Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (559)
// One day, you will perish. You will lie with the rest of your kind in the dirt. Your dreams forgotten, your horrors effaced. Your bones will turn to sand. And upon that sand... a new god will walk." Naprosto. Fantastické. Hopkins má za sebou - nebojím se to říct - dost možná nejlepší roli své kariéry a onen malý vesmír, který pro něj Jonathan Nolan stvořil, letos nekompromisně útočí na to nejlepší, co jsem viděl. A to rovnou tak ďábelským způsobem, že z toho budu mít noční můry ještě dlouho poté. Wow. 1. řada - 100% ()
"You can't play God without being acquainted with the Devil." Takové roky čekání a nakonec jsem se konečně dočkal. Seriál z produkce pana Nolana. Na to, jaké jsem měl obrovské očekávání, tak mi je první díl naservíroval téměř okamžitě. Spadla mi čelist, jak precizně HBO pokračuje ve své plejádě seriálů. Kvalitní výprava, hudba, herci, prostředí, akce, střih a scénář. Vše do puntíku funguje a já si čelist sbírám ze země a nořím se do Labyrintu. Fakt je, že seriál má prostě duši. Příběh je kvalitní, má rytmus a spád. Navíc drží diváka v nejistotě a člověk by hned hltal další díly. Ovšem styl jakým pálí Nolan je tak precizní, že já mu to celé žeru i s navijákem. O spojení mých oblíbených žánrů se už snažilo hodně režisérů. Tady ale Western funguje jak má a sci-fi je pouze prostředek k finálnímu rozuzlení. Navíc zvraty jsou v ději časté a každý mají tvůrci pečlivě připravený. Herecky je to dokonalé. Evan Rachel Wood je sexy, sympatická, vnímavá a talentovaná. Hlavní role je pro ní jak ušitá. James Marsden je správný dobrý kovboj a Ed Harris svého muže v černém zvládnul s přehledem. Třešnička je ovšem Anthony Hopkins, který si krade další ďábelskou roli tvůrce Labyrintu a zábavního parku. Jeho pohledy jsou hypnotizující a hlas místy, tak chladný, že vzpomínám na Mlčení jehňátek (1991). Navíc se mi líbí genialita s jakou do seriálu jeho postava přináší. Výprava seriálu je také na výbornou. K efektům nemám jediné výtky. Hudba je příjemná, dramatická a epická zároveň. Úvodní melodie je krásně melancholická a perfektně doplňuje celou řeckou tragédii. Těchto deset epizod mi opět dokázalo, jak božsky umí HBO dělat seriály. Opět vstávám a tleskám za nejlepší seriálovou událost roku. Tenhle seriál je naprosté filmařské porno, které šlape jako hodinky. Finále je nečekané a naprosto famózní. Těším se na další nášup. (100 %) ()
Do pátého dílu něco jedinečného, něco, co tu v rámci seriálů ještě nebylo. Od šestky to začíná poněkud klišoidnět a pitomět, navíc se začíná vkrádat takový ten zprvu nenápadný, ale postupem času stále dotíravější pocit, který by se dal vyjádřit asi takto: Snad to nedopadne tak, jak to začíná vypadat, že to dopadne. No a bohužel. ()
Jonathan Nolan to dokázal. Předvedl nám, že kromě scenáristiky mu jde i režie. Za pomoci své ženy Lisy Joy a J.J. Abramse nám přinesl ten to úžasný westernový svět budoucnosti v seriálové podobě. Filmovou předlohu jsem sice neviděl, ale se bude od seriálu hodně lišit. No kde začít. Celá myšlenka Westworldu mi přijde úžasná. Je to podobný nápad jako Jurský park. Ale každá taková sranda se neobejde bez problémů. Každý robot se občas porouchá. V parku jsou samozřejmě také návštěvníci. Každý si svůj drahý lístek užívