Reklama

Reklama

Zlatá mládež

(pořad)
  • angličtina Golden Youth (festivalový název)
všechny plakáty
TV spot

Obsahy(1)

Váš život je pro ně extrémní situace. Jsou mladí, zhýčkaní a teprve nyní poznávají prostředí a profese, o kterých měli jen mlhavou představu, ale velké předsudky. Zlatá mládež poznává, jak vypadají životy ostatních Čechů. Pět mladých lidí z velkoměsta se musí vyrovnat se vším, na co nejsou zvyklí – s náročnou manuální prací a svéráznými životními podmínkami. Na pět týdnů se z nich stanou řezníci na jatkách, obyvatelé Chanova, účastníci armádního kurzu přežití, rolníci v české vesnici v Banátu a ošetřovatelé v domově důchodců. Pořad vytvořila tvůrčí producentská skupina Kamily Zlatuškové a 15. září bude Českou televizi reprezentovat v Berlíně na prestižním Creative Forum EBU v soutěžním výběru dvaceti nejzajímavějších nových světových formátů. „Náš pražský výběr je zvyklý na komfort velkoměsta, na možnosti, které jim Praha poskytuje ohledně jejich kariéry, zábavy a společenského života. Za hranicí Prahy pro ně začíná neznámé území. A právě tam jsme je vždy na týden vysadili a zjišťovali, jak si s tím poradí a jak taková zkušenost pozmění to, co si o dané profesi nebo prostředí mysleli předtím," říká autor projektu Dušan Mulíček.
Jeho záměrem bylo prostřednictvím nového formátu poukázat na stereotypní bariéry stojící mezi různými částmi naší společnosti, a pokusit se je nabourat. Minimálně v hlavách pěti protagonistů. „Ty hranice nemusí být jen mezi velkoměstem a venkovem, tak jak je tomu v dílech z venkovských jatek a z vesnice v Banátu," dodává režisér Richard Komárek. „V případě dílu z Chanova jde i o hranice sociální a etnické a třeba v případě domova důchodců o hranice generační." „Je na divácích, aby posoudili, co si zlatá mládež z natáčení vzala, zda je ta zkušenost někam posunula. My jsme přesvědčeni, že alespoň trochu se rozšířily obzory každému z nich," komentuje záměr pořadu kreativní producentka Kamila Zlatušková.

V premiérové druhé řadě pět mladých Čechů na vlastní kůži poznává, zda zvládnou žít a pracovat mimo svoji komfortní zónu. Čtyři nové aktéry, zpěvačku Sharlotu, youtubera Mikea, začínajícího politika Petra, servírku a modelku Kláru, doplní hvězda první řady, Renáto... Noví adepti z řad privilegované zlaté mládeže si vyzkouší náročnou manuální práci i těžké životní podmínky. Tentokrát je tvůrci vyslali i za hranice České republiky, a zakusí tak život v zemích třetího světa, aby si uvědomili, že v globalizovaném světě se Čechů týkají i problémy lidí, kteří žijí na druhé straně planety. Zkorigují své předsudky a zhýčkané chování? Dokážou, že je v nich víc, než se na první pohled zdá? „Rozdíl mezi první a druhou řadou je hlavně ve výběru účinkujících. Nejde jen o to, že se v docusoapu objeví mediálně známá jména, ale i o to, že příslušníci této generace jsou mediálně zběhlejší než aktéři první řady. Vědí, jak se prezentovat před kamerou. O to zajímavější bude pro diváky sledovat, jak se v situacích, které jsme jim připravili, jejich snaha kontrolovat si svou image rozpouští a odhaluje se to, jací skutečně jsou,“ říká kreativní producent Dušan Mulíček. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (108)

Brtniik odpad!

