Westworld - Labyrint (2016) (série)
Režie:
Vincenzo NataliKamera:
Brendan GalvinHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Anthony Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandiwe Newton, Jeffrey Wright, Tessa Thompson, Jimmi Simpson, Rodrigo Santoro, Shannon Woodward, Ingrid Bolsø Berdal, Ben Barnes (více)Obsahy(1)
Dolores se připojí k Williamovi a Loganovi při hledání pokladu v nehostinné krajině. Muž v černém najde s pomocí Lawrence klíčovou stopu v bludišti slepých uliček. Dr. Ford a Theresa debatují o budoucnosti parku. Maeve sužují opakující se vize. (HBO Europe)
Recenze (26)
Čím mně tento díl zaujal? Dozvěděli jsme se několik nových informací do skládačky, která nám zapadne a v posledních dílech. Hodně důležitých věcí se událo, přestože to byl trocha vyplňovací díl, kde se nic moc zásadního neudálo. Žádné mrtvoly, žádná překvapení, spíše postup kousek po kousku v příběhu.80 % ()
Jako takové mě to baví, ale pořád nějak tápu, o co v tom ději vlastně jde? Co je v sázce? Jakože je jasný, že prostě vidíme, že se "hosts" postupně úplně vzbouřej, ale tak to je jasné. O co jde dál? Fakt by mě bavilo, kdyby se z Hopkinse vyklubal Hannibal... Ale zatím mám problém se tam čehokoliv chytit. Mno, uvidíme dál. ()
Ed Harris dostal poriadny priestor a konecne vieme o co mu ide. Jak to dosiahne nie je az tak zaujimave. Po odhaleni tejto zahady, by som mohol s tymto serialom seknut, kedze nic zaujimavejsieho serial zatial neponuka. No uvidim. P.S: citat absurdne teorie od Wysch je zabavnejsie ako cely serial. Ze vraj 2 casove linie alebo ze Harrisovi ide o záchranu hostitelov. Ha, ha. Niekto tu nedava behom sledovania pozor. Alebo v serialy vidi aj to, co tam nie je. Hlavne, ze pouzivas rôzne zahranicne vyrazy, ktorym prd rozumies. :))) ()
Ve čtvrtém díle se to konečně začíná rozjíždět. Mnoho věcí je dovysvětleno a tak je mnohým záhadným událostem a chování různých postav konec. Dozvíme se kdo kým je a s jakým úmyslem dělá to co dělá. Zápletka se tedy postupně vyobrazuje a mnohé má již daleko větší smysl. Dějství chytlo lepší tempo i atmosféru. Zdá se, že v příběhu se teď skutečně začnou dít věci. ()
Galerie (8)
Photo © Home Box Office
Zajímavosti (2)
- V této epizodě zazní v úvodu intro skladby „A Forest“ od kapely The Cure. (Epistemolog)
- První epizoda seriálu, ve které některá z postav zmíní Delos, tedy společnost provozující zábavní park. (HellFire)
Nemůžu si pomoct, ale díl od dílu mi přijde Westworld dospělejší ve svém vyprávění a příběhové lince, kterou si Jon Nolan se svou ženou zvolili jako tu ústřední. Na tu nabalují další a další vrstvy, a od ní odvozují další a další linky, které se nakonec znovu (bez debaty) protnou pravděpodobně v závěrečné epizodě. Přitom je nakonec docela dobře možný, že se seriál odehrává v jedné či dvou časových rovinách - v minulosti mladý William cestuje s Dolores a s Loganem za El Lazem, v budoucnosti pak týž William jako Muž v černém hledá Bludiště, the Maze, the final level of this game. Anebo se to celé odehrává v jedné časové linii a Dolores se s Edem Harrisem a Maeve (úžasná Thandie Newton) potkají v bludišti, kde by mohli být "set free". K tomu divák, pokud není citový a rozumový poleno, musí co epizodu dostávat aspoň jednu odpověď na předešlou otázku (zde je to třeba odpověď na to, zda Hopkinsův charakter víc, co se we Westworldu vůbec děje, a odpověď je, že ví všechno, co se děje i v jeho zákulisí, což samozřejmě vznáší otázku, že když ví o vztahu Bernarda s Theresou, ví i o seancích Bernarda s Dolores? Nebo jsou seance Bernarda s Dolores jinou časovou linií a je Bernard vůbec člověk?), a hned dostávat otázky nové tím, že se nabalují nové a nové vrstvy příběhu (například v téhle epizodě jako nejsilnější na mě zapůsobila otázka, kdo je vlastně Muž v Černém v reálu - přistoupil k němu jiný z hráčů ve Westworldu a poděkoval mu za záchranu své sestry. Znamená to tedy, že Muž v Černém se v podstatě snaží o záchranu hostitelů, byť k tomu používá hodně munice a prolévá hodně krve, když vlastně ví, že se hostitel druhý den ráno objeví ve své smyčce znovu?). A kde se schovává Arnold? Je skutečně mrtvý, nebo je jeho vědomí v Bludišti? Odkud se vzala víra těch domorodců, kteří vyznávájí "the Shades", kteří se pohybují mezi světy a jejichž podobiznu Maeve nakreslila, aby v zápětí zjistila, že jich má nakreslených hned tucet? A jakto, že Rodrigo Santoro o Shades ví? Kde se vzala tahle příběhová vrstva, která pro zábavní účel Westworldu nemá žádný důvod? Nebo má? Příští týden budeme v půlce, a tak jedinou odpovědí pro dnešek je, že název téhle epizody je klíčový, stejně jako celá scéna Forda s Theresou (Hopkins + Knudsen). Výtečný storytelling. Snad to Nolan se ženou nezabili a všechny ty linky se správně protnou. Snad se tu příliš nepočítá s pěti sériemi, a pokud jo, snad se jich skutečně dočkáme. Westworld mě epizodu od epizody baví víc svojí výstavbou, dnes o to víc, že se k otázce vědomí androidů přidala i otázka svědomí živých hráčů. Vzkaz pro Lacike: Je fajn, že dáváš najevo, jaký jsi poleno, nejen citový ^_^ Ty zahraniční výrazy jsou anglikanismy, a jsou tam proto, že pro ně nemám českej ekvivalent. Nemáme v češtině jednoslovný storytelling. Ve slovenštině také ne. (Použij google, ať víš, co to storytelling je.) Seriál je postmoderní a má tolik vrstev, že je až neskutečně smutné vidět, jak průměrné IQ je schopné vnímat jen tu jednu, a ještě se přiznáváš k tomu, že nedáváš při sledování pozor. Kappa, git gud boi. Upřímně lituju toho, jak omezenou fantazii musíš mít. () (méně) (více)