postklasickém Hollywoodu spolu soupeří dvě tendence, kterak přistupovat k žánru, a to ironická hybridizace a nová upřímnost. Ironická hybridizace je praktika, jejíž prostřednictvím jednotlivé žánry a žánrové filmy odkazují ke své vlastní historii a vedou referenční dialog vyjasňující spletitost žánru. Naopak prostřednictvím nové upřímnosti se žánrové filmy snaží napojit na na ztracenou autenticitu, která jakoukoliv ironii ve své svaté cestě za ztracenou ryzostí odmítá. Dům tisíce mrtvol je zjevný případ ironické hybridizace, už jen kvůli všemožným referencím na sériové vrahy a přiznaným odkazům k Texaskému masakru motorovou pilou, nebo lépe řečeno snahou vzdát poctu 70s a 80s slasherům a splatterům. Čerpáním z cizích vzorů, děl a starších období ovšem nenahrazuje nedostatek invence tvůrčího týmu, ba právě naopak – Rob Zombie pouze pochopil, že není možné odvrhnout silnou tradici hororů a dělat jakoby nic. Ironické hybridizaci dále nasvědčuje redneckovské „ovzduší“, zjevný humorný nadhled, abstrakce na úkor logiky, uvědomělá kýčovitost, láska k filmu coby možnosti neomezeného, expresivně-metalového vyjadřování a setrvalá opozice vůči všemu vážnému, protože Zombie se svým prvním rodinným „home made“ projektem teprve učil pracovat s filmovým jazykem (se scénami, ne s vyprávěním), objevoval vztahy mezi obrazem a hudbou (jako hudebník s citem pro vizuál k tomu měl jistě co říct) a necítil potřebu realizovat „hororový Tanec s vlky“, tedy onu druhou variantu „nové upřímnosti“. Proto je třeba vnímat Dům tisíce mrtvol ne jako příběh, ale jako konstrukci příběhu z příběhů. Zasazení filmu do rámce Halloweenu zase nabízí odpověď na otázku, proč se Zombie zabývá těmi zdánlivě zbytečnými remakey – evidentně k tomuhle „trick or treat“ tématu nějak bytostně tíhne už od začátku své tvorby; od narození. ____ S výše uvedeným a se způsobem, z jaké perspektivy film Zombie uchopil a posléze natočil, souvisí něco, čemu se v angličtině říká „camp“ estetika – jakýsi vytříbený špatný vkus a meta-kýčovitost; naivní adorace nevkusu. Označuje se tím něco tak špatného a nevkusného, až to je dobré (a ve výsledku to má tedy kladný účinek na obecenstvo, sic o kvalitě díla jako takového se dá polemizovat). Odtud plyne rozpor ve větě: „I hated the movie until I realized how campy it was! Now I think it's great!“, poněvadž pokud na „camp dílo“ nahlížíme z nesprávného „úhlu“, nemůžeme ho docenit. Zombie prostě věděl, že ve 21. století nemůže přijít se seriózním exploitationem, poněvadž by to bylo trapné, stejně jako to věděli tvůrci Smrtonosné pasti 4 nebo Indyho 4, jejichž díla tematizují vývoj a historický kontext svého hrdiny a fikčního světa, jež obývá. S tím vším souvisí pojem zvaný hyperrealismus, který odhaluje, že realita, jak jsme zvyklí vidět, je výsledkem mechanické manipulace. Hyperrealismus dává okamžitě najevo, že říká lži a nehraje si na neporušený a dokonalý iluzorní svět, schopný utopit diváka ve své fikci a poté ním manipulovat (právě proti tomu bojoval Haneke ve Funny Games). Hyperrealismus sice není v tomhle filmu tak zřetelný, protože pokud některé postavy promlouvají do kamery, což je v kinematografii neoddiskutovatelné tabu, fikce se tím neruší, ale je to cítit z přístupu, jehož je Zombie zastáncem. Závěr z toho je tedy ten, že žánrová ironická hybridizace, camp estetika a hyperrealismus představují tři úzce související způsoby, kterak se dají natáčet moderní, uvědomělé a důmyslné filmy, které dovedou skrze tematizaci žánru a filmu coby sociokulturního, historicky proměnlivého média odvyprávět zcela regulérní a zajímavý příběh. A Rob Zombie to moc dobře chápe, protože všechny tři způsoby důsledně využívá. ____ Ohledně montáže (střihu) nezbývá než vzpomenout Sama Peckinpaha, jehož stylistiku Dům tisíce mrtvol se vším všudy přebírá. (i) Za prvé to jsou různé vsuvky vložené do sekvencí, tzv. percepční šoky a náhlé porušení běžného vyprávění, navozující dojem fyzičnosti a kinetiky, třeba „argentovské“ psychoanalytické střídání modré (rozum) a červené (duše) barvy, nebo ty náhlé výstupy klaunů v manéži (čti: heavymetalových zpěváků na koncertě), ale co je nejzajímavější, z těchto vsuvek se často - nikoliv však pokaždé - vyklube nová scéna. Někdy jde tedy pouze o vsuvku a jindy zas o začátek nové scény, z čehož je zřejmé, že Zombie o filmovém jazyku důkladně a často i inovativně přemýšlí. Delší percepční šoky jsou často vystavěny v duchu „heavy metal video" mentality přes rapidmonáž, což je technika kratších sekvencí složených z krátkých záběrů, které na sebe nemusí vázat ani obsahově, ani pohybově, naopak jejich předmětná náplň se markantně liší. Tyto záběry sdělují divákovi určitý dojem nebo pocit a často kopírují těkající mysl postav, čímž pádem je snazší se s nimi ztotožnit. (ii) Za druhé charakterizuje montáž filmu radikální časoprostorové zkreslení. Jde o to, že přesun hlavních hrdinů probíhá z prostředí, kde má čas svůj význam, do prostředí, kde význam nemá, to jest do vidlákova, ale paradoxně právě tam začne jít o čas v největší možné míře, neboť hrdinům se čas krátí, utíká jim a s tím se blíží jejich smrt, proto se snaží čas prodloužit, aby zemřeli později, ale protože jsou na místě, kde jak řečeno čas není, tak se jim to jednoduše nedaří. Naopak ryze prostorové (a velice mazané) deformace jsou zřejmé třeba v momentě, kdy se uzavřený dům hrůzy z počátku filmu přesune i ven, viz průjezd zahradou končící rozmláceným autem. Ovšem když jsme u těch „hlavních kladných hrdinů“, je třeba si uvědomit, že u Zombieho to je prohozené. Klaďáci jsou záporáci a obráceně, respektive je nutné stát při sledování na straně záporáků, stejně jako na jejich straně stojí režisér (i jeho manželka je obsazená na straně zla), protože jinak si film neužijete. V tom vězí jedna z nekonvekčností Zombieho přístupu, v té adoraci záporáků a v odstředění onoho revenge z exploatace, které mu jinak přináleží. Ačkoliv na druhou stranu vypravěč sleduje téměř veškeré dění z perspektivy klaďasů, čehož důsledkem je zvláštní asymetrie; opojný střet metalistického (satanistického) a hollywoodského (etického) stylu a uvažování. () (méně) (více)

