Reklama

Reklama

Paříž 1991. Mladý detektiv Charlie řeší svůj první případ, vraždu mladé ženy. Při studiu podobných případů odhalí řadu podezřele podobných úmrtí. Dlouhých osm let je jediným, kdo věří v existenci sériového zabijáka. Vražd přibývá, intervaly mezi nimi se zkracují a Charlie se stává architektem jednoho z nejkomplexnějších pátrání, které kdy francouzská policie vedla. Film, inspirovaný skutečným případem zabijáka Guye Georgese, sleduje deset let usilovného vyšetřování. (Film Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (99)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem se netajil tím, že nejsem fanouškem francouzského filmu, nemám ale problém přiznat, když mě snímek francouzských tvůrců osloví. A tady se to stalo. Zaujaly mě hlavně dvě záležitosti. Způsob jakým filmaři vykreslili dlouholeté pátrání po tom zkurveném hajzlovi (omlouvám se, ale vhodnější výrazy jsem nenašel ani ve slovnících), a to, že se tady k mému překvapení myslelo i na oběti a pozůstalé. S takovým přístupem se už dnes ve filmech příliš nesetkávám, spíš se řeší, jestli bude mít ten který kriminálník i ve vězení zajištěn komfort, na jaký je zvyklý, a zda jeho oběti před svou trýznivou smrtí neporušily jeho práva a osobní integritu. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Pátrání po brutálním sériovém vrahovi jako frustrující bloudění neznámým městem. Samé slepé uličky a temná zákoutí, mapy zakázané zákonem, spolujdoucí nespolupracují a když už jste konečně u cíle, ani to nepostřehnete a bloudíte dál.. Zdá se, že Derayova klasika Flic Story má zdatného následovatele. Dokonce se Raphaël Personnaz ocelovým pohledem, absencí úsměvu i spotřebou nikotinu úporně snaží napodobit Alaina Delona. Poslední půlhodina s dres měnícími obhájci je poněkud rozmělněná a vzdychání publika u soudu připomíná epizodu Jed z Dobrodružství kriminalistiky, ale k částečnému uhašení současné žánrové žízně to poslouží dobře. Taková příjemná reminiscence na minulé století, které odpustím i skutečnost, že zatímco ke každé správné kriminálce z Paříže neodmyslitelně patří honička v automobilech či po střechách, tak tady se nedělo nic. Na tom druhém se akorát grilovalo.. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nemám problém považovať tento film za mimoriadny a prideliť mu príslušný počet hviezdičiek. Vrátil ma do rokov keď francúzske a talianske kriminálky s legendárnymi hercami kraľovali žánru. Na tomto filme ma zaujalo nielen vyčerpávajúce a dlhodobé pátranie po sériovom vrahovi, s množstvom nádejných stôp i sklamaní a zničujúcim vplyvom na život, rodiny i psychiku zainteresovaných policajtov, ale aj snahy o preniknutie do psychiky podozrivého v záujme dosiahnutia jeho úplného priznania. V titulkoch ma zaujalo, že tento sedemnásobný vrah môže v tomto roku požiadať o prepustenie. Nikdy nepochopím, ako je možné uplatňovať nejaký zvrátený humanizmus a veriť v akési "polepšenie" sedemnásobného vraha. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Neurobil som nič úžasné. Len som sedem rokov pátral po netvorovi.“ – „A ja sa snažím v tom netvorovi znova nájsť človeka.“ Tieto temné prípady nakoniec zničia každého. Zničia samozrejme obete a hneď na začiatku zničia vraha, ktorého v lepšom prípade čaká doživotné pokánie, ale zničia tiež vyšetrovateľov, zničia pravdaže rodiny po obetiach a svojím spôsobom zničia i verejnosť. Ťať do živého tento film ale bohužiaľ začne až ku koncu, predtým je to nuda. Lenže nuda profesionálne nakrútená, napísaná aj zahratá, ktorej sa nedá moc čo vytknúť. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Realisticky natočené francouzské kriminální drama, které evokuje starší francouzské filmy s herci jako Gabin nebo Delon. Přitom je to ale moderní, je to syrové a docela drsné, pokud zde dojde na záběry z místa činu. Zaměřeno je ale především na postavy a jejich vztahy a jejich rozvoj, čímž jde příběh trochu do pozadí. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (11)

  • Frédéric Tellier pred napísaním scenára strávil asi šesť rokov len výskumom prípadu (svedectvá, zápisnice). Písanie scenára mu potom trvalo ešte ďalšie tri roky. (Arsenal83)
  • K scenáru výrazne pomohol aj David Oelhoffen, ktorý kauzu pozorne sledoval, a spisovateľka Patricia Tourancheau, ktorá napísala knihu "Guy Georges: La Traque" ("Guy Georges: Hon"). Táto kniha slúžila ako "biblia pre scenár". (Arsenal83)
  • Aby bola zaistená pravdivosť súvisiacich faktov a úcta k obetiam, produkcia spolupracovala s Asociáciou na ochranu pred sexuálnym útokom a zločinmi, ktorú vytvorili rodiny obetí Guya Georgesa. (Arsenal83)

Reklama

Reklama