Reklama

Reklama

Westworld

(seriál)
Trailer 1
Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní
USA, (2016–2022), 35 h 28 min (Minutáž: 48–91 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Anthony Hopkins, Jeffrey Wright, Sidse Babett Knudsen, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandiwe Newton, Ed Harris, Shannon Woodward, Luke Hemsworth (více)
(další profese)

Série(4) / Epizody(36)

Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)

(více)

Videa (37)

Trailer 1

Recenze (560)

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Hm. Do osmé epizody prvotřídní nepozitivní drama. Androidé, jejich lidští "bohové" a celý svět Westworldu jsou tak funkční, že divák zírá. Po celou dobu cynické, s nadstandardním množstvím nahých těl, kruté, nepáře se (standardní seriál HBO - Rome, WoT, True Detective). Co ke konci úplně nesedlo? Pozor SPOILERY ■ ■ ■ Nepochopil jsem dost dobře logiku "posunutého času". Fakt, že se děj neodehrává pro všechny postavy v jednom čase. Rozumím, že může upozornit rozdílné logo a určité další náznaky, ale nechápu, jak se Dolores mohl promítnout před zastřelením pistolníka obraz černého muže, když v tom čase ještě neexistoval (leda, že by její útěk z ranče nebyl ten samý, při kterém potkala Williama). Taky, pokud dobře chápu, jedna ze scén, kdy je s Williamem u kostela a města pod pískem, musí být někdy v mezičase, protože, když s Williamem k místu poprvé dorazí, to ještě zdaleka pod pískem není. Hodně matoucí. Konec SPOILERU. ■ Článek, kolik stojí návštěva Westworldu a jaká rizika hrozí: http://www.edna.cz/westworld/extra/chcete-navstivit-westworld-informace-ktere-potrebujete-vedet/ ()

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 90% - Za každým rohem zaprášeného městečka, za každým kopcem vzdáleného pohoří, tam se skrývá takového potenciálu, že mi prvních několik epizod běhal mráz po zádech jen ze všemožných představ, jak bych se asi zachoval v leckteré zapeklité situaci. Jonathan Nolan s Lisou Joy fikaně vypráví v rozvážném tempu, které sice předkládá spoustu otázek, ale zároveň stíhá na ty nejpalčivější velice rychle odpovídat pomocí drobných stop, takže pozorný divák pointy hádá správně už nějakou dobu dopředu. Když se ale taková temná tušení potvrdí, je to za asistence fenomenálních výkonů Hopkinse, Simpsona nebo Newton nefalšovaná divácká slast. Westworld zatím stále není dokonalý, ale svoje hrany otesává díl od dílu rychleji a i přes bolestivé ztráty některých oblíbených postav vím po uzavření překvapivě velkého množství dveří v samotném finále hlavně jedno. Chci víc a jsem jedině rád, že v tom nejsem sám. 2. série - 60% - Smířlivé hodnocení ruku v ruce s vyšperkovaným vizuálem, strhujícími hereckými výkony a zvláštními efekty, které z každé epizody dělají událost. V kombinaci s téměř urážejícím tempem a nutností šokujících finálových zvratů je ale z druhé sezóny dost možná největší zklamání poslední doby. Snaha HBO udělat z Dolores novou plakátovou Daenerys Targaryen je až směšně křečovitá, tím spíš, že její linka získala na významu možná tak na samém konci. Jinak totiž celý počin paradoxně ztrácí na síle tím víc, čím lépe známe hlavní postavy. Jako kdyby výtvory ztrátou ovlivnitelnosti ztratily svou tajemnost a zůstaly jen dvourozměrnými figurkami, za jejichž postupem či zdánlivým vývojem se žádné překvapení neskrývá. Nebýt Williamových vzpomínek, jdu rozhodně níž. Takhle beru druhou desítku epizod jako nešťastné (ale stále ještě vykupitelné) škobrtnutí. 3. série - 85% - Nepamatuji, kdy se naposledy stalo, aby se spásou nastoleného seriálu stala nová postava. Lidský element nepředvídatelnosti přináší Caleb v podání zabejčeného Aarona Paula a právě díky němu funguje symbióza filozofických myšlenek, třikrát přeleštěných záběrů i promyšlené akce. Úplná rána na solar to i přes vražedně rychlé tempo a spolehlivou hereckou partu není, na to jsou třenice mezi Dolores a Maeve snad až příliš vychtěné a směřování k božskému stroji zase až moc přímočaré. Přesto jsem zůstal slušně překvapený z toho, jak moc se na pravidelnou dávku robotických emocí těším a každý zvrat vychutnávám. Pro někoho je přešlapávačka mezi hodnými a zlými snad až příliš jasně čitelná, ale já mám radost, že jeden z nejambicióznějších seriálů dneška se nebojí vrátit blízko k divákovi takhle razantním krokem. 4. série - 80% - Uzavřený kruh, smyčka, návrat a povědomost. Vizuálně krásná a čistá sci-fi, která svým obsahem občas balamutí, zdánlivě uspává, velice zřídka šokuje, ale do samého konce baví a nenápadně diváka bere za ruku a dovádí ho - kam vlastně? Na konec všeho? Na samý začátek? Od obojího trochu? Nevadí mi, že tahle cesta skončila a že ona volba z názvu sezóny nakonec zůstává v tom, jak můžu celou robotickou odyseu vnímat. Jestli jako nadějný pohled do budoucnosti, nebo naopak jako bezvýchodnou situaci pro (nás) všechny. () (méně) (více)

