Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kruté bolestné lásky jedné slovenské plavovlásky. Osmnáctiletá Martina, která si říká Shakira, po dosažení plnoletosti opustí dětský domov, v němž vyrostla. S obálkou peněz, taškou osobních věcí a s hlavou plnou naivních představ vyrazí ze zapadlého východoslovenského regionu do Prahy za svým klukem Romanem, který z „děcáku" odešel před nějakou dobou. V české metropoli se však ukáže, že Roman se potuluje s partou mladých zlodějů, bezdomovců a narkomanů. A za peníze na dávku je schopen čehokoliv. I prodat půvabnou blonďatou Shakiru obchodníkům s bílým masem... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (152)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Největší předností filmu je jeho autentičnost. 1) Postavám věřím každé slovo, každé gesto. Citlivě je zvolené prostředí, režie, kamera i střih. 2) Dynamické úvodní tempo ovšem nevydrželo. 3) 37letá majitelka krkolomného jména Lucia Klein Svoboda (matka) svůj scénáristický, režijní, výtvarnický a produkční celovečerní debut zvládla velmi dobře. 4) Výborná je 26letá Dominika Morávková-Zeleníková (Martina, která odchází z dětského domova). 5) Dále mě zaujali 23letý Tibor Kotliar (Martinina láska z dětského domova Roman), 46letý Martin Finger (Julo) a 34letý Jan Plouhar (Tondy). ()

Sidonka 

všechny recenze uživatele

I když si spoustu lidí myslí, že o děti z dětských domovů je dbáno tak,aby se v dospělosti dokázali zařadit do normálního života a po propuštění z chráněného prostředí se většina z nich o sebe uměla postarat, že je připravena na život venku a neocitá se na ulici, v pasti dluhů, neřešitelných situací, které vedou k asociálnímu jednání jako je například prostituce, opak je pravdou. Statistiky mluví jasně. Přečtěte si jakoukoli studii o bezdomovectví či profesionální, erudovaný rozbor sociologů o tom, s jakými životními vyhlídkami většina bezprizorních polodětí končí a jaké mají možnosti nebo spíše nemožnosti (pokud se náhodou miniaturní hrstky šťastlivců neujme nějaká neziskovka) a možná budete mít jasno. Pokud někdo z diváků jako reakci na shlédnutý film řekne, že je příběh přemrštěný a takhle přece lidé v 21.století nežijí, pravděpodobně je to hýčkaný jedinec, který neví nic o reálném, tvrdém životě k těm, kteří měli v životní loterii hodně velkou smůlu. Ano, někdo si myslí že by to zvládnul lépe a kdo chce, může si najít slušnou práci, bydlení a normálně žít. Pokud ovšem takové dítě není nadprůměrně schopný jedinec, s velkou pravděpodobností ve všech těchto oblastech i při snaze selže. A selhal by i ten mudrc, který žije v jiné dimenzi. - Film není obhajobou svobodně zvolené prostituce. Přesto film nepopírá, že někdy je tato profese ještě nejlepší cestou z pekla, jak se v mládí může atraktivní žena v bezvýchodné situaci bez zázemí zajistit a díky finanční podpoře se zařadit do obyčejného života, najít si byt, vdát se za slušňáka... Ale to pochopí jen ten, co pracuje se sociálně vyloučenými nebo někoho takového osobně zná. P.S. Víte kolik je lidí, kteří chodí do obyčejného zaměstnání, ale mají tak nízký plat, že nemají ani na bydlení (komerční nájem je u nás ve městě včetně ostatních poplatků za bydlení už skoro stejný jako nájem v Městském bytě, vyloženě sociální byty takřka nejsou ani pro zdravotně postižené občany s dětmi) a tak žije mezi bezdomovci někde v odstaveném vagónu na nádraží a svoje tajemství před obyčejnými lidmi úzkostlivě tají? Kolik z nich se myje a holí ráno v placených veřejných sprchách, aby v práci nikdo nepoznal, kde strávil noc? Kolik z nich neholduje alkoholu ani nebere návykové látky? A přesto to do zařazení do společnosti pořád ještě nestačí? - Dobře, že se alespoň podobné filmy točí, i když je nepohodlné jim uvěřit. Zvlášť neuvěřitelné se to zdá tomu, kdo má byt v osobním vlastnictví zdarma zděděný po babičce nebo mu rodiče umožnili vystudovat vysokou školu a podporují ho doposud. Já ve svém okolí neznám jediného normálního člověka, který by začal v osmnácti letech samostatně fungovat bez jakékoli podpory buď od rodiny nebo od životního partnera. Pracují, do toho studují, snaží se, ale citové a finanční zázemí a předávání životních zkušeností, aby byl mladý člověk schopný v tom dospělém světě fungovat, jsou přesto ještě v těchto letech nezbytnou potřebou. ()

