Reklama

Reklama

Westworld - The Choice

(série)
Trailer 1
Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní
USA, 2022, 6 h 57 min (Minutáž: 48–56 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Aurora Perrineau, Brandon Sklenar, Jim Cody Williams, Jeffrey Wright, Thandiwe Newton, Ed Harris, Aaron Paul, Ariana DeBose, Evan Rachel Wood, Manny Montana (více)
(další profese)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Dolores zapomněla vše, co se stalo. Žije novým životem. Má novou identitu (Christina), práci a přátele. Jenže minulost ji dohnala. Caleb se snaží žít normální život se svojí ženou a dcerou. Zjišťuje, že to asi nebude možné. I Maeve tvrdě narazí. Napadne ji totiž banda zabijáků. Muž v černém vyhlásil válku výtvorům a hodlá si vzít zpět, co mu bylo ukradeno. (Varan)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (47)

TroiMae 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Možná je to rouhání, ale mám pocit, že Westworld mi dal rafinovanější náměty pro mou životní filozofii, než Matrix. Ať už si o kvalitě jednotlivých řad myslíme, co chceme, vždy je to mindfuck, a čtvrtá řada je větší poctou Matrixu, než čtvrtý Matrix sám. Zatímco Matrix je hollywoodsky opulentní, zenově jinotajný Westworld působí životně. Zatímco poslední Matrix se dopracoval k létající Trinity, ve Westworldu „létají“ všichni. Duší seriálu je pak nadčasová architektura od španělského Santiago Calatravy. Je pro Westworld tím, co New York pro Sex ve městě. A když už jsme u New Yorku, když nemůže produkce do Valencie (ve 4. řadě je snad jen jedna scéna ve Městě umění a věd), musí Calatrava do New Yorku. Vedle samotných newyorských architektonických výpečků, jako nové budovy „Vessel“ na Hudson Yards, hraje ústřední „postavu“ telekomunikační věž, jejíž originál stojí v Barceloně.     Westworld má prostě na rozdíl od Matrixu mnohem víc vrstev a snů ve snech, kdy nikdy nevíte, co je realita. A výjimečný je v tom, že realitu výrazně odráží. Čtvrtá řada nám tak může připomenout echo doznívající doby týkající se vakcíny a konspiračních teorií o čipech. Ale seriál, tak jako jeho architektura, je víc nadčasový. Míchání představ a reality věrohodně odráží náš život a společnost (včetně fenoménu zvaném „Mandelův efekt“ - situace, kdy mnoho lidí věří, že se něco stalo a pamatují si to, i když se to ve skutečnosti nikdy nestalo). Vzpomněl jsem si na vtip, jak dva lidé označkují delfíny a říkají si, že teď bezstarostně budou plavat v moři a ani si nevšimnou, že jsou pořád monitorováni. Pak vytáhnou své mobily a odcházejí. Westworld ukazuje, že z Matrixu se nemůžete nikdy úplně probudit, že algoritmy naše životy neviditelně řídí víc, než si myslíme, že na „nesystémového“ člověka, který prozře, uspořádají ostatní hon. A, což je další kouzelný Easter egg, díla jako je architektura Calatravy, vidí jen ti, kdo prozřou. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Do sebe zahleděné, plné křečovitých dialogů, které se tak motají v kruhu těkavosti, zmatených myšlenkových pochodů a náznacích, že by z toho Krajčo upletl novou kariéru. A bohužel i dějově slabota, který se zmůže na pouhopouhé vykrádání jiných (Matrix, Moon), případně rovnou sebe sama (první série). Ne že by tu nebyl potenciál, ale toho rádoby intelektuálního balastu, který je všude okolo, je tolik, že se to opravdu pořádně nedá sledovat. Kvůli tomu, že na životě žádné postavy vlivem neustálého oživování nezáleží, je mi dávno jedno, co se vlastně stane. Jen fascinovaně pozoruji, jak se z kdysi možná jednoduchého, ale silného konceptu stala ubíjející tvůrčí onanie, která neustále motá slova labyrint a hra. Opuštění parku byla prostě chyba. 30 %. ()

