Reklama

Reklama

Film se odehrává během vyhrocených momentů před zahájením klíčových Jobsových prezentací, které měnily dějiny, a to nejen počítačové. Poprvé Jobse potkáváme v polovině osmdesátých let, kdy na trh uvedl Macintosh. Od prvních minut utvrzuje diváky v tom, že legendy o jeho asociálnosti a nesnesitelnosti nelhaly. Je to monstrum, které šikanuje své podřízené za neplnění nesplnitelných příkazů, ponižuje matku (Katherine Waterston) své dcery, jejíž otcovství přes soudní rozhodnutí neuznává, do krve se hádá se svou pravou rukou Joannou Hoffmanovou (Kate Winslet), dokud nedosáhne svého. S ubíhajícími minutami se však z jednorozměrného psychopata stává mnohovrstevná osobnost, kterou budou diváci chápat, obdivovat, ale samozřejmě také nenávidět. Asi jako každou výjimečnou lidskou bytost, která viděla o kus dál, než všichni ostatní. (Cinemart)

(více)

Videa (18)

Trailer 1

Recenze (599)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Úvodem snad několik málo slov, jak to mám s námětem tohoto filmu, než napíšu něco k tomu, jak na mě film jako takový působil. Osobní život Steva Jobse mě nikdy nezajímal (jednak jsem nějak nikdy nedokázal pochopit, k čemu kdo potřebuje vědět, zda Jobs měl či neměl nemanželskou dceru, jak se ke komu choval, apod., a jednak moc nemusím životopisné filmy obecně) a humbuk kolem Applu mi je rovněž ukradený (jsou mi protivné hádky fandů a odpůrců Apple, o jablečné produkty se obecně nezajímám, a celkově asi i dost postrádám nějaké větší "znalosti Jobse nebo jeho majstrštyků", které Franta Fuka ve své recenzi považuje za nezbytné pro to, aby se člověk ve filmu netrácel). Takže výchozí podmínky asi nic moc - na film jsem vyrazil prostě proto, že mám rád filmy Dannyho Boyla a herectví dua Fassbender & Winslet, takže jsem byl prostě zvědavý, jakému filmu nechali vzniknout - a hlavně jestli to bude zajímavé i pro člověka jako jsem já, který má k nějakému geekovi na míle daleko. V kině jsem nakonec zjistil - když opadl můj počáteční zájem - že mě ten film strašně nebaví a shledával jsem ho jako protivně užvaněný a zbytečně dlouhý (nekončící příval replik nepoleví ani na chvíli - sledovat dvě hodiny takového filmu není rozhodně žádná odpočinková podívaná, naopak). Dojemný závěr mě ale nakonec dostal, a spolu s respektem k Fassbenderově herectví je pro mě nakonec hlavním důvodem, proč s přemáháním za sebe dávám 4 hvězdy, i když dost nahnuté. Své diváky si to jistě najde a věřím, že spoustu lidí ten film upřímně nadchne, ale osobně se k nim řadit bohužel nemůžu a k tomuto filmu se stavím hodně rezervovaně - jiné filmy o Jobsovi jsem neviděl a už po tom ani nijak netoužím. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„DÁMY A PÁNOVÉ, STEVE JOBS!“ /// Takže chcete říct, že Steve Jobs byl čurák? Dobrá…, ale zatraceně chytrej! Ten film prostě nemohl bejt jinej než Sociální síť. Jen tady je to víc divadlo, postavený na parádních dialogách a (samozřejmě) scénáři, kterej promítne celej život během několika (zásadních) prezentací. Posmrtná one man show Steva Jobse s tváří Michaela Fassbendera. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2011 napsal Walter Isaacson, jsem nečetl. 2.) Nevěřím, že se dá bejt slušnej i nadanej zároveň. 