Reklama

mira007 

všechny recenze uživatele

Podle zdejších komentářů jsem čekal nějaký nechutný samoúčelný pornoscény, ale já to tak neviděl. Pokud někdo koukne na Harry Pottera, kde lezou nějaký démoni a červi a pak koukne na Pírko a dá to na stejnou úroveň efektní šokovosti tak to je jeho problem. Já jsem přijmul fakt, že autorka chtěla říct něco k tématu nucené prostituce ( nedejbože aby se o tom diváci zamysleli jako skutečném reálném problému a vybičovali k nějaké aktivitě) a přiblížit realitu. Nahotou se nešetří, ale zase to není nějaká soft porno jízda jak by se mohlo zdát. Nejsilnější je scéna, kdy mladá Shakira se sprchuje po prvním znásilnění a je ve fázi krocení, kdy ji ten pasák ve sprše nadává, ponižuje,fackuje a ona zoufale pláče a naříká - to je opravdu mrazivé a moc lidí to neustojí, ale je to natočeno bez toho aby ti dva tam byli nějak vidět a diváci by si měli připustit, že taková realita existuje. Film je hrozně jednoduchý a filmů na toto téma je celkem dost, ale tenhle má pár opravdu realistických momentů a je blízko české realitě. Výkon krásné Dominiky na jedničku ( i za odvahu pět hvězd) ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Děj se dá shrnout naivka prodaná pasákům. Sociálně kritická obžaloba s urputným naturalismem ji shazuje. Nejen diváky „do patnácti let“ totiž dokáže znechutit takřka čtvrthodinovou pasáží názorného brutálního. Hrdinka za sebou v dětském domově nechává typické holčičí důvěrnosti jako z internátních Housat, před sebou má vidinu sladkého života se svým milým ve stylu Lásek jedné plavovlásky. Ovšem svého vyvoleného najde ve špinavém pražském pelechu mezi bandou feťáků. Což dohromady s epizodním výletem za ztrhanou matkou vytvoří takřka hodinový prolog oddalující okamžik, kdy dvojici dojdou princ svou lásku prodá k prostituci. Ne že by Pírko bylo natočeno špatně, ostatně kameraman Asen Šopov dovede z mála udělat podívanou, ale obrazy všeobecného zmaru, zaplivaných hospod, mrazivých brlohů a odpudivých zoufalců bez perspektivy neobsahují nic nového, objevného ani provokativního. Vyskytují se napříč nezávislou scénou ve stereotypní podobě, která už přestává účinkovat, včetně žoviálních gangsterských týpků s cizím přízvukem, kteří do svých záludných sítí stahují ubohé nevědomé bludičky velkoměsta. Tak si tvůrci sdělení Pírka zřejmě představovali. Ovšem navzdory hereččině přirozenému projevu a pochopitelné zaslepenosti její zamilované hrdinky nelze uvěřit zrovna chovance ústavu naivitu školačky, s níž se vydává do velkého světa. Jestliže dívka veškeré varovné znaky kolem sebe přehlíží, ba dokonce se mezi vyděděnci docela baví, zbavuje se dávky divácké příchylnosti, jejíž zbytek pak spláchne mohutná vlna nejhrubšího sexu, znásilňování, bití, trýznění. V doslovné bezúčelné surovosti si Pírko vyloženě libuje, nadto se ještě pokouší ji prokládat blouznivými přeludy a výtvarnými symboly, jako by „umělecké“ ornamenty měly nekonečnou přehlídku bezvýchodného hnusu ospravedlnit. Epizodní postava Bolka Polívky tu působí dost nahodile, a třebaže v nahých výjevech ze sprchy spotřebovala produkce hektolitry očistné vody, skutečná katarze se nedostavuje. Závěr je ale skutečně nevšední až bizarní. ()

Dragoni 

všechny recenze uživatele

Drsný a surový film o mladé naivní dívce z děcáku, s kterou se osud nepáral, ale i přes nepřízen osudu se snaží jít dál. Poslední půl hodina je drsné okénko do sexuálního otroctví a drog, které se s tím vůbec nepáře. Konec je poněkud sterilní a nejspíše mi unikla hlavní pointa či sdělení. Na druhou stranu ocenuji realnost snímku. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (8)

  • Scény z erotického nočného klubu sa natáčali v pražskom podniku Darling Cabaret. (Johnny.ARN)
  • Podľa autorov má film upomínať na ohyzdnú kauzu ústavu v Galante, známou pod názvom Čistý deň. (Arsenal83)
  • Film Pirko vznikal 28 natáčecích dnů, září – listopad 2015, na Slovensku a v Čechách. (Zdroj: Goodmind Films)

Reklama

Reklama