Reklama

Reklama

Westworld - Labyrint

(série)
  • USA The Maze
Trailer 1
Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní
USA, 2016, 9 h 53 min (Minutáž: 54–86 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Anthony Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandiwe Newton, Jeffrey Wright, Tessa Thompson, Jimmi Simpson, Rodrigo Santoro (více)
(další profese)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Vítejte ve světě, kde si můžete splnit všechny své touhy – jakékoliv touhy.  Svět Westworld se odehrává v době Divokého západu ve Spojených státech. Vy jako člověk si ve Westworldu můžete splnit své touhy – projíždět se na širých pláních USA, přestřelky, zabíjení, sexuální touhy a nebo jen přihlížet. Jako člověk ve Westworldu máte výhodu – jakýkoli zásah od stroje s vámi nic neudělá – jste nesmrtelní. Bohužel roboti jsou po posledních updatech divocí a vymykají se kontrolám. Správci robotů se s tím snaží něco dělat. Zároveň sledujeme příběh cizince, který ve Westworldu rozehrál svojí zvrácenou hru plnou krve a násilí. (Varan)

(více)

Videa (15)

Trailer 1

Recenze (116)

Killda 

všechny recenze uživatele

Devět dílů člověk čeká na vysvětlení, o čem vlastně Westworld je. Nakonec jsem tohle zbytečně roztahovaný mystérium dokoukal z povinnosti (když už jste za polovinou série a pořád nemáte tucha o čem to je, tak to holt dokoukáte). Někdy je zkrátka lepší alespoň naznačit, jakou cestou se seriál chce ubírat. Tohle byl pro mě až moc hluboký krok do neznáma... ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Někdejší Crichtonův Westworld představoval přes jméno slavného spisovatele a účast Yula Brynnera coby hvězdy nejužším způsobem spojené s westernovým žánrem prachobyčejné a z dnešního pohledu nepříliš zajímavé béčko. I když za produkcí stála uznávaná HBO, nečekal jsem, že vznikne něco tak promyšleného a strhujícího, výpravného, něco, co mě přinutí zhlédnout celou první sérii v nejkratším možném čase. Chytrý seriál s komplikovanou strukturou, myšlenkově provokativní, s humanistickým zaměřením, s nejednoznačnými postavami, skvěle obsazený a zrežírovaný, co víc si přát. Westworld si pohrává s dnes tak populární myšlenkou vzniku umělé inteligence, kterou mají na svědomí dva technologičtí vizionáři - Ford a Arnold. Praktickému Fordovi jde o podnikání a kráčí neochvějně za svým cílem postavit obří zábavné centrum, které vytvoří dokonalou iluzi divokého západu 19. století. Jeho obyvateli mají být roboti k nerozeznání podobní lidem. Nic víc než špičkové stroje v nich nevidí a nechce vidět. Kolega Arnold si uvědomuje výsledky jejich snažení a hra na boha ho začíná děsit. Stává se překážkou pokroku a jeho život končí v marné snaze projekt zastavit. O 35 let později stojí paradoxně v cestě bezproblémovému chodu společnosti Ford. Množí se nevysvětlitelné jevy v chování robotů, ztrácí se zaměstnanci, houstne napětí - změna je cítit ve vzduchu. Autoři seriálu rozehrávají partii s divákem zeširoka a dohloubky, matou ho, hrají postranní hry a kombinují žánry. Westworld je pochopitelně ze všeho nejvíc pocta klasickému westernu se všemi jeho identifikačními znaky a typizovanými postavami. Vedle toho jde o sci-fi, ale na své si přijdou i milovníci romantiky, nerdi zvyklí luštit množství odkazů a rébusů a fandové dobrodružné podívané. Co funguje na jedničku, je propojení a vyvážení intelektu a citové angažovanosti. Složitá stavba příběhu nutí diváka přemýšlet, zneužívání umělých bytostí vzbuzuje vlnu sympatií s jejich osudem, ne nepodobným postavení starověkých otroků. Prachatí návštěvníci parku mají možnost kohokoli z robotů mučit, zabíjet a znásilňovat - a také to často činí. Zatímco v Crichtonově Westworldu představovali roboti hrozbu, v novém zpracování představují tu sympatičtější část seriálových hrdinů. Jejich touha po pochopení smyslu jejich existence a po důstojnosti je zlidšťuje víc než lidi plné nadřazenosti, sobectví a bezohlednosti. Revolta robotů s sebou nese kromě zkázy i naději na obnovení morálních hodnot a humanistických ideálů. Těžko říct, co bych na Westwordlu vyzdvihl nejvíc. Záludnou proměnlivost charakterů ovlivněných přeprogramováním či odhalením identity? Výkon hereckého veterána Anthony Hopkinse v roli velikášského, manipulativního a nebezpečného šéfa parku? Či snad skvělou výpravu? Ať je to jak chce, těším se jak malý kluk na další sérii. Celkový dojem: 95 %. ()

