Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (559)
Westworld před vámi otevírá dechberoucí svět, v němž technologie dávno pokořila hranici dokonalosti. Tolik možností, tolik fantazie, říkáte si. Jenže Westworld zaujímá úzký pohled na věc, věnuje se zábavnímu "parku" a životě několika jedinců, kteří operují jak uvnitř, tak vně. Psychologické aspekty, ani etické otázky umělé inteligence nejsou rozebírány - vytvoření "lidé" jsou pořád jen stroje a je třeba se k nim podle toho chovat. Ačkoli tvůrci si připravili řadu zvratů a nečekaných odhalení, musím podotknout, že příběh již po pár dílech poněkud ustrne, resp. sterilně na sebe nabaluje jeden "zlom" za druhým a v tom se mu ne vždy daří zakrýt pocit samoúčelnosti. Westworld zvládá být zajímavý a poutavý svým sci-fi prostředím, svojí myšlenkou, ale jako drama není příliš úspěšný. Můžou za to jednodušší, nebo spíše dvourozměrné charaktery. Přijde mi, že již první série (navíc o 2-3 díly delší než by se slušelo) plně vyčerpala potenciál námětu... 7/10 ()
Ten rozkol, když se Vám spojí žánr, který máte nejraději (sci-fi z budoucnosti) a žánr, který máte rádi nejméně (western)... První série a hlavně její úvodní díly jsou luxus (aby ne za 40k na den), to nejlepší z Humans a Detroit: Become Human zasazeno do Red Dead světa v reálných podmínkách. Roboti prozřeli a stejně jako já při pohledu na občanku zažívají existenční krizi. Ale čím víc se natahuje stopáž a ubývá smyček, tím menší je to zábava. Což naplno vyznívá hned se začátkem druhé série, kde se celých devět epizod hraje s čím dál méně uvěřitelnými zvraty westernový Terminátor. Jediný díl, který to celé zachraňuje je S02E08, poetická cesta životy androidího indiána. Třetí série nuž upadá úplně, po super rozletu, kdy jsem byla nadšená, že jsem po dlouhé době narazila na kousek, co mě nadchl hned v prvních minutách, mi Westworld připadá s každým dalším dílem vlažnější a vlažnější. Ale třeba je to jen chyba v mém programu. S01 70%; S02 50%, S03 30% ()
Je až neuvěřitelné, o jak moc je to chytřejší, dospělejší, filosofičtější, komplexnější a velkolepější než původní (a dle mého těžce průměrný) stejnojmenný film ze 70. let, z nějž nový hit od HBO vychází. ___ Teď už jen doufat, že se to v dalších sériích neutopí samo v sobě jako svého času Lost... S01: 90 %; S02: 70 %; S03: 70 % ()
Úprimne netuším, prečo som pozeral desať hodín niečo, čo bolo v Ex Machina spracované oveľa lepšie na necelých dvoch hodinách. Ani 10 dielov nestačilo, aby som uveril postavám a svetu, v ktorom existujú. Koherentný storytelling je, zdá sa, passé a Nolan a spol. si zamieňajú komplikovanosť za komplexnosť. Produkcia virálneho šumu je dôležitejšia než estetika. Ak je dnes fakt tá zlatá éra televíznych seriálov (osobne si myslím, že to príde až vtedy, ak sa nebude míňať šialených 100 mega na niečo, čo má ôsmych režisérov), tak za 30 rokov Westworld zaujme maximálne tým, ako zrkadlí trendy, ktoré určovali skutočné klasiky a duch doby. ()
Jonathan Nolan to dokázal. Předvedl nám, že kromě scenáristiky mu jde i režie. Za pomoci své ženy Lisy Joy a J.J. Abramse nám přinesl ten to úžasný westernový svět budoucnosti v seriálové podobě. Filmovou předlohu jsem sice neviděl, ale se bude od seriálu hodně lišit. No kde začít. Celá myšlenka Westworldu mi přijde úžasná. Je to podobný nápad jako Jurský park. Ale každá taková sranda se neobejde bez problémů. Každý robot se občas porouchá. V parku jsou samozřejmě také návštěvníci. Každý si svůj drahý lístek užívá po svém. Seriál má také skvělé obsazení. Chtěl bych zmínit hlavně Anthony Hopkinse, jako tvůrce robotů Robert Ford nebo Eda Harrise, jako záhadného Muže v černém. Další zajímavé postavy jsou mladá Dolores nebo Bernard Lowe, který pracuje jako programátor. Každý den ve Westworldu je zároveň stejný i jiný, tak jsem zvědavý na další scénáře a nové postavy. HBO se tento kousek rozhodně povedl. Postupně se nám odhalují jednotlivé záhady a my se nestačíme divit. Opravdu je to srovnatelné s GoT. Finále je dost otevřené. Moc nevím, o čem by měla být další série. Musíme se nechat překvapit... Ještě bych chtěl pochválit skvělou nedobovou hudbu, která se k seriálu dokonale hodí. 2. série je tu a s ní i vzpoura robotů. Přichází mnoho nových zvratů a my se dozvídáme víc o parku. Konec vám neskutečně zamotá hlavu. "Kdo po krvi touží, v krvi končí." ()
Galerie (654)
Zajímavosti (72)
- V této epizodě zazní v úvodu intro skladby „A Forest“ od kapely The Cure. (Epistemolog)
- Těsně před filmováním své poslední scény v druhé řadě seriálu se herec Jimmi Simpson dozvěděl, že jeho pes, kterého měl 16 let, bude muset být utracen. Lisa Joy, jedna z autorů seriálu, se postarala o to, aby byly jeho scény dotočeny včas, a herec se tak stihl se svým psem rozloučit. Domluvila mu dokonce specialistu, který přišel psa uspat přímo k Simpsonovi domů. (pusheen)
- Anthony Hopkins (Dr. Robert Ford) v přestávkách mezi záběry citoval pro své herecké kolegy repliky ze své nejslavnější role: Hannibala Lectera z filmu Mlčení jehňátek (1991). (pusheen)
Reklama