Slasher 

všechny recenze uživatele

Miluju. Zombieho prvotina je neskutečná zvrácená horror-o-freakshow, sexy ne pro každého, zvlášť na první dobrou může formálně působit jako pořádný maglajs, ale pro zapálený fandy žánru rozhodně výborná věc! VIZUÁL a CHARAKTERY (a Rob měl velký štěstí na herce), pár zabijáckých scén (Spauldingovský úvod a policejní návštěva), humor.... Doporučuju nejen na Halloween, já už viděl bezmála 10x a pořád nemám dost. Skvělá "celebration of depravity". [2019 návštěva zde] (x) ()

Marceloo 

všechny recenze uživatele

Partia mládežníkov cestuje po Amerike a zaznamenáva najzaujímavejšie atrakcie, na ktoré narazí popri ceste. Pre nedostatok paliva sa zastavia na odlahlej pumpe a k prekvapeniu zistia, že tu má svoje múzeum zábavný klaun menom Spaulding. Ten im povie aj o miestnej legende o doktorovi Satanovi, ktorá mládeži zamotá hlavy a vydávajú sa tohto šialenca nájsť. To ale nikdy nemali robiť, pretože jediné, čo v okolí nájdu, je istá smrť. - Prvý horor môjho oblúbeného režiséra Roba Zombieho, ktorý má svoje nedostatky, ale aj tak ide o nehorázne zábavný počin. V prístupe k filmovému spracovaniu mi do očí bije paralela s prístupom pána Ryana Murphyho. Ten v prvej sérii American Horror Story: Murder House najprv otestoval, čo si môže dovoliť a s čím sa divákom zavďačí, takže výsledný produkt pôsobil trochu nedotiahnuto, ale v druhej sérii American Horror Story: Asylum všetky nedostatky z prvej série vylepšil a spracoval všetko tak, aby boli diváci spokojní, čo malo za následok vznik jeho doteraz najsilnejšieho diela. Rob Zombie vykonal podobný experiment a svoj testovací subjekt House of 1000 Corpses vyšperkoval a previedol do vylepšenej podoby vo svojom najlepšom horore The Devil's Rejects. Už v House of 1000 Corpses dokázal divákovi ponúknuť postavy plné energie, ktoré si človek zamiluje. Captain Spaulding, Baby a Otis sú charaktermi, ktoré si hororový divák vďaka ich zvrátenosti a túžbe po krvi zamiluje a preto nie je prekvapením, že sa tento rok dočkáme ďalšieho filmu s nimi, čo dokazuje, že po šestnástich rokoch má Rob Zombie prostredníctvom týchto postáv stále čo ponúknuť. Zaujímavý experiment v tomto prípade prebieha aj s kamerou, pretože kombinácia zaprášených sedemdesiatkových vizuálov, občasných amatérskych Snuff prestrihov a spomalených záberov zvyšuje autentickosť a podporuje všetky zvrhlosti, ktoré sa na obrazovke odohrávajú. Trochu zamrzí, že film v závere až tragicky spomalí svoje šialene rozbesnené tempo a Doctor Satan zostane silno nevyužitý, ale ako som už spomínal, tieto nedostatky boli zafixované v nasledujúcom diele Roba Zombieho, takže ako režijný debut hudobníka sa to nedá považovať za prepadák a človek musí oceniť aj tú vášeň pre žáner, ktorá z toho po celý čas vyžaruje. Taktiež ide o jeden z mála filmov, ktoré nestrácajú dynamiku a sú extrémne nahláškované aj v českom dabingu. + herečka z The Gaunzfeld Haunting + herec z The Caretaker + herec z Cooties, The Boy a The Meg ()

Galerie (60)

Zajímavosti (29)

  • Film byl natočen v roce 2000, ale k veřejnosti se dostal až o tři roky později. Universal Pictures odmítlo tento film vydat, protože bylo přesvědčené, že ratingová komise film ohodnotí jako NC-17 (do sedmnácti let film naprosto nepřístupný), což se nakonec nestalo. (Othello)
  • Rob Zombie v tomto filmu debutoval jako režisér. (Pumiiix)

Reklama

Reklama