Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kruté bolestné lásky jedné slovenské plavovlásky. Osmnáctiletá Martina, která si říká Shakira, po dosažení plnoletosti opustí dětský domov, v němž vyrostla. S obálkou peněz, taškou osobních věcí a s hlavou plnou naivních představ vyrazí ze zapadlého východoslovenského regionu do Prahy za svým klukem Romanem, který z „děcáku" odešel před nějakou dobou. V české metropoli se však ukáže, že Roman se potuluje s partou mladých zlodějů, bezdomovců a narkomanů. A za peníze na dávku je schopen čehokoliv. I prodat půvabnou blonďatou Shakiru obchodníkům s bílým masem... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (151)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Drsny film o mladej holke, ktora spoznava realny svet na vlastnej kozi. Vyrastala v domove, realny svet -si mysli, ze pozna - z telky a serialov, po 18 -ke sa musi starat sama o seba. Dominika Moravkova-Zelenikova /Spina 2017/ mi bola sympaticka, hrala to dobre, ale holt, 1 holka film neutiahne. Hlavne jed ma pri sebe planych hercov ako je ten retard Igonda /sakra, ale ho nemam rad/, nudne tempo a vyslovene absurdny, do prazdna ustreleny zaver. Velka skoda, fakt tie 2/3 zo zaciatku ma namlsali a myslel som, ze dam aj 4 spunty, takto to ale ...sak viete co a nechcem byt vulgarny. 60 % ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Keď som prvý krát videl plagát k filmu, asi na obálke magazínu Cinema, tak som nevedel, čo si mám myslieť. Myslel som, že sa propaguje nejaký dokumentárny film o rómoch a nevenoval som tomu veľkú pozornosť. Trvalo takmer 2 roky než som zistil, že ide o slovenský film a mal som šťastie na tv premiéru. Od slovenského filmu veľa nečakáme, o to viac dokáže prekvapiť a tento fakt prekvapil. Príbeh už 100 x prevarený, ale teraz nesie slovensko-českú stopu a film ma upútal. Veľkú zásluhu na tom má výborná D. Zeleníková, ktorá hraje veľmi presvedčivo, nemá problém s nahotou a aj keď natočila dva filmy po sebe s podobným príbehom, tak má veľkú šancu stať sa vyhľadávanou herečkou. 70%. ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Děj se dá shrnout naivka prodaná pasákům. Sociálně kritická obžaloba s urputným naturalismem ji shazuje. Nejen diváky „do patnácti let“ totiž dokáže znechutit takřka čtvrthodinovou pasáží názorného brutálního. Hrdinka za sebou v dětském domově nechává typické holčičí důvěrnosti jako z internátních Housat, před sebou má vidinu sladkého života se svým milým ve stylu Lásek jedné plavovlásky. Ovšem svého vyvoleného najde ve špinavém pražském pelechu mezi bandou feťáků. Což dohromady s epizodním výletem za ztrhanou matkou vytvoří takřka hodinový prolog oddalující okamžik, kdy dvojici dojdou princ svou lásku prodá k prostituci. Ne že by Pírko bylo natočeno špatně, ostatně kameraman Asen Šopov dovede z mála udělat podívanou, ale obrazy všeobecného zmaru, zaplivaných hospod, mrazivých brlohů a odpudivých zoufalců bez perspektivy neobsahují nic nového, objevného ani provokativního. Vyskytují se napříč nezávislou scénou ve stereotypní podobě, která už přestává účinkovat, včetně žoviálních gangsterských týpků s cizím přízvukem, kteří do svých záludných sítí stahují ubohé nevědomé bludičky velkoměsta. Tak si tvůrci sdělení Pírka zřejmě představovali. Ovšem navzdory hereččině přirozenému projevu a pochopitelné zaslepenosti její zamilované hrdinky nelze uvěřit zrovna chovance ústavu naivitu školačky, s níž se vydává do velkého světa. Jestliže dívka veškeré varovné znaky kolem sebe přehlíží, ba dokonce se mezi vyděděnci docela baví, zbavuje se dávky divácké příchylnosti, jejíž zbytek pak spláchne mohutná vlna nejhrubšího sexu, znásilňování, bití, trýznění. V doslovné bezúčelné surovosti si Pírko vyloženě libuje, nadto se ještě pokouší ji prokládat blouznivými přeludy a výtvarnými symboly, jako by „umělecké“ ornamenty měly nekonečnou přehlídku bezvýchodného hnusu ospravedlnit. Epizodní postava Bolka Polívky tu působí dost nahodile, a třebaže v nahých výjevech ze sprchy spotřebovala produkce hektolitry očistné vody, skutečná katarze se nedostavuje. Závěr je ale skutečně nevšední až bizarní. ()

Trevor 

všechny recenze uživatele

Tvorcom sa na jednej strane podarilo vystihnúť naivitu detí z detskych domovov, dnu spoločnosti z prostredia kupliarov a užívateľov drog na strane druhej ich posolstvo svojim spôsobom nemá žiadnu pointu. Svet určite nie je závislý od skupiny ťažko zvládnuteľných detí bez akéhokoľvek zázemia a je na vysokoškolsky vzdelaných sociálnych pracovníkov aby im poskytli lepší obraz o tom čo ich čaká. Ak však táto "inteligentna" mládež považuje za svoje vzory rapera či zápasníka z klietky s IQ na hranici demencie je aj akýkoľvek pokus o prevýchovu časti sociálnych pracovníkov ktorí to myslia dobre úplne zbytočný. Mohlo to byť zvládnuté podstatne lepšie a nebolo k tomu treba veľa námahy. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Přišlo mi, že tvůrci se zbytečně pohybují na hraně i za hranou absurdity. Pokud se jedná o sekvence z pasťáku, tak ještě dejme tomu, ale jakmile se děvče dostane do Prahy, objevuje se zástup podivných a ne příliš uvěřitelných postaviček pankáčskou partičkou počínaje, pasáky konče. Celý film hodně táhne nahoru doba, kterou hlavní hrdinka stráví v zaplivaném kutlochu, kde je nucená k prostituci. To je čistokrevná depka a ocenění zaslouží i herečka v hlavní roli. Ale vzápětí přijde konec, který je z mého pohledu tak trochu na hlavu. Škoda promrhané příležitosti. 50% ()

Galerie (50)

Zajímavosti (6)

  • Scény z tmavého zakouřeného pajzlu se natáčely v pražské metalové putyce přezdívané „Epesní ráj prasat“ na Sokolovské ulici. Při natáčení se celý štáb (kromě techniků) štítil úplně všeho. Ne nadarmo má hospoda své heslo „Špína, zápach, alkohol“. (Borg)
  • V bývalém Československu vznikla dříve stejnojmenná televizní hra Pírko (1973). (M.B)
  • Film Pirko vznikal 28 natáčecích dnů, září – listopad 2015, na Slovensku a v Čechách. (Zdroj: Goodmind Films)

Reklama

Reklama