Reklama

Reklama

Známá pařížská advokátka zachraňuje muže odsouzeného k trestu smrti.
Podařilo se mu uprchnout přímo z elektrického křesla. Jediný člověk, kterému může věřit, je jeho obhájkyně Annie Girardotová, avšak ani ta ho nemůže chránit věčně. Claude Brasseur proto bere spravedlnost do vlastních rukou, aby očistil své jméno... (oficiální text distributora)

Recenze (36)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Klasické drama o tradičním tématu vzájemného prorůstání organizovaného zločinu a veřejné správy i praktické politiky se v mnoha ohledech příliš neliší od té části současné ruské filmové produkce, která se zabývá ztvárňovaním po desetiletí tajené odvrácené tváře někdejší sovětské společnosti. Tradičně dobré historické výkony, značně nadrutinní režie i scénář a nosné téma - musím souhlasit - povyšují film jak nad standard jeho přímo i nepřímo deklarovaného žánrového zařazení, tak nad průměr tehdejší produkce. Lehké to zkrátka nemá nikdo: ani ti, kteří zákon "poctivě" porušují, ani ti, kteří se živí tím, že zodpovídají za veřejný pořádek a eliminaci zločinu ve všech jeho formách. ()

hendrich6 

všechny recenze uživatele

Povedená kriminálka ze staré francouzské školy, Francouzi tenhle žánr prostě umí a Annie Girardotová měla velice sympatickou roli, které jste prostě museli fandit, i kdybyste nechtěli. A i přesto že se v tomto filmu neobjevila ani jedna z osvědčených francouzských hvězd jako Jean Gabin, Belmondo nebo Lino Ventura, tak jsem se super pobavil. 75% ()

Reklama

tahit 

všechny recenze uživatele

Výborně promyšlená zápletka dobře natočeného filmu. Úplatní policisté a zkorumpovaná spravedlnost si nebere servítky před ničím, samozřejmě najít nějaký důkaz je nadmíru těžké, tak lze charakterizovat děj filmu, který je motivován reálnou událostí. Zajisté děj neupoutá pouze svým námětem, ale i věrohodností skvělých hereckých interpretů. Claude Brasseura téměř jako vždy ztělesňuje sympaťáka. Annie Girardot v právnických službách, která se ocitá v pravý čas na pravých místech. A charismatický Bruno Cremer. Tím chci říci, že toto trojhvězdí se filmu velmi vyplatilo. Jenom, jako zajímavost ještě dodám, že já jsem na začátku filmu viděl gilotinu a nikoli elektrické křeslo, když utíkal Simon Risler z popraviště, kde vzal oficiální text distributora elektrické křeslo ve Francii, to tedy netuším? ()

nervoznideda 

všechny recenze uživatele

Poslední dobou si promítám filmy staršího data. Jsou skvělé. Po 30 letech stále aktuální, až mne z toho mrazí. Kde je pravda? Už mi táhne konec a tak ani v tomto skvělém světě, co dnes máme už nebaví ani žít. to jsme se dočkali pěkného svinstva. zdravím a doporučuji všem OK deda :-) PS mám dojem že obsah píší děti , protože splést si gilotinu s elektrickým křeslem může jen idiot :-) ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Bolo celkom príjemné obnoviť si spomienky na kriminálku spred štyridsiatich rokov. A súčasne nepríjemné potvrdiť si, že už vtedy bolo prerastanie prokuratúry, súdov a polície s organizovaným zločinom v kurze a ostalo také dodnes. Menia sa iba kulisy a striedajú účinkujúci. Priznám sa, že som o José Giovannim nič nevedel, aj keď mal prsty v Dobrodruhoch aj Dvoch mužoch v meste. Ani tento film napriek nejakým nedostatkom, stratám tempa a miernemu zostarnutiu nezaostáva za oboma menovanými. Nie je to len zásluha hereckého tria a dobrej hudby. José Giovanni zažil políciu a väzenie zblízka, takže jeho pohľad na dianie je uveriteľný. A ak by sa dalo, pol hviezdičky by som venoval Věre Galatíkovej, bez ktorej hlasu si Annie Girardot ani neviem predstaviť. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama