Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (560)
Ten rozkol, když se Vám spojí žánr, který máte nejraději (sci-fi z budoucnosti) a žánr, který máte rádi nejméně (western)... První série a hlavně její úvodní díly jsou luxus (aby ne za 40k na den), to nejlepší z Humans a Detroit: Become Human zasazeno do Red Dead světa v reálných podmínkách. Roboti prozřeli a stejně jako já při pohledu na občanku zažívají existenční krizi. Ale čím víc se natahuje stopáž a ubývá smyček, tím menší je to zábava. Což naplno vyznívá hned se začátkem druhé série, kde se celých devět epizod hraje s čím dál méně uvěřitelnými zvraty westernový Terminátor. Jediný díl, který to celé zachraňuje je S02E08, poetická cesta životy androidího indiána. Třetí série nuž upadá úplně, po super rozletu, kdy jsem byla nadšená, že jsem po dlouhé době narazila na kousek, co mě nadchl hned v prvních minutách, mi Westworld připadá s každým dalším dílem vlažnější a vlažnější. Ale třeba je to jen chyba v mém programu. S01 70%; S02 50%, S03 30% ()
Kvalita stúpa časom a na konci sú tie najlepšie diely. Sú plné zvratov, prekvapení, možno i šokových rozuzlení. Trochu som sa obával, že tento sci fi žáner ma neosloví a prvé tri časti naozaj boli také suchšie. Avšak potom, keď roboti nadobúdajú vedomie, a všetko do seba začne pomaly zapadať, sa to rozbehne jedna radosť. Hlavne Harrisova postava je top v tomto seriáli a jej odhalenie jedným z vrcholom série. Podobne aj Hopkinsovo vyvrcholenie jeho hry. ()
1. série - Jednoduchý koncept vydřený téměř dokonale s dostatkem vnitřního obsahu, aby se neokoukal. I když byl největší twist čitelný dopředu, zůstala výborná zábava s fantastickými produkčními kvalitami a snovým obsazením. 90% 2. série - Za mě osobně úhyb nešťastným směrem s příliš velkou snahou o hraní si v něčem, co mě v rámci Westworldu nezajímá a navíc takovým způsobem, že jsem si ani nebyl záhy jistý tím, o co tam vlastně šlo a kdo měl jaké motivace. Tvůrčí ambice jsou hezká věc, ale určitá čitelnost a větší diváčnost nutně neznamená, že se člověk podbízí. Někdy to jen může prospět pečlivě piplanému vesmíru. 50% 3. série - Očividná snaha o zpřístupnění v rámci čitelnosti příběhu, pořád se ale nějak nemůžu naladit na to, že seriál Westworld opustil brány lunaparku budoucnosti tak brzo. Tady je sice alespoň určitá snaha o návraty, ale omezují se na minimum lokací. Co kvituji je jasná profilace postav i jejich postojů. Co naopak vůbec nefunguje je natahovaná linka Caleba Nicholse (Aaron Paul), jehož příběh by se dal říci v pěti minutách a místo toho nám tvůrci dokola jenom naznačují (a ještě pořád ty samé scény). Oproti druhé sérii jednoznačné zlepšení, ale že bych hořel zvědavostí, jak tohle dopadne, to příliš ne. Ostatně, strach o postavy už dávno neexistuje, tak proč se vzrušovat? 60%. 4. série. Do sebe zahleděné, plné křečovitých dialogů, které se tak motají v kruhu těkavosti, zmatených myšlenkových pochodů a náznacích, že by z toho Krajčo upletl novou kariéru. A bohužel i dějově slabota, který se zmůže na pouhopouhé vykrádání jiných (Matrix, Moon), případně rovnou sebe sama (první série). Ne že by tu nebyl potenciál, ale toho rádoby intelektuálního balastu, který je všude okolo, je tolik, že se to opravdu pořádně nedá sledovat. Kvůli tomu, že na životě žádné postavy vlivem neustálého oživování nezáleží, je mi dávno jedno, co se vlastně stane. Jen fascinovaně pozoruji, jak se z kdysi možná jednoduchého, ale silného konceptu stala ubíjející tvůrčí onanie, která neustále motá slova labyrint a hra. Opuštění parku byla prostě chyba. 30 %. ()
I takhle banální příběh by mohl být silný a přínosný kdyby nebyl divákovi servírovaný jako onanie bez sebereflexe.. To si tvůrci fakt mysleli, že mi jako spadne čelist až se odhalí jaké zbytečnosti jsou zabalené do té překombinované formy vyprávění? Tím spíše když poslední dva vysvětlující díly působí tááhle a vyblitě jako desetkát přežvejkaná žvejkačka? Prvních cca 5dílů jsem se bavil, pak to je ale čím dál tím více křečovité, utahané, rádobyvelkolepé a vlastně i hloupé. Případnou další sérii zkusím jen v případě krajní nouze. ()
