Reklama

Reklama

Westworld - Labyrint

(série)
  • USA The Maze
Trailer
Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní
USA, 2016, 9 h 53 min (Minutáž: 54–86 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Anthony Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandiwe Newton, Jeffrey Wright, Tessa Thompson, Jimmi Simpson, Rodrigo Santoro (více)
(další profese)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Vítejte ve světě, kde si můžete splnit všechny své touhy – jakékoliv touhy.  Svět Westworld se odehrává v době Divokého západu ve Spojených státech. Vy jako člověk si ve Westworldu můžete splnit své touhy – projíždět se na širých pláních USA, přestřelky, zabíjení, sexuální touhy a nebo jen přihlížet. Jako člověk ve Westworldu máte výhodu – jakýkoli zásah od stroje s vámi nic neudělá – jste nesmrtelní. Bohužel roboti jsou po posledních updatech divocí a vymykají se kontrolám. Správci robotů se s tím snaží něco dělat. Zároveň sledujeme příběh cizince, který ve Westworldu rozehrál svojí zvrácenou hru plnou krve a násilí. (Varan)

(více)

Videa (15)

Trailer

Recenze (116)

Yardie 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Lepších 80%. Parádní seriál, ale na pět hvězd tomu něco chybí. Každopádně, výborný námět, skvělá výprava, zajímavé myšlenky a dialogy, výtečné herecké výkony, především Jeffrey Wright, Hopkins, Harris. Ale i ostatní hlavní postavy velmi dobře. Zároveň tak chytře a mazaně natočeno, že člověk stále uvažuje, oč jde, co znamená to či ono, kdo je vlastně kdo, kdo s kým hraje a co. Prostě neustále ve střehu. A i když se zdá, že to na co se díváme s ničím nemusí souviset, čas nám ukáže, že opak byl pravdou. Velmi dobře podáno. Zároveň má člověk možnost se zamyslet nad lidstvem, kam směřuje a jak nyní vypadá a jak se chová. Ale zpět k seriálu. Prostě to šlape, hlavní postavy nám padnou občas bez mrknutí oka, stále a stále nové překvapení, zvrat či vysvětlení, stále se to posunuje kupředu. Jak jsem psal, parádní, ale něco tomu prostě chybí, aby to bylo na 5*. Jak psali někteří zde, chybí emoce. Ne v seriálu jako takovém, tak by se to dalo čekat, když jde o takové téma. Ale emoce v nás, divácích. Chybí nějaké souznění s postavami, "prožívání" s nimi, "fandění" jim. V podstatě je tam jen jedna, maximálně dvě postavy, kterým přejete to nejlepší. To je asi to, co tomu chybí. Ale jinak je to prostě paráda. Howgh! ()

Motinski 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Veľké prekvapenie. V podstate až do predposlednej časti som si nebol istý čo to tu na mňa skúšajú, no potom prišiel koniec a absolútne som onemel. Western ktorý sa nebojí sci-fi vychytávok. Dialogovo a rozprávaním príbehu prvotriedna záležitosť. Šokujúce, napínavé a ajkeď miestami pomalé vôbec mi to nevadilo lebo hneď od začiatku som bol ponorený do tohto fikčného sveta. Herecky v mojich očiach najviac ťahali Hopkins a Harris a je veľká škoda že ďalšie série mali klesajúcu tendenciu.  9/10 ()