všechny recenze uživatele

Přiznávám, nechal jsem se zlákat masivní reklamou na ČT, jako bych nevěděl, že to co ji potřebuje, obvykle není nic moc (proto ta reklama) a také jsem chtěl prověřit konstatování od xxmartinxx: „ale zároveň je to zvráceně zábavné“. Zarazil mne již výběr protagonistů. Toto, že je zlatá mládež? Mis Vietnam? Tři auta v domácnosti? A co má být? Přijde na to jaká auta. Je-li mezi nimi Bentley Mulsanne, takovou rodinu by bylo možné považovat za blahobytnou, protože několik vozidel v domácnosti se již dávno stalo nutností a to paradoxně na venkově či v satelitech, kde nefunguje MHD. Angažovat hocha, který je dle mluvy, způsobů a vizáže evidentně nestandardně orientovaný mi připadá poněkud prvoplánové. Holky připustily, že chodí na brigády. Pochybuji, že by rodiče na apanáži škudlili, tedy, že by vyhledávali kontakt s plebsem za účelem socializace? Pravděpodobněji to s tou Zlatou mládeží nebude tak horké. Zajímalo by mne, jak vypadá smlouva, na základě které byli všichni angažováni, protože to vypadá, že mají možnost diskutovat o tom, zda tu kterou práci hodlají podstoupit čili nic. Zde mne napadlo báječné řešení kterak vymítit zbojnictvo napříč věky. Jen si to představte: na chudáka formana nastoupí Babinský či Grassl se svými požadavky. Po diskusi, kdy lapka neochvějně trvá na svém forman zavřeští: „mne už to nebaví, dejte mi pokoj“, práskne bičem a vzdaluje se od zkoprnělého, odraného a notně vyhládlého lapky... Tak humanita zvítězila nad všelikým zlořádem. V tomto díle se stejný postup testuje před zraky diváků. Měl jsem možnost opakovaně navštěvovat masnu i kafilerní provozy (diametrální rozdíl mezi nimi není) a mám zato, že kdokoli necvičený by měl problémy. Uvrhnout zhýčkané měšťáky do tohoto prostředí je hra na jistotu nehodná jakéhokoli režizéra. Nebudu to dál pitvat, ale žeby toto byl ten správný pořad pro menšiny kvůli kterému je ČT povinně dotovaná námi všemi diváky ba dokonce i nediváky? Kladu si otázku, co to do televisních tvůrců vjelo, že spáchali tuto perlu? Nevjelo – vzpomněl jsem bombastických předělů ze kterých je víc než jisté, že pořad je překoupený. Tuto praktiku, která dokládá impotenci TV tvůrců, nechápu, ale divák zkonzumuje cokoli a o to jde. V pořadu jsem si nevšiml něčeho zábavného, leda opravdu zvráceně zábavného. Seberete-li sílu sledovat další díly – jak je libo, ale beze mne. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

(5/5) Hrstka rozmazlených floutků a slečinek a jejich srážka s realitou. Výběr navštívených prostředí sice koresponduje s poněkud problematickým formátem vykřesat emoce za jakoukoli cenu, přesto velmi dobře rámuje chování ústřední pětice. Kýžený cíl, tedy jakési prozření a ponaučení, je ovšem pohádkou z říše snů a ze závěrečných rozhovorů vyplývá, že k lepšímu se tu změnil leda Jiří (anebo to alespoň skvěle zahrál před kamerou). Zbytek je parta budižkničemů, zralá k záhubě. Přesto jsem se téhle prapodivné exkurze do hlubin lidské duše zúčastnil rád a dobrovolně. ()

Reklama

mira.l 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem jeden díl, ten "armádní" a myslím, že mi to stačilo. Hlavně ten buzerant s patkou až za rameno, ten mi teda šmakoval, jestli je tohle opravdu průměrný vzorek dnešní mládeže - šikmoočka, vylízaná barbína, co jí KURVA ALE OPRAVDU NEBAVÍ, když jí sejmou vojáci a ještě jsou tak drzý, že se jí na něco ptaj, o cukroušovi už řeč byla, jeden takovej nemastnej-neslanej hoch, jak jsem si tu přečet, údajně študent práv, a jeden takovej vidlák, co kdyby zakop, tak narazí na naftu, tak to je radost pohledět. Nevím, jestli je dobře, že zrovna na tohle všichni (ne)dobrovolně přispíváme. Ty dvě hvězdičky - aby bylo jasno - jsou spíš pro ty dvě děvčata, asi budoucí profesionální vojačky, za to, že mají koule na to, se něčemu takovýmu věnovat. ()

caesius odpad!

všechny recenze uživatele

Ostatně soudím, že tenhle "pořad" musí být zničen. Po tvůrcích pak požadovat vrácení všech finančních prostředků čerpaných z veřejných zdrojů a použitých na tvorbu tohohle čehosi. A taky omluvu a písemný příslib, že už to víckrát neudělají. Vždyť je na tom příšerné úplně všechno. Nejvíc pak pětice údajných zástupců zlaté mládeže, kteří zlatou mládeží ve skutečnosti nejsou. Jsou to prostě herci. Špatní herci, jejichž až zoufalá snaha splnit herecké zadání končí všeobecnou trapností. ()

popelka595 odpad!

všechny recenze uživatele

Bohužel mi ušel smysl tohoto dokumentu, proto dávám odpad. Nechci si hrát na moralistu, ale na těch dětech (protože to v mých očích jsou opravdu jen děcka) je hrozně hezky vidět, jak jsou posedlí svým egem se vším, co k tomu patří. Naivně jsem po prvním dílu doufala, že jim hodně drsná tvář jatek aspoň trochu otevře oči, začnou o tom přemýšlet nebo s těmi zvířaty budou aspoň soucítit. Jenže bohužel to, co tam viděli a zažili, jim vůbec nevzalo chuť na maso ani nezměnilo jejich myšlení. Pouze zjistili, že tam by pracovat nemohli. Na závěr si udělali ještě grilovačku, bez jakýchkoliv výčitek. ()

Galerie (30)

Reklama

Reklama