--- PRVNÍ SÉRIE --- Hrozí drobné spoilery. K tomu se nedá moc co říct, to chce prostě vidět. Atraktivní námět skrývající neuvěřitelný potenciál, který celá první série ždíme co to dá, ale pořád jen z velice okrajové části. Na HBO v typicky pomalejším tempu divák pomalu rozkrývá tajemství Westworldu. Vyprávění je to velice komplexní a pro nepozorného diváka to vskutku není. Filmařsky je to naprosto ultimátní věc, kterou Jonathan Nolan a jeho tým drží pevně v rukou. Není to jen další z řady akčních sci-fi seriálů, ale je to i filozofické dílo řešící otázky ohledně umělé inteligence, s nímž v porovnání bledne co do hloubky problematiky i takový velikán, jako je Battlestar Galactica. Osobně mám ale trochu problém s formou vyprávění, která je až příliš překombinovaná a postupně jsem se začal místy ztrácet v časových liniích. Jednotlivé epizody Westworld je dobré sledovat v menším časovém rozestupu, jinak hrozí příběhová dezorientace. Atmosférou si mě to ale naprosto získalo. Seriál obsahuje hromadu výborných hereckých výkonů i zapamatováníhodných momentů (u mě s přehledem vítězí procházka komplexem v doprovodu cover verze písničky "Motion Picture Soundtrack" původně od Radiohead). Vizuálně je to bezchybné, hudebně dokonalé. HBO rozjelo zatraceně kvalitní projekt a budu věřit, že další série minimálně udrží nastavenou laťku. Hodnocení série: 5/5 --- DRUHÁ SÉRIE --- A jede se dál. Začátek pomalejší, člověku po těch několika letech od první série trvá než se zorientuje ve spletitém příběhu, ale jak se rozkouká, je to ohromná jízda. Od sebejistého scénáře, přes dechberoucí vizuál a práci s hudbou až po výborné herectví. Neduh v podobě roztříštěnosti časových linií za účelem samoúčelného zamotávání děje bohužel přetrvává a tohle je asi jediný problém, který se seriálem mám. Celá řada postupně graduje, s výjimkou malé odbočky těsně před koncem, která se však záhy stala, vlivem božího audiovizuálu a přízemního lidského příběhu, mým nejoblíbenějším dílem celého seriálu. A finále už je kapitola sama pro sebe. Westworld se tady nadobro stává jedním z nejodvážnějších a nejinovativnějších sci-fi, co jsou na obrazovkách k vidění. Jen se obávám, jestli se tu nedupe po stránce abstrakce a imaginace na plyn až příliš. Udržet takhle vizionářský scénář ve vytyčených mezích kvality bude hodně těžké. Zejména proto, že hranice mezi geniálním dílem a blábolem je hodně tenká. A tvůrci mají zjevně v tomto ohledu ambice skutečně nemalé. Hodnocení série: 5/5 --- TŘETÍ SÉRIE --- Tak tohle zabolelo. Pořád je to zatraceně dobře natočené, parádně ozvučené a perfektně zahrané. Nové prostředí zaujme a rozhodně jsem u první epizody neměl pocit, že by látka měla být v nejbližší době vyčerpána. To se však postupně změnilo. Ze scénáře jsem měl najednou podobný pocit jako v případě poslední série Game of Thrones. Kdysi komplexní příběh, kde každá scéna měla svoje místo, kde příběh divákem rezonoval a posledním dílem vždycky naprosto odzbrojil, je tu degradován na relativně přímočarou honbu za záchranou světa. Na jednu stranu oceňuji, že tvůrci seriálu přidali další vrstvu a vzali diváka za hranice parku, ale vnější svět najednou působí úplně jinak, než jak byl náznaky prezentován v prvních dvou sériích. Celé to na mě působilo dojmem nekonzistentní fanfikce, která se tváří nesmírně sebevědomě, dost možná až arogantně, ale přitom se tam kromě několika hodně ambiciózních, ale ve finále nerozvedených myšlenek, neskrývá téměř nic zapamatovatelného. Místo toho je do popředí tlačena nepříliš povedená akce a takřka dokonalý futuristický vizuál, který v kombinaci s hudbou a (pro HBO typickou) prací se zvuky a tichem umí navodit vyloženě lahůdkovou atmosféru. Jenže to tak úplně nestačí. Nevýrazné finále celé zklamání jen podtrhuje. Potitulková scéna navíc naznačuje, do jak velkého klišé se celý seriál řítí. Hodnocení série: 3/5 -- ČTVRTÁ SÉRIE --- Nakonec je sice čtvrtá řada částečně odlišná, než jsem očekával, ale přesto spíše převládá zklamání. Zajímavé momenty, které dávají vzpomenout na geniální první dvě série, střídá překotné vyprávění, kde se v osmi dílech opět rozjíždí několik linek, chaoticky se skáče v čase i prostoru a ve finále se úplně zapomíná na komplexnější prokreslení postav. Více než kdy jindy jsem měl pocit, že tvůrci vynechávají celé scény a stopáž nestíhá pobrat jinak velmi ambiciózní scénář. A šlo to dolů i po stránce režijní a filmařské. Pryč jsou časy, kdy divák hltal každou precizně vystavěnou scénu. A o efektech třetí cenové ani nemluvím. V rámci možností je to ale zakončené docela uspokojivě. Takový vděčný full circle dá se říci. Ale pachuť z promarněného potenciálu to bohužel nepřebije. Westworld měl na víc. Hodnocení série: 3/5 () (méně) (více)
Galerie (660)
Zajímavosti (72)
- Natáčelo se celkem 22 dnů v okolí Los Angeles a u města Moab v Utahu. (HellFire)
- V této epizodě několikrát zazní skladba „Rotten Apple“ od kapely Alice In Chains. (Epistemolog)
- Jeden z hostitelů se jmenuje Hector Escaton (Rodrigo Santoro). Slovo „eschaton“ je spojováno s koncem světa. Ve vědecké fikci odkazuje na nadlidskou strojovou inteligenci neboli konečnou formu lidské technologie. (HellFire)
Reklama