Westworld - Labyrint (2016) (série)
Režie:
Neil MarshallKamera:
Robert McLachlanHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Anthony Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandiwe Newton, Jeffrey Wright, Tessa Thompson, Jimmi Simpson, Rodrigo Santoro, Shannon Woodward, Ingrid Bolsø Berdal, Ben Barnes (více)Obsahy(1)
Elsie a Stubbs míří ve snaze najít chybějící hostitele do hor. Teddymu je přidělen nový příběh o jeho původu, díky němuž se musí vydat po stopách nového viníka a nechat Dolores ve městě Sweetwater samotnou. Bernard vyšetřuje příčiny šílenství a halucinací u hostitelů. William objeví atrakci, kterou by rád vyzkoušel, a zatáhne k tomu i Logana. (HBO Europe)
(více)Recenze (29)
Nie, ozaj to nie je moja šálka kávy. S pribúdajúcimi minútami postupne vyplávalo na povrch čoraz viac nedostatkov, ktoré mi dosť vadia: mix sci-fi a westernu ma zaujal oveľa menej, než som čakal, neustále sa opakujúce "časové smyčky" (zakaždým umierajúca postava XYZ, príchod na nočný ranč...) ma nebavili, krvavé efekty nie sú všetko (rezanie hlavy), o príbehu si nie som istý, kam vlastne smeruje (a, to hlavne, či ma to vôbec zaujíma) a nebavili ma ani postavy. Až na Hopkinsa a Wrighta. Čo mi príde dosť málo. Po technickej stránke kvalitka, ale inak na môj vkus príliš prázdne. Predbežne s pozeraním Westworldu končím. Možnože sa raz budem tak veľmi nudiť, že sa k nemu vrátim. Ale skôr nie, ako áno. ()
Není to sice nejlepší díl mezi prvními třemi, ale svojí úroveň si nestále drží. Důležité je, že ještě tvůrci neodhalili všechny karty, že každá kostička v puzzle, které se skládá díl po dílu, se nakonec dostane na správné místo.90 % ()
Překvapivě, při pohledu na současný procento (82%) považuju třetí epizodu za prozatím tu nejlepší. Storytelling, character arcs, world building, všechno dostává postmoderní čtvrtý rozměr. Prohloubení otázky o vědomí je ještě větší, a do hry vstupují otázky nejen lidství a morálky, ale hlavně toho, co je správné, a o jaké kauzalitě tu mluvíme. Všechno je podpořeno chytrou výstavbou, která může i nemusí být skákající v čase (každá epizoda naoko nastíní, co se v epizodě vlastně vypointuje [foreshadow], ale možné je třeba i to, že Westworld je složen z různých časových linií, které se na obrazovce prolínají a jejich vysvětlení pak přijde časem, nebo dokonce již přišlo v minulé epizodě). První epizoda mě dostala svým potenciálem, druhá formou toho, jak se Dickův a Asimovův vhled do kauzality vědomí představuje, třetí epizoda pak dostává do kolen strukturizací příběhu a několika důležitých linek, které je zapotřebí divákovi představit, aby jejich pointa zapůsobila. A tak si dovolím na konci třetí epizody zaprorokovat a říct, že ten William z Ockhamu bude mít přece jen klíčovou roli. ()
Ten seriál se furt absolutně nevzrušeně tváří, jako že v něm jde o strašně veliký a důležitý věci, a snaží se při tom navodit dojem nejmysterióznějšího fláku od Ztracených, což mu teda vůbec nežeru. Ukazuje se navíc, že je to celý materiál spíš na celovečerák (ehm), tohle se po vzoru Vinylu dalších slibovanejch sezón nedožije. ()
E03 režíroval Neil Marshall a zhruba od půlky stopáže už je to znát - zkrvavělo. Tajemný gang strašáků, nebožáci hnijící zaživa, řezání hlavy pilkou a podobně, ale přibývá i znepokojivých znamení, přičemž divák pořád nemá páru, co přesně je vlastně špatně a co se skrývá za hrozbou spiknutí. Pomalu, pomalinku se ale divák začíná orientovat a to se mi líbí. Jen ať nás krmí tak akorát aby nedošla trpělivost... “Evolution forged the entirety of sentient life in this world using only one tool: mistake.” ()
Galerie (12)
Photo © Home Box Office
Zajímavosti (2)
- V této epizodě zazní piano verze skladby „Reverie“ od skladatele Claudea Debussyho. (Epistemolog)
- V této epozodě se dozvíme, že jeden den strávený v parku přijde zájemce na 40 000 amerických dolarů. (HellFire)
Reklama