Režie:
Gavin O'ConnorScénář:
Bill DubuqueKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Mark IshamHrají:
Ben Affleck, Anna Kendrick, J.K. Simmons, Jon Bernthal, Jeffrey Tambor, John Lithgow, Michael Beasley, Boualem Hassaine, Ron Prather, Jason MacDonald (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Christian Wolff (Affleck) je matematický génius, který má lepší vztah k číslům než k lidem. Pod zástěrkou maloměstské účetní kanceláře pracuje jako nezávislý účetní pro několik nejnebezpečnějších zločineckých organizací na světě. S postupným stahováním smyčky ze strany oddělení pro boj s organizovaným zločinem ministerstva financí, v jehož čele stojí Ray King (J. K. Simmons), Christian přijme legálního klienta: dobře zavedenou společnost zabývající se robotikou, ve které účetní (Anna Kendrick) zjistila účetní nesrovnalosti ve výši miliónů dolarů. Ale s tím, jak Christian rozkrývá účetní záznamy a přibližuje se k odhalení pravdy, začíná v jeho okolí stoupat počet mrtvých. (Freeman Ent.)
(více)Videa (10)
Recenze (837)
Emocionálna thrillerová pecka s perfektnou akciou a možno až zbytočne prekombinovanou story s množstvom detailov, ktoré dostanú zmysel v neskorších scénach a vnesú do príbehu nemalé prekvapenie ("Máte rada skladačky?"). Aspoň pri prvom zhliadnutí. Pri druhom, ktoré som si dal kvôli ťažkému rozhodovaniu medzi plnou paľbou a previnilo podhodnotenými štyrmi hviezdami, sa nadšenie zo superchytrého scenára zmenilo iba v pôžitok z chytro vykonštruovanej žánrovej jednohubky. Ale emócie zostali. ()
Vůbec mne to nebavilo. Asi nejsem stále schopen akceptovat Bena Afflecka podobně třeba jako Marka Wahlberga jako herce (hraje?), barbínoidní Kendrick tomu taky nepomohla. Přitom "druhořadí" herci (Tambor, Simmons, Lithgow) super. Možná hrálo roli i to, že jsem byl vochrápanej, takže jsem se v ději moc neorientoval... 50% ()
Dobrý film, dobre napísaný, dobre zahraný, dobre obsadený, ale predovšetkým ešte lepšie zostrihaný. Gavin O'Connor opäť potvrdil, že mu drsné filmy sedia a dokáže im dať ten správny náboj a atmosféru. Príbeh a postavy majú čím zaujať a majú čo hrať. Predovšetkým poteší, že hlavná postava pomaly odhaľuje svoju minulosť. K tomu vynikajúce akcie na čele s Benom Affleckom, ktorému to neskutočne sedí. 85% - 4* ()
Vypadá to jako přímočarý akčňák se sympaticky přestřelenou hlavní postavou. Postupně se ale děj začne zbytečně komplikovat, což je jen na škodu. Musel jsem se smát, když jsem si představil, co se Johnu Lithgow honilo hlavou když tam vystříleli všechny gorily v baráku a začli si povídat. Celá linie s policajtkou a J.K. Simmonsem tam vůbec nemusela bejt. ()
Maléry pana účetního po americku, chcete-li po hollywoodsku. Máte-li rádi složitě strukturalizované, extrémně překombinované, (pří)jemně nesrozumitelné, neotřele zpracované thrillery, v nichž geniální autista mistrně ovládá bojová umění, stejně jako ty nejsložitější matematické příklady, mohl by se vám tenhle ne úplně nezajímavý slepenec všeho možného i nemožného zamlouvat. Základem příběhu je atraktivní čtyřicátník, u něhož na první pohled není jeho postižení patrné, ženy by jej mohly opíchat i pohledem, ten by ovšem patrně na nabídku k sexu reagoval odříkáním dětské rýmovačky, kterou ve vypjatých chvílích tak rád drmolí. Ale rovnou se smiřte s tím, že na mezilidské vztahy není stavěný, i když by tak rád přivítal pohlazení. Většinu svého života žije totiž v osamění, ovšem nežije si špatně. Kluk jeden, přepírá prachy drogovým kartelům, jeho nelegální účetnictví už mu vyneslo jmění. Nově jde ale po něm Ministerstvo financí, nájemní zabijáci a ke všemu se uvolil, že ochrání jednu ne moc hezkou pipku, novou kolegyni z práce, před jejím utracením. Nutno uznat, že dvě třetiny filmu jsou neotřele zrežírované, originálně vystavěné, kvalitně zahrané, jednalo se o zajímavě fungující žánrový (pro)pletenec. Prostě radost sledovat. Nevím, k čemu došlo v produkci, že film najednou začal být odstrašujícím. Jeho dojezd, kdy vše mělo nějak zajímavě splynout a perfektně vygradovat, se stal nechtěnou "drebinovskou" parodií, příšernost sama, slaboduchá slátanina k popukání - zkrátka vše negativní v jednom. Šikovné střídání žánrových i sexuálních poloh se najednou obrátilo proti tvůrcům a vše přišlo vniveč. Netřeba vyzrazovat "zásadní", zcela vážně míněná závěrečná odhalení stran bližních ústředního hrdiny, což vše předchozí značně devalvovalo. Diskutabilní se rázem stalo i to, jak správně by měl divák vnímat hlavního hrdinu. Je dobrák od kosti? Je to bídák? Proč je vlastně tak nejednoznačný. Gavin O´ Connor je průměrný režisér, tohle ale mohl být jeho nejlepší film. Bohužel, i jeho nejlepší film to je. Vůbec by nevadilo, že akce je poskrovnu a nevypadá nijak extra, nelíbil se mně celkový (emotivní) rozkol filmu. A jeho závěrečná debilita. Ale více takových rolích pro Beňdu Skvrňáka. Když Bourne s Huntem nebudou mít čas, mile rád zaskočí. Jen si po vzoru svého supermanovského autisty změní identitu. Rázem z něj bude geniální matematik jménem Pat Mat. 5/10 ()
Galerie (43)
Zajímavosti (22)
- Obraz Jacksona Pollocka, jež se ve filmu objeví, se jmenuje „Free Form“ a byl vytvořen v roce 1946. (DaUr)
- Když analytička Marybeth Medina (Cynthia Addai-Robinson) prochází snímky podezřelých z Gambinovy rodiny, stejná fotka se tam nachází 2x - v 1. řadě první a čtvrtá. (Radiq)
- Na začátku filmu kontroluje Christian Wolff (Ben Affleck) při schůzce s farmáři svůj karavan přes video. V levém dolním rohu je slovo „Jabberwocky“, což je název básně od Lewise Carrolla, do češtiny přeložené jako „Žvahlav“. (HADES)
Reklama