Reklama

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

Když jsem ve zkušební době zrušil předplatné Netflixu, protože mě na něm za ty prachy kromě pár věcí pořádně nic nezaujalo, přesedlal jsem na HBO Go a hned se pustil do nejspíš vlajkové lodi tamní seriálové tvorby. A byl jsem nadmíru spokojen. Především oceňuju, že první řada Westworldu nevodí diváka za ručičku a nepotřebuje na něho rádobynenápadnými dialogy chrlit, jak která vymoženost ve westernovém městečku funguje nebo jak je možné to či ono. Děl, která berou diváka za inteligentního partnera, je dost možná málo a Westworld je jedním z nich. Jestli by se tomu něco dalo vytknout, je to možná pomalejší rozjezd. Nicméně mám trochu strach z druhé série, která je údajně fádně přímočará. (1 306.) ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Někdejší Crichtonův Westworld představoval přes jméno slavného spisovatele a účast Yula Brynnera coby hvězdy nejužším způsobem spojené s westernovým žánrem prachobyčejné a z dnešního pohledu nepříliš zajímavé béčko. I když za produkcí stála uznávaná HBO, nečekal jsem, že vznikne něco tak promyšleného a strhujícího, výpravného, něco, co mě přinutí zhlédnout celou první sérii v nejkratším možném čase. Chytrý seriál s komplikovanou strukturou, myšlenkově provokativní, s humanistickým zaměřením, s nejednoznačnými postavami, skvěle obsazený a zrežírovaný, co víc si přát. Westworld si pohrává s dnes tak populární myšlenkou vzniku umělé inteligence, kterou mají na svědomí dva technologičtí vizionáři - Ford a Arnold. Praktickému Fordovi jde o podnikání a kráčí neochvějně za svým cílem postavit obří zábavné centrum, které vytvoří dokonalou iluzi divokého západu 19. století. Jeho obyvateli mají být roboti k nerozeznání podobní lidem. Nic víc než špičkové stroje v nich nevidí a nechce vidět. Kolega Arnold si uvědomuje výsledky jejich snažení a hra na boha ho začíná děsit. Stává se překážkou pokroku a jeho život končí v marné snaze projekt zastavit. O 35 let později stojí paradoxně v cestě bezproblémovému chodu společnosti Ford. Množí se nevysvětlitelné jevy v chování robotů, ztrácí se zaměstnanci, houstne napětí - změna je cítit ve vzduchu. Autoři seriálu rozehrávají partii s divákem zeširoka a dohloubky, matou ho, hrají postranní hry a kombinují žánry. Westworld je pochopitelně ze všeho nejvíc pocta klasickému westernu se všemi jeho identifikačními znaky a typizovanými postavami. Vedle toho jde o sci-fi, ale na své si přijdou i milovníci romantiky, nerdi zvyklí luštit množství odkazů a rébusů a fandové dobrodružné podívané. Co funguje na jedničku, je propojení a vyvážení intelektu a citové angažovanosti. Složitá stavba příběhu nutí diváka přemýšlet, zneužívání umělých bytostí vzbuzuje vlnu sympatií s jejich osudem, ne nepodobným postavení starověkých otroků. Prachatí návštěvníci parku mají možnost kohokoli z robotů mučit, zabíjet a znásilňovat - a také to často činí. Zatímco v Crichtonově Westworldu představovali roboti hrozbu, v novém zpracování představují tu sympatičtější část seriálových hrdinů. Jejich touha po pochopení smyslu jejich existence a po důstojnosti je zlidšťuje víc než lidi plné nadřazenosti, sobectví a bezohlednosti. Revolta robotů s sebou nese kromě zkázy i naději na obnovení morálních hodnot a humanistických ideálů. Těžko říct, co bych na Westwordlu vyzdvihl nejvíc. Záludnou proměnlivost charakterů ovlivněných přeprogramováním či odhalením identity? Výkon hereckého veterána Anthony Hopkinse v roli velikášského, manipulativního a nebezpečného šéfa parku? Či snad skvělou výpravu? Ať je to jak chce, těším se jak malý kluk na další sérii. Celkový dojem: 95 %. ()

SamVimes

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jonathan Nolan a spol. dobře vědí, že už nestačí přijít s jedním šokujícím zvratem à la „někdo ze zaměstnanců je android“ a čekat, že to publikum posadí na zadek. Místo toho rozehrávají mnohovrstevnatou partii více žánrů, časových linií a skrytých motivací. A až na výjimky (k chování dvou techniků u Maeve mám pořád výhrady) se nakonec roztřepená příběhová vlákna zase spojují a vše do sebe zapadá. Až mám trochu výčitky, že jsem v průběhu seriálu na pár místech propadl „malověrnosti“ a měl tendenci vytýkat jako nedotaženost něco, co bylo pečlivým záměrem. Ani nevím, kdy naposledy jsem měl takovou chuť si něco okamžitě pustit celé znova a odchytávat detaily, jež mi napoprvé unikly. Stejně tak si je Nolan vědom toho, jak funguje sledování seriálů v digitálním věku a průběžné diskuze a konspirační teorie na fórech (sám ostatně chodí třeba na reddit). Cokoliv by scenáristé mohli vymyslet, na internetu se to objeví v ještě šílenější podobě, viz třeba mystické teorie u první řady True Detective. Když tedy dojde na nějaké odhalení či výslovné potvrzení, nepodává se to divákovi jako šokující moment. Ne, ten šok a překvapení jsou směřovány na konkrétní postavy v daných scénách, zatímco divákovi může stejně tak spadnout čelist jako si jen spokojeně pokývat hlavou. Ostatně, stejně jako u dobré detektivky tam náznaků bylo roztroušeno dost a rozhodně ne náhodou. Přezíravou reakci „pff, to jsem věděl už dávno, nuda“ by to každopádně vyvolat nemělo. Za pochvalu stojí ještě citlivá práce s žánry. U sci-fi je to asi jasné, on tady ale krásně funguje i western. A to i přesto, že je to „jenom jako“. Dál už jen telegraficky, protože toho hodně zaznělo už v recapech: herci jsou výborní, Anthony Hopkins samozřejmě vládne, příliš za ním ale nezaostávají ani Ed Harris, Jeffrey Wright, Evan Rachel Wood nebo i trochu zastíněný, leč velice přesný Jimmi Simpson (William). Soundtrack patří k tomu nejlepšímu, co televize nabízí, režii drží pevně v rukou lidé, kteří dobře vědí co dělají, a produkční hodnoty jsou na tradičně velmi vysokém HBO standardu. Po Vinylu a šesté Hře o trůny je Westworld jejich další letošní trefou do černého. ()

Galerie (128)

Zajímavosti (29)

  • Psanec, který s oblibou pije mléko, je poctou robotům ze série Vetřelec (1979), kterým koluje v žilách bílá „krev“. (HellFire)
  • Melodie, kterou hraje postava Maeve (Thandie Newton) na kytaru, je skladba „Motion Picture Soundtrack“ od kapely Radiohead. (Epistemolog)
  • Když se na začátku William (Jimmi Simpson) obléká do kovbojského, dostane na výběr mezi bílým a černým kloboukem. Jedná se o odkaz na klasické téma dobro vs. zlo. (HellFire)

Reklama

Reklama