Reklama

DJ_bart 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Třetí řada byla to nejlepší z Čapkova R.U.R., Detroit: Become Human, tvůrčího rukopisu Isaaca Asimova a předchozích dvou řad. Čtvrtá série Westworldu tak spíš působí jako jeden velký dovětek [jestliže vůbec], který těží z konceptu první série, akorát komplet převrácený naruby, takže pány tvorstva jsou nyní androidi. A ačkoliv je příběh víceméně přímočařejší [špionážní linka je bezpochyby vrchol], jaksi vede odnikud nikam – stane se zde mnoho, a přitom nic. Navíc pokud je 4. série jakousi existenciální alegorií, je dost nečitelná. Aaron Paul si každopádně celou show krade pro sebe a já mu to jen přeju.... kolem a kolem jde však o velice rozporuplný zážitek. A zas jsem to nepochopil. Production value zde ale překonává všechny pomyslný standardy televizní tvorby, not gonna lie. ()

UhLee 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Čtvrtá série a nakonec bohužel závěrečná série - (7,5/10). Dlouho jsem čtvrtou sérii odkládal, protože třetí mě docela zklamala. Navíc vyšel House of the Dragon a nechtěl jsem, aby se tyto dva seriály mezi sebou bily. Všem je nad slunce jasné, že první sérii by už žádná série nepřekonala. Čtvrtou sérii bych zařadil někde na úroveň druhé série s tím, že překonala sérii třetí. Seriál opět podrží skvělé kulisy a vizuální efekty, které jsou prostě hrozně originální. Taktéž futuristický soundtrack Ramina Djawadiho, který do svých tónu přimíchal i pár známých písní, které mě v každé sérii potěší. Herecká esa dělají co můžou a v mých očích si to Aaron Paul a Ed Harris kradli pro sebe. Byly tady silnější i slabší dějové oblouky a nečekané návraty známých postav. Šokující zvraty, ze kterých jde divákovi hlava kolem neodmyslitelně patří k tomuto futuristickému seriálu z pera Jonathana Nolana a Lisy Joy. Jsem proto dost překvapený z toho, že ve čtvrté sérii jsem se fakt v pohodě chytal a neměl jsem vůbec problém se vyznat v příběhu jako tomu bylo u předchozích sérii. Je vzhledem k charakteru seriálu dobře? Podle mě je to vzhledem k uzavírajícímu charakteru této série dobře. Divákovi nezůstanou skoro žádné otázky a může si tento seriál s klidem odškrtnou ze svého seznamu jako kompletně dokoukaný. Pořád se jedná o nadprůměrný počin, který HBO bohužel zrušilo. Vadí mi v konečném důsledku předčasné ukončení seriálu? Vzhledem k malému počtu otázek a zase takovému soft rebootu jsem s tím vlastně docela v pohodě. Když jsem se to dozvěděl předtím, než jsem měl seriál dokoukaný, tak mě to štvalo, ale teď to rozhodnutí i docela chápu. Nejlepší epizoda série: Generation Loss (S04E04) ()

Script 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že mi moc nedává smysl existence této řady. Možná jde jen o těžení peněz z úspěšného seriálu, protože v určitých částech se podepsal nižší rozpočet na vizuální triky v seriálu. Logika šla tentokrát také hodně stranou. Jak kdysi jednou psal recenzi POMO o filmu Interstellar, tak zde to bylo stejné. Série se tváří strašně epicky a podkres hudby dodává divákovi jistotu, že tvůrci seriálu ví co dělají, ale není tomu tak a potvrdili to silně poslední dvě epizody seriálu, kdy došlo k takovým dějovým otočkám, že to až nedávalo smysl. Podle mě tvůrci ani neví jak to mají zakončit (což se mi i potvrdilo, když jsem se dozvěděl, že zrušili finální řadu seriálu). Za mě seriál mohl skončit třetí řadou. Ten konec by byl důstojný. ()

Galerie (78)

Zajímavosti (1)

  • Tak jako v předchozích řadách hrálo ústřední roli Město vědy a umění ve Valencii španělského architekta Santiaga Calatravy, které v seriálu představuje sídlo společnosti provozující parky, v této řadě je ústředním motivem telekomunikační věž umístěná do New Yorku. Věž je přímým odkazem k telekomunikační věži Calatravy v Barceloně. (TroiMae)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama