Režie:
Frédéric TellierKamera:
Matias BoucardHrají:
Raphaël Personnaz, Nathalie Baye, Olivier Gourmet, Michel Vuillermoz, Christa Théret, Thierry Neuvic, Adama Niane, William Nadylam, Chloé Stefani (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Paříž 1991. Mladý detektiv Charlie řeší svůj první případ, vraždu mladé ženy. Při studiu podobných případů odhalí řadu podezřele podobných úmrtí. Dlouhých osm let je jediným, kdo věří v existenci sériového zabijáka. Vražd přibývá, intervaly mezi nimi se zkracují a Charlie se stává architektem jednoho z nejkomplexnějších pátrání, které kdy francouzská policie vedla. Film, inspirovaný skutečným případem zabijáka Guye Georgese, sleduje deset let usilovného vyšetřování. (Film Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Veľmi komorné, na môj vkus až tiché prevedenie veľké a silné prípadu, ktorý trvalo tak dlho vyšetriť a pritom obsahuje v sebe zložky, ktoré stali za to dať do filmu a diváka šokovať. Namiesto toho je to pomalé, bez tempa, dialógové. Na druhej strane film dobre ukazuje kvality polície, ktorá niekedy pôsobí ako banda šmolkov, no a tiež to, že sériovým vrahom sa pri kvalitách niektorých príslušníkov naozaj môže stať hocijaký tupec. ()
Pátrání po brutálním sériovém vrahovi jako frustrující bloudění neznámým městem. Samé slepé uličky a temná zákoutí, mapy zakázané zákonem, spolujdoucí nespolupracují a když už jste konečně u cíle, ani to nepostřehnete a bloudíte dál.. Zdá se, že Derayova klasika Flic Story má zdatného následovatele. Dokonce se Raphaël Personnaz ocelovým pohledem, absencí úsměvu i spotřebou nikotinu úporně snaží napodobit Alaina Delona. Poslední půlhodina s dres měnícími obhájci je poněkud rozmělněná a vzdychání publika u soudu připomíná epizodu Jed z Dobrodružství kriminalistiky, ale k částečnému uhašení současné žánrové žízně to poslouží dobře. Taková příjemná reminiscence na minulé století, které odpustím i skutečnost, že zatímco ke každé správné kriminálce z Paříže neodmyslitelně patří honička v automobilech či po střechách, tak tady se nedělo nic. Na tom druhém se akorát grilovalo.. ()
Dvě třetiny filmu je to fajn, lehce syrová, kriminálka, která si s divákem poměrně hezky hraje. V poslední třetině to ale zabila kombinace pitomých pseudopsychologických pseudoanalýz, jakéhosi přiblblého patosu a velmi pochybně podaných kriminálně-soudních procedur. Ve výsledku mě ten takhle propálený potenciál vlastně nasral. ()
Případ známý jako "Serial Killer 1" a vrah přezdívaný "Šelma Bastily" . První sériový vrah Francie, který byl usvědčen na základě analýzy DNA. Pozornost zblízka zde není věnována vrahovi, ale dlouholetým vyšetřovatelům případu, což samosebou není na škodu, ale nedokázal mě prostě dějově strhnout. Jenže solidních evropských kriminálek je poslední roky jako šafránu a tak mě každé další "Dobrodružství kriminalistiky" zvedne náladu. ()
Hutná a skvěle zahraná procedurální kriminálka nesoucí se v odkazu toho nejlepšího ze staré dobré sedmdesátkové francouzské žánrové školy; což je ještě umocněno stylizací Personnaze do mladého Delona. O kvalitách Případu SK1, který by si v mnoha ohledech mohl z fleku potykat i s Fincherovým Zodiacem, pak myslím nejlépe vypovídá to, že by se nijak neztratil ani tehdy. Natož dnes, kdy se již podobné bijáky takřka netočí. ()
Galerie (16)
Zajímavosti (11)
- Pre rolu Guya Georgesa chcel Frédéric Tellier obsadiť neznámeho alebo málo známeho herca, aby rolu „neprehrával". Takto voľba vyšla na Adamu Nianeho. (Arsenal83)
- Režisér Frédéric Tellier chcel čo najviac využiť skutočné kulisy súvisiace s prípadom. Vo filme sa objavuje teda ten istý porotný súd, kde bol súdený Guy Georges: „Všetko bolo také skutočné a z dobrého dôvodu, jednoznačne sme sa chceli vyhnúť dramatizácii. Tá veľká slávnostná miestnosť s presklenou klietkou pre obžalovaného vzbudzovala u nás úprimnosť.“ (Arsenal83)
- K scenáru výrazne pomohol aj David Oelhoffen, ktorý kauzu pozorne sledoval, a spisovateľka Patricia Tourancheau, ktorá napísala knihu "Guy Georges: La Traque" ("Guy Georges: Hon"). Táto kniha slúžila ako "biblia pre scenár". (Arsenal83)
Reklama