Reklama

Lucasion 

všechny recenze uživatele

"You can't play God without being acquainted with the Devil." Takové roky čekání a nakonec jsem se konečně dočkal. Seriál z produkce pana Nolana. Na to, jaké jsem měl obrovské očekávání, tak mi je první díl naservíroval téměř okamžitě. Spadla mi čelist, jak precizně HBO pokračuje ve své plejádě seriálů. Kvalitní výprava, hudba, herci, prostředí, akce, střih a scénář. Vše do puntíku funguje a já si čelist sbírám ze země a nořím se do Labyrintu. Fakt je, že seriál má prostě duši. Příběh je kvalitní, má rytmus a spád. Navíc drží diváka v nejistotě a člověk by hned hltal další díly. Ovšem styl jakým pálí Nolan je tak precizní, že já mu to celé žeru i s navijákem. O spojení mých oblíbených žánrů se už snažilo hodně režisérů. Tady ale Western funguje jak má a sci-fi je pouze prostředek k finálnímu rozuzlení. Navíc zvraty jsou v ději časté a každý mají tvůrci pečlivě připravený. Herecky je to dokonalé. Evan Rachel Wood je sexy, sympatická, vnímavá a talentovaná. Hlavní role je pro ní jak ušitá. James Marsden je správný dobrý kovboj a Ed Harris svého muže v černém zvládnul s přehledem. Třešnička je ovšem Anthony Hopkins, který si krade další ďábelskou roli tvůrce Labyrintu a zábavního parku. Jeho pohledy jsou hypnotizující a hlas místy, tak chladný, že vzpomínám na Mlčení jehňátek (1991). Navíc se mi líbí genialita s jakou do seriálu jeho postava přináší. Výprava seriálu je také na výbornou. K efektům nemám jediné výtky. Hudba je příjemná, dramatická a epická zároveň. Úvodní melodie je krásně melancholická a perfektně doplňuje celou řeckou tragédii. Těchto deset epizod mi opět dokázalo, jak božsky umí HBO dělat seriály. Opět vstávám a tleskám za nejlepší seriálovou událost roku. Tenhle seriál je naprosté filmařské porno, které šlape jako hodinky. Finále je nečekané a naprosto famózní. Těším se na další nášup. (100 %) ()

choze 

všechny recenze uživatele

Monumentální znejisťující sci-fi thriller ve westernových kulisách. Už jen to žánrové rozkročení je pozoruhodné - sci-fi a western jsou vlastně opozita (první se zabývá budoucností a druhý minulostí) a sci-fi zároveň dává znejisťujícímu thrilleru obrovské možnosti a bere ho na úplně nový level (roboti s jejichž vzpomínkami i vlastnostmi lze manipulovat a jejichž osobnosti lze vesele zaměňovat). Kromě tradičního tématu polidštění robotů se tu pak tématizuje samotné vyprávění příběhů (hned dvě postavy - jedna hlavní - jsou scénáristy). ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Myšlenka je to svůdná a krásná, metafora krutá a pravdivá – a vlezlá a sžíravá. Westworld by měl pro jistotu vidět každý, ještě než podepíše první smlouvu, abychom se jako společnost mohli přestat plošně opíjet rohlíkem ohledně novodobého(sebe) zotročení lidí vehnaných do rutinních smyček nesmyslného zaměstnávání se mechanismy, které dbají, abychom se z nich nevytrhli a ne(o)žili. Výtvory jsou – pokud jde o lidskou podstatu, o nejhlubší přirozenou motivaci žít – čistší, lidštější než skuteční lidé dnes. Jednají v souladu s ryzími emocemi, prožívají své osudy způsobem, jehož skuteční lidé už nejsou ve svém vnějším světě schopni, neboť svou přirozenost, své city, své lidství potlačili a zaprodali, zapomněli a hluboko v sobě pohřbili ve světě, kde se nechali zotročit byznysem, penězi. Umělost je tedy nová přirozenost a svět-park umělých lidí na ty skutečné působí jako magnet, láká je zažít, jaké to je být volným, prožívajícím, syrovým člověkem. *** Lidé už nejsou cítícími bytostmi, ale chodícími kobkami svých duší, nežijí pro krásu, lásku, volnost, pro vzrušující vývoj a proměnu, a androidé jsou logicky lidštější, neboť zhmotňují zpeněžitelnou touhu, sen zotročených lidí po lidství, který se jim dá prodávat nazpátek -- tohle téma je staré jako sama myšlenka UI (ostatně jde o remake a původní Westworld je starý skoro půl století) a dokonale ztvárněné bylo mnohokrát, např. a za mě nejkrásněji v Bladerunnerovi. *** Tenhle seriál je však pozoruhodný – a mrazivý – v jiném ohledu. S jakým despektem tu všechny hlavní postavy smýšlejí o lidech, s jakým zklamáním a opovržením se o nich vyjadřují, je jedna věc. Druhá a výjimečnější je, jak ze samotného způsobu narace a didaktického eskalování pointy vyplývá, že se stejným despektem a beznadějí shlížejí na diváky, na lidi, sami tvůrci. Strhující úvodní díl Westworldu je v tomhle jiný než celý zbytek série. Ten vyloženě zve dychtivé a odvážné k dobrodružství. Vidí v divákovi partnera, který je schopen se měnit v průběhu vyprávění, aktuálně vstřebávat, co se dozvídá, přizpůsobovat se a spoluúčastnit se narace krok za krokem, odhalovat zvraty a být neustále na koni. První díl divákovi důvěřuje, že je schopen přijímat mentální revoluce, evoluce, převraty a puče a spoluhrát. První díl z Vás dělá spiklence, zve Vás do sedla a počítá s tím, že se za divoké jízdy udržíte a budete orientovat a pružně měnit směr. Slibuje, že plody narace budou Vaším spoluvýtvorem, že budete moci sledovat proměnu příběhu v aktuálním čase. Že čím lépe budete sledovat, a přizpůsobovat se, neboli slovy Westworldu: čím dále zajdete, tím dobrodružnější a nebezpečnější věci se budou dít (= stávat, i říkat). Ale tenhle slib, kterým si mě otevírák Westworldu okamžitě získal, se nesplní. Od druhého dílu už nejste partnerem. Zatímco z děl Ch. Nolana jsem zvyklá, že se co nejjednodušším způsobem sděluje převratná myšlenka, něco skutečně nového, co když se vysloví, mění naši realitu, náš svět v hlavách nás diváků, tady je to naopak. Od druhého dílu se mění narace na ten obvyklejší, tuctovější, bezpečnější typ: jednoduchá (byť geniální a klíčová, tak zároveň dekády stará) myšlenka se halí do záměrně příliš zamotané a zásadní informace vynechávající narace, kterou nemůžete sledovat jako partner-dobrodruh, ale které jste útrpně, pasivně vydáni napospas až do finále. Nechce se od Vás nic víc než se tím bděle pročekat, autoři Vás vláčí chycené na lasu za koněm, než Vám až na konci, kde Vás chtějí mít, vydají potřebné indicie a po lopatě k nim dořeknou i to poslední. Je to mistrně natočené, přiznávám tomu všechnu sílu, ale ty časté momenty, kdy nerozumíte, protože oni nechtějí, kdy musíte čekat bez dostatečných nápověd, až se Vám smysl sledovaného odhalí, mě cestou bolely do hloubi duše. Byla jsem připravená na spolujízdu, kterou sliboval první díl. Ale bolely mě hlavně proto, že to nejvíc prozrazuje o tvůrcích: jak málo věří v existenci evolučního diváka, který by jim stačil, kterému není potřeba názorně předvést, jak je zotročený a pasivní, a doslovně říct, že by se měl probudit, ale který by s nimi rovnou za běhu cestu za nový obzor utvářel. Tohle není iniciace, v jaké věří a pro něž se pouští do práce Ch. Nolan, tohle je zas jen typická detektivka starého typu, u níž si máte na konci nechat prostě vyložit, jak to celé bylo. *** Nicméně! Pořád zbývá velká naděje, že si tuhle divokou metakomunikaci a živý vztah s divákem tvůrci seriálu nechávají právě tak jako stvořitel Westworldu do chystaného nového příběhu – že druhá série bude v tomhle ohledu v narativní lince stejně nebezpečná jako nově slíbený nový příběh v parku: že diváci či hosté už dál nebudou chráněni před ranami, ale že vyprávění jim tentokrát bude moci vyrážet dech, ubližovat, brát jim jistoty a nutit je se v průběhu hry přizpůsobovat, měnit a rozvíjet, aby s jejich dosavadním světem představ nevzaly za své i holé životy. Že bude zvát dobrodruhy mezi námi na divoký hon po novém smyslu života, k němuž jsme se tu my všichni sešli právě tady a teď. Těším se velice, připravená na všechno, i nechat se po stotisící zklamat, tvůrci i diváky. Nic bezpečnějšího by nemělo smysl. *~ () (méně) (více)

Galerie (660)

Zajímavosti (72)

  • Psanec, který s oblibou pije mléko, je poctou robotům ze série Vetřelec (1979), kterým koluje v žilách bílá „krev“. (HellFire)
  • V této epizodě zazní v úvodu intro skladby „A Forest“ od kapely The Cure. (Epistemolog)
  • Když se na začátku William (Jimmi Simpson) obléká do kovbojského, dostane na výběr mezi bílým a černým kloboukem. Jedná se o odkaz na klasické téma dobro vs. zlo. (HellFire)

Související novinky

Kyle MacLachlan a tajemný horor od A24

Kyle MacLachlan a tajemný horor od A24

26.07.2024

Oblíbený americký herec Kyle MacLachlan (Městečko Twin Peaks, Fallout) se opět ocitne uprostřed zlověstného maloměstského mystéria. Zahraje si totiž jednu z hlavních rolí v chystaném hororovém filmu… (více)

Jason Bateman natočí netradiční western

Jason Bateman natočí netradiční western

31.01.2023

Žánr sci-fi westernů proslavil filmový Westworld z roku 1973, nutno ovšem podotknout, že od té doby se objem filmů v tomhle žánru příliš nezvětšil, v 2011 navíc fandové dostali obří facku v podobě… (více)

Seriál Westworld byl nečekaně zrušen

Seriál Westworld byl nečekaně zrušen

05.11.2022

Přestože měli tvůrci seriálového Westworldu Jonathan Nolan a Lisa Joy potvrzenou pátou a finální řadu jejich sci-fi seriálu, HBO od plánů nakonec upustila a projekt tak byl oficiálně zrušen. Popravdě… (více)

Seriálový Last of Us až v roce 2023

Seriálový Last of Us až v roce 2023

17.02.2022

Špatné zprávy pro fanoušky herní série The Last of Us. Šéf programu HBO Casey Bloys totiž čerstvě upřesnil, kdy si myslí, že diváci uvidí očekávanou seriálovou adaptaci od Craiga Mazina (Černobyl) a… (více)

Reklama

Reklama