Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (560)
Potenciál schématu "Red Dead Redemption MMORPG by Philip K. Dick" je nebývalý, ale zatím trpí na přílišnou expozici, kdy se pro samé naznačování budoucích velkých věcí a seznamování se světem i jeho specifickými pravidly na place i v zákulisí, jaksi nedostává potřebného prostoru pro postavy samotné. Na což dojíždějí především ty živé, které jsou jednorozměrné až hanba. Každopádně zdejší mnohavrstevnaté morální nastavování zrcadel, je natolik dobře rozehrané a podmanivé, že to svého diváka zaháčkuje, ne že ne. Jen si říkám, jestli podobnému zaměření přeci jen více nesedne povídková forma à la Černé zrcadlo, protože síla těchto témat vychází z toho, jak se k nim vnitřně postaví jeden každý divák sám za sebe. Ukáže tedy až čas, zda se s tímto úskalím tvůrci popasují se ctí či budou kolovrátkově razit jedno a to samé na sto a jeden způsob. ()
Je to HBO, takže vysoké produkční hodnoty Westworldu nepřekvapí. Mezery ve fikčním světě, nezvládnutí kombinace cyklického a lineárního vyprávění, nepřehlédnutelné logické lapsy - to už ano. Ten seriál má z pekla štěstí v od základu vděčném námětu, který je docela kumšt pokazit, a v geniálním Anthony Hopkinsovi, ten totiž dokáže dát osudovou hloubku i těm nejhloupějším zápletkám. Konec je pak docela slušnou satisfakcí za všelijakou první polovinu seriálu, která zaváněla velkým zklamáním. A vlastně mě docela mrzí odklepnutí druhé série, protože v této podobě mě to nakonec překvapivě docela uspokojilo. 75 % ()
"Is this now?" Nejen tato otázka bude po celou dobu sledování trápit každého diváka. Otázek, časových linií, dějových linií a zvratů je zde totiž tolik, že z toho dost možná i náročnějšímu divákovi jde hlava kolem a ani se moc nedivím těm, kteří se sledováním sekli, Westworld je ukázkovým příkladem seriálu, který vyžaduje plnou pozornost a u některých epizod opakované zhlédnutí. I kdybyste to ale nepobrali, musíte uznat jednu věc - a to, že je Jonathan Nolan mistr vypravěč, spolu se svým tvůrčím týmem vytvořil náramný seriál, nad kterým musí fandové sci-fi slintat blahem - androidi, umělá inteligence, vzpoura robotů, virtuální realita... a ještě v povedené kombinaci s westernem (upřímně na samotný western bych se asi nepodívala, lákali mě na seriálu právě ti androidi). -------------------- LABYRINT - povinné představení parku, výtvorů, zákulisí, zaměstnanců, hostů. Již od pilotu nastávají první problémy, které zákonitě musí přerůst v tu očekávanou vzpouru - už jen si počkat jak a kdy. Jenže ono je v pozadí mnohem víc a ve finále diváka čeká nejedno šokující odhalení a já sama sebe přistihla nejmíň tucetkrát tiše vyslovit "WTF?" Natěšení na další sérii pak kontrastovalo s naštváním z toho, že to končí zrovna takhle. -------------------- DVEŘE - přestože jsem byla již připravena na vícero časových linií a zvratů, opět mě Nolan a spol. dostali a já nejednou konsternovaně zvedala při sledování boje výtvorů a lidí obočí. I tak se ale neubráním pocitu, že některé linky byly zbytečné a daly se buď zjednodušit nebo sloučit s jinými a seriálu by to přitom nic neubralo - příkladem za všechny budiž výlet do "Šogúnworldu." I já nemůžu než pochválit herecké obsazení: Anthony Hopkins a Ed Harris se zde beze sporu překonávají, ale mě více zaujaly výkony Jeffreyho Wrighta, Shannon Woodward, Thandie Newton, Jimmiho Simpsona, Tessy Thompson, Simona Quartemana a Evan Rachel Wood, z jejíž postavy se ve druhé sérii zvládla stát opravdu zlá svině. Jo a Djawadi opět nezklamal, úvodní znělka seriálu mi při psaní tohoto komentáře zněla v hlavě ;-). Rozhodně jsem zvědavá na další sérii. --------------------- THE NEW WORLD - přesun do reálného světa se i přes pár podivností vydařil a ve výsledku mě asi bavil víc než před dvěma lety druhá série. Nejdřív je třeba pochválit audiovizuální stránku. Moc se mi líbil svět budoucnosti, měl takový kyberpunkový nádech, a to já ráda, klidně bych si takhle dovedla budoucnost představit. Co se týče ostatních efektů, tak bez chybičky, velkej rozpočet je vidět. Co mě potěšilo ještě víc, je originální soundtrack, Djawadi se tady zase vytáhl. Soundtrack je výrazný, obsahuje nejednu zajímavou a podmanivou melodii a skvěle pomáhá dotvářet atmosféru a emoce. Herci opět skvělí, největší poklona tentokrát patří Aaronu Paulovi, Thandie Newton a hlavně Tesse Thompson, protože ať je kýmkoliv, dokáže to spolehlivě a přesvědčivě uhrát. Málem bych zapomněla, Vincent Cassel byl taky dobrý. Musím přiznat, že mi chyběl James Mardsen jako Teddy. Jo a Rodrigo Santoro dost zestárl… Tak jako s hereckými výkony jsem spokojena i s většinou postav – staré jsou pořád stejně dobré (až na Williama) a nové taktéž, oceňuji zejména Serraca a