Reklama

Reklama

Paříž 1991. Mladý detektiv Charlie řeší svůj první případ, vraždu mladé ženy. Při studiu podobných případů odhalí řadu podezřele podobných úmrtí. Dlouhých osm let je jediným, kdo věří v existenci sériového zabijáka. Vražd přibývá, intervaly mezi nimi se zkracují a Charlie se stává architektem jednoho z nejkomplexnějších pátrání, které kdy francouzská policie vedla. Film, inspirovaný skutečným případem zabijáka Guye Georgese, sleduje deset let usilovného vyšetřování. (Film Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (99)

Anderton 

všechny recenze uživatele

O prípade som si vopred nič nezisťoval a asi najmä preto som bol prekvapený, akým smerom sa dej vyvinie a kam vlastne po celý čas smeruje. Než o prekvapivé zvraty skôr ide o kriminálku v štýle Dobrodružstiev kriminalistiky kríženej s Dead Man Walking, ale to neberte ako možný spoiler, ako to v skutočnosti bolo zistíte až na konci. Neviem, nakoľko práve tento prípad napomohol vo využívaní DNA pri usvedčovaní vrahov nielen nedávnej minulosti, ale podľa záverečných titulkov výrazne. K dokonalosti mi predsa len niečo chýbalo. Nie nadarmo vidíme v jednom zábere na policajnej stanici na stene mená, ako Alain Delon či Jean Gabin... ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Drsná, syrová a bezútěšná Francouzská krimi sledující 10 letý hon na sériového vraha Guye Georgese! Podobnost s Fincherovým Zodiacem je rozhodně na místě. Film má zajímavý styl vyprávění, sledujeme dvě časové linie. Jedna se odehrává v soudním líčení a v druhé sledujeme práci kriminalistů, kteří se snaží vyřešit čím dál častější přibývající vraždy mladých krásných dívek. Velmi hezky zobrazené, jak to v takové práci chodí a může vypadat. Frustrace, bezmoc, nedostatek důkazů, žádné stopy a žádná spolupráce. Detektivům závidět nebudete. Film má pomalejší tempo, ale díky tématu je velmi poutavý, zahráno je to perfektně a scény ze soudu mají také náboj. Na to, že film je starý 6 let, tak se pořád nedostal lidem do podvědomí, třeba napravit! Příběh****, Akce>Ne, Humor>Ne, Násilí***, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra****, Napětí***. 8/10. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Příjemné překvapení Festivalu francouzských filmů 2015. V plném lesku vrací na scénu žánr, na který francouzská kinematografie byla kdysi hrdá - starou poctivou kriminálku natočenou tentokrát ve stylu Fincherova Zodiaca. Tedy nikoliv jako konflikt policejních složek se zločineckým podsvětím, ale jako svízelné a zdlouhavé sbírání stop, skládání drobných skřípků, které možná později někdo dokáže sestavit tak, aby dávaly smysl. Bludiště indicií, slepých cest a omylů, které stojí životy dalších obětí. SK1 popisuje případ sériového vraha, který po léta děsil obyvatelky Paříže a zaměstnával policejní aparát. Ukazuje, jak je snadné sejít ze správné stopy, jak ošidné je uplatňovat racionální uvažování tam, kde ho protivník postrádá. Divák sleduje spletité vyšetřování a zároveň soudní přelíčení s podezřelým, kde jej ale filmaři nechávají v nejistotě a napětí, jestli ten asociální podivín šířící kolem sebe negativní energii v pozici obžalovaného je skutečný pachatel. Celkový dojem: 95 %. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Realisticky natočené francouzské kriminální drama, které evokuje starší francouzské filmy s herci jako Gabin nebo Delon. Přitom je to ale moderní, je to syrové a docela drsné, pokud zde dojde na záběry z místa činu. Zaměřeno je ale především na postavy a jejich vztahy a jejich rozvoj, čímž jde příběh trochu do pozadí. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Celkem dobra francouzska kriminalka. Jde o vysetrovani a hledani brutalniho (jak jinak) vraha zen v Parizi. Neni to akcni. Je to vysetrovani a hledani dukazu, spis teda konverzacka. Lze to bez problemu odkoukat, ale za par dni uz si na to nevzpomenete. Proste dalsi krimi. V roli vraha zaujal Adama Niane. Oproti tomu hlavni vysetrovatel/postava, delonovsky Raphaël Personnaz, jen tak nejak prosumel. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (11)

  • Režisér Frédéric Tellier chcel čo najviac využiť skutočné kulisy súvisiace s prípadom. Vo filme sa objavuje teda ten istý porotný súd, kde bol súdený Guy Georges: „Všetko bolo také skutočné a z dobrého dôvodu, jednoznačne sme sa chceli vyhnúť dramatizácii. Tá veľká slávnostná miestnosť s presklenou klietkou pre obžalovaného vzbudzovala u nás úprimnosť.“ (Arsenal83)
  • Režisér Frédéric Tellier sa začal zaujímať o Guya Georgesa po tom, čo znásilnili jednu z jeho priateliek. Po naštudovaní si materiálu bol prípadom tak zaujatý, že sa okamžite rozhodol natočiť o ňom film. (Arsenal83)
  • Na ilustráciu desiatich rokov, ktoré počas filmu ubehnú, využil Frédéric Tellier zmenu obrazu. Staršie zábery sú ešte "zrnité", charakteristické pre deväťdesiate roky. Ako čas plynie, je obraz stále jasnejší, pretože sa objavilo už HD. (Arsenal83)

Reklama

Reklama