3.) Thx za titule „Jitoz“ /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Michael Fassbender je ako Steve Jobs - fenomenálny, brúsi si ZUBY NA OSCARA, postava počítačového vizionára je arogantná, zahľadená do seba, je to človek, ktorého budete viac nenávidieť, ako obdivovať, nedáva si servítku pred ústa, a je zaznamenaný čas pri jeho 3. dôležitých prezentáciach v rozmedzí rokov 1984 - 1998. Michael je výborný herec, pričom ako hrá JOBSA - sa mi hnusilo, protivilo, liezlo mi to na nervy, je to viac - menej účelové, keď sa scenár oscarového scenáristu Sorkina, ORIENTUJE len na jednu postavu Stevea Jobsa, jeho herecký predstaviteľ, Michael Fassbender, je ako psychopat, ktorý ide za svojim cieľom, nech to stojí - čo to stojí, napomáha mu práve ukecaný scenár, ktorý ma cca. po 1. hod. hracieho času začínal nudiť, uspávať, že som chcel hodiť plechovku do kino - plátna, ale tým by som si narobil iba starosti, a tak som to pretrpel, myslím, že kameňom úrazu, je nudná réžia Dannyho Boyla, od ktorého som čakal, predsa niečo iné, poznám jeho vycibrený - vizuálny štýl, a ten tu náramne chýba, šikovnejší režisér by dokázal strhnúť viac pozornosti na celý film, nie iba na jednu postavu. Zato si dal režisér záležať na čo najväčšej autenticite. Napríklad scény z roku 1984 sú nakrútené na zrnitý 16 mm film a tie z roku 1988, keď sa Jobs vrátil do Applu a predstavil iMac, už boli nakrútené v HD. Ale kamera sama o sebe ma absolútne nezaujala. Ešte k hereckým výkonom, britská herečka, Kate Winslet, podáva taktiež kvalitný výkon ako Jobsova asistentka, Joanna Hoffman, je to jeho pravá ruka, a tak býva svedkom jeho životných peripetii... Matka a dcéra. Filmári dobre zachytili starnutie Michaela Fassbendera, aby vyzeral prirodzene, scenár mu napomáha zo seba dostať „výkon roku” , zároveň je to scenár, ktorý normálneho človeka, ktorý nemá toľko informácii zo sveta I.T technológii, uvedie do rozpakov, lebo nebude rozumieť všetkému, čo sa naň valí z plátna. STEVE JOBS - ROKU 2015, je filmom, ktorý si kradne pre seba - najmä hlavný herec, ktorý chce Oscar, a ja dúfam, že to tak nebude, réžia a kamera - je slabšia časť filmu, scenár je extrémne obsiahnutý informáciami, ktoré nedokážete vstrebať. DAVID FINCHER by dokázal na tejto téme VIAC, AKO DANNY BOYLE, ktorý sa akosi pokazil od vizuálneho skvostu: 8. oscarového - Milionára z Chatrče ! ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Můžu ti nejdřív něco říct o Time magazínu? Věřím, že je to tréninkové centrum pro nájemné vrahy.“ K filmu jsem přistupoval nezaujatě (Jobs a „jeho“ produkty jsou mi u vy-víte-čeho), laicky (danou problematiku neřeším) a s žádným očekáváním. Zprvu mě pobavila vizáž „Winsletky“, avšak postupně jsem objevil hned řadu vtipných věcí, což jsem nečekal. Naopak hlavní hrdina mně byl dost odporný (Fassbender to hrál možná až příliš dobře) a pak jsem měl také problém ještě s jednou věcí. Kdo viděl něco dle Sorkinova scénáře, asi uzná, že je sice mistrem rychlých dialogů, ale má také své manýry, které jsem ještě schopný přijmout třeba v Newsroom, ovšem zde už ne. Řešení osobních vztahů skoro pořád a nejlíp před co nejvíc lidmi, mě stále víc otravovalo, působilo to nezáměrně vtipně a moc chtěně (stejně jako jisté odkazy). A rádoby hřejivý pocit na konci tomu věru nepřidal. Takže ve výsledku to vidím na lepší, ale stále jen průměr. „Chci tím jen říct, že je fajn, že přišli.“ - „Žalují mě.“ - „Ale stejně…je od nich pěkné, že se zastavili.“ ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Nevěřil bych, že mě už po půlhodině přestane bavit a zajímat film od tolika skvělých tvůrců (na Sorkinovi sice na rozdíl od mnoha jiných moc neujíždím, ale na Boyleovi a Fassbenderovi rozhodně ano). Technické stránce a hercům se tady bude něco vytýkat jen těžko, ale hernajs - to neustálé ajťácko-obchodnické plkání, jakkoliv je inteligentně napsané a plné různých narážek a odkazů, začne být poměrně brzy dost ubíjející (a v mém případě i uspávající). Kýženou diváckou vstřícnost a "lidskost" bohužel nemá velkou šanci zajistit ani zápletka s Jobsovou dcerou. Opravdu si v tuto chvíli nevzpomínám, kdy naposled mě nějaký "objektivně kvalitní" snímek obsahově tak strašně moc minul (a nudil). Samozřejmě jsem smířen s tím, že se svým negativním postojem zde budu zřejmě silně osamocen. :) 40 % ()