Caleba, u kterého zvlášť potěšilo, že to ve výsledku nebyl jenom Doloresin sidekick, ale že jeho role v příběhu byla (je) dost podstatná. U Dolores mě zaujalo, že i když se celou dobu chová jak pěkná svině, tak nakonec její úmysly nebyly tak úplně zlý (jestli jsem to správně pochopila). K ději: i když je tahle série oproti předchozím dvěma zdánlivě jednodušší a minimálně v první polovině přehlednější (není tu milion časových linek), tak s každým dalším odhalením o fungování a pozadí toho reálného světa se děj stává stále víc zamotanějším, tudíž doufám, že jsem to i tentokrát všechno pochopila tak, jak jsem dle představ tvůrců měla. Vývoj děje jako takový se mi celkem líbil, mám však dvě výhrady: Bernardova a Williamova linka. Tyto dvě linky mi tam přišly zbytečné, jen ředící děj, a to má tahle série o dvě epizody míň než ty předchozí. Ani jeden z nich do děje v průběhu série nijak výrazně nezasáhne a třeba Williamovu terapii jsem fakt vidět nepotřebovala. Potenciál jeho postavy byl podle již v předchozí sérii zcela vyčerpán a Wiiliam tu vůbec nemusel být. Zato Bernard je aspoň sympaťák a jeho osudy mě zajímají. Celkově mě seriál pořád baví a na další sérii se těším, jen se bojím, aby nedošlo ke zbytečnému natahování. ------------------------------- THE CHOICE: I když kvality seriál pořád má, už mě nějak nebaví ta snaha být strašně chytrý a přehnaně komplikovaný. Tvůrci se evidentně snaží šokovat časovými a jinými výraznými zvraty, chtějí jinak vcelku jednoduchý příběh okořenit různými finesami, aby to vypadalo jako intelektuální a filosofický milník mezi seriály. Ale funguje to jen občas a vlastně je to celý jen variace na první sérii, akorát se role obrátily, výtvory se pomstily a teď ve svým parku/světě ovládají lidi. A lidi samozřejmě procitají a začínaj chápat, co se s nima děje. Systém se začíná hroutit a je jen otázkou času, kdy se to podělá úplně. Kvůli podobnosti se zvraty, které v seriálu již proběhly, už děj čtvrté série zkrátka není tak zajímavý, poutavý a ani čím dál složitější kopírování vědomí různých postav tomu nepomůže. Jak je pak těžký poznat, kdo je kdo a kdo je vlastně čí kopie, nejde už moc fandit ani postavám, natož sledovat jejich motivace atd. Samozřejmě se najdou tací jako Bernard, Maeve nebo Caleb, jejichž příběhy mě pořád baví, ale ten zbytek už je jenom vata. Nevím, co bude v další sérii, ale přijde mi, že už není co vymýšlet, že potenciál příběhu o androidech, co nabydou vědomí, už se naplnil a stalo se vše, co jsme čekali, že se stane. Kdyby se už dál nepokračovalo, neměla bych nic proti. P.S.: To s tím ovládáním pomocí včel (čili nějakýho patogenu) a signálů z věže mě už neohromilo, když je to prakticky stejný (čili okopírovaný) jak v patnáctý epizodě seriálu TRON: Povstání. 9/10 () (méně) (více)
Hm. Do osmé epizody prvotřídní nepozitivní drama. Androidé, jejich lidští "bohové" a celý svět Westworldu jsou tak funkční, že divák zírá. Po celou dobu cynické, s nadstandardním množstvím nahých těl, kruté, nepáře se (standardní seriál HBO - Rome, WoT, True Detective). Co ke konci úplně nesedlo? Pozor SPOILERY ■ ■ ■ Nepochopil jsem dost dobře logiku "posunutého času". Fakt, že se děj neodehrává pro všechny postavy v jednom čase. Rozumím, že může upozornit rozdílné logo a určité další náznaky, ale nechápu, jak se Dolores mohl promítnout před zastřelením pistolníka obraz černého muže, když v tom čase ještě neexistoval (leda, že by její útěk z ranče nebyl ten samý, při kterém potkala Williama). Taky, pokud dobře chápu, jedna ze scén, kdy je s Williamem u kostela a města pod pískem, musí být někdy v mezičase, protože, když s Williamem k místu poprvé dorazí, to ještě zdaleka pod pískem není. Hodně matoucí. Konec SPOILERU. ■ Článek, kolik stojí návštěva Westworldu a jaká rizika hrozí: http://www.edna.cz/westworld/extra/chcete-navstivit-westworld-informace-ktere-potrebujete-vedet/ ()
// One day, you will perish. You will lie with the rest of your kind in the dirt. Your dreams forgotten, your horrors effaced. Your bones will turn to sand. And upon that sand... a new god will walk." Naprosto. Fantastické. Hopkins má za sebou - nebojím se to říct - dost možná nejlepší roli své kariéry a onen malý vesmír, který pro něj Jonathan Nolan stvořil, letos nekompromisně útočí na to nejlepší, co jsem viděl. A to rovnou tak ďábelským způsobem, že z toho budu mít noční můry ještě dlouho poté. Wow. 1. řada - 100% ()
Galerie (660)
Zajímavosti (72)
- O natočení tohoto remaku byl požádán Quentin Tarantino, ale odmítl. (tedvidek94)
- V této epizodě zazní skladba „Play with Fire“ od kapely Roling Stones. (Epistemolog)
- V této epizodě několikrát zazní skladba „Rotten Apple“ od kapely Alice In Chains. (Epistemolog)
Reklama