Reklama

Streeper 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ze začátku mě to vůbec nechytlo a docela jsem se u dílů u nudila, přišlo mi to zdlouhavé a jakoby o ničem, ale pak přišel jeden šok a pak další šok a další, další další. A najednou jsem byla u posledního dílu a říkala si: "Já chci další!" Takže i když mě to ze začátku hned nezaujalo, tak následně jsem se od toho nemohla vůbec odpoutat. Mrzí mě, že jsem v 1.sérii přišla o dvě pro mě velmi oblíbené postavy, ale i tak jsem hodně zvědavá na další sérii. ()

Garch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

..."Když nejvíc trpíte, jste k nerozeznání". ... Jsme opravdu schopni dělat to nejhorší, když nebude hrozit nebezpečí ani trest? V čem se poznám já? (Zatím dva díly) ... Jako všichni ve Westworldu, i my jsme primárně naprogramováni geneticky. A následně prostředím. Zpracování seriálu není stoprocentní, ale zabrnká na strunu vědomí - můžeme se změnit?, můžeme se osvobodit ze stereotypu? ... // 10 epizod: Nahlédnutím do spleti časových smyček světa uvnitř parku můžeme přemýšlet o věčném opakování života venku. Spoiler/citace: "Utrpení vede k prozření. Muka. že svět není takovým, jaký ho chceme mýt". Klíčem je vývoj. Evoluce dává smysl opakování. ()

SamVimes

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jonathan Nolan a spol. dobře vědí, že už nestačí přijít s jedním šokujícím zvratem à la „někdo ze zaměstnanců je android“ a čekat, že to publikum posadí na zadek. Místo toho rozehrávají mnohovrstevnatou partii více žánrů, časových linií a skrytých motivací. A až na výjimky (k chování dvou techniků u Maeve mám pořád výhrady) se nakonec roztřepená příběhová vlákna zase spojují a vše do sebe zapadá. Až mám trochu výčitky, že jsem v průběhu seriálu na pár místech propadl „malověrnosti“ a měl tendenci vytýkat jako nedotaženost něco, co bylo pečlivým záměrem. Ani nevím, kdy naposledy jsem měl takovou chuť si něco okamžitě pustit celé znova a odchytávat detaily, jež mi napoprvé unikly. Stejně tak si je Nolan vědom toho, jak funguje sledování seriálů v digitálním věku a průběžné diskuze a konspirační teorie na fórech (sám ostatně chodí třeba na reddit). Cokoliv by scenáristé mohli vymyslet, na internetu se to objeví v ještě šílenější podobě, viz třeba mystické teorie u první řady True Detective. Když tedy dojde na nějaké odhalení či výslovné potvrzení, nepodává se to divákovi jako šokující moment. Ne, ten šok a překvapení jsou směřovány na konkrétní postavy v daných scénách, zatímco divákovi může stejně tak spadnout čelist jako si jen spokojeně pokývat hlavou. Ostatně, stejně jako u dobré detektivky tam náznaků bylo roztroušeno dost a rozhodně ne náhodou. Přezíravou reakci „pff, to jsem věděl už dávno, nuda“ by to každopádně vyvolat nemělo. Za pochvalu stojí ještě citlivá práce s žánry. U sci-fi je to asi jasné, on tady ale krásně funguje i western. A to i přesto, že je to „jenom jako“. Dál už jen telegraficky, protože toho hodně zaznělo už v recapech: herci jsou výborní, Anthony Hopkins samozřejmě vládne, příliš za ním ale nezaostávají ani Ed Harris, Jeffrey Wright, Evan Rachel Wood nebo i trochu zastíněný, leč velice přesný Jimmi Simpson (William). Soundtrack patří k tomu nejlepšímu, co televize nabízí, režii drží pevně v rukou lidé, kteří dobře vědí co dělají, a produkční hodnoty jsou na tradičně velmi vysokém HBO standardu. Po Vinylu a šesté Hře o trůny je Westworld jejich další letošní trefou do černého. ()

Galerie (130)

Zajímavosti (29)

  • První série měla v průměru 11,7 milionů diváků na epizodu, což je podle údajů HBO dosud nejlepší výsledek pro nový seriál. (Petr.Kocfeld)
  • V závěru epizody během Fordova (Anthony Hopkins) projevu hraje úprava písně „Exit Music (For a Film)“ od Radiohead. Tato píseň byla původně napsána pro film Romeo a Julie (1996). (Rejfa)
  • Psanec, který s oblibou pije mléko, je poctou robotům ze série Vetřelec (1979), kterým koluje v žilách bílá „krev“. (HellFire)

Reklama

Reklama