Galerie (69)

Zajímavosti (24)

  • Steve Jobs ve skutečnosti za svého života navázal kontakt se scenáristou tohoto snímku, Aaronem Sorkinem, a sice v únoru roku 2005, kdy se na něj obrátil s žádostí o pomoc při napsání textu k dnes už slavnému projevu na Stanfordské univerzitě k ukočení akademického roku. Sorkin mu pomoc přislíbil, ale v dubnu pořád ještě nejevil známky toho, že by na něm skutečně začal pracovat. Když se mu Jobs konečně v červnu dovolal, nedostalo se mu stále žádné konkrétní odpovědi, a proto během jednoho večera napsal svůj proslov sám. Byl o hodně prostší a osobnější, než původně plánoval. Vylíčil v něm tři příběhy ze svého života, které považoval za důležité. (JendaT)
  • Pre lepšiu obrazovú kontinuitu sú flashbacky taktiež ako tri hlavné dejové linky natáčané formou doby, v ktorej sa udalosti stali. (Biopler)
  • Stevea Wozniaka si zahral Seth Rogen, ktorý sa s Wozniakom osobne stretol a pre úlohu ho detailne študoval. Učil sa taktiež  z autentických videí z 80. rokov, ale ako sám priznal, pred získaním úlohy nemal tušenia, kto Steve Wozniak vôbec bol. (classic)

Související novinky

Aronofsky u A24 chystá životopis Elona Muska

Aronofsky u A24 chystá životopis Elona Muska

10.11.2023

Bylo jen otázkou času, než to přijde. Podle nejnovějších informací serveru Variety má pod hlavičkou studia A24 vzniknout životopisný snímek o americkém inženýrovi, podnikateli, multimiliardáři a v… (více)

Z DiCapria bude da Vinci

Z DiCapria bude da Vinci

14.08.2017

Leonardo DiCaprio si konečně vybojoval Oscara, vůbec to ale neznamená, že by opustil ambiciózní projekty. Jeho další rolí by totiž měl být Leonardo da Vinci, jehož si zahraje v adaptaci nové… (více)

Aaron Sorkin chystá režijní debut

Aaron Sorkin chystá režijní debut

09.05.2016

Jen těžko byste v Hollywoodu hledali výraznějšího scenáristu, než je Aaron Sorkin. Autor Západního křídla a Newsroomu napsal i Moneyball nebo Stevea Jobse, hlavně má ale doma Oscara za Social Network… (více)

73. Zlaté glóby - výsledky

73. Zlaté glóby - výsledky

11.01.2016

Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu letos opět udílela Zlaté glóby filmovým a televizním tvůrcům. Se třemi soškami zvítězilo drama REVENANT Zmrtvýchvstání (nejlepší drama, režie a herecká… (více)

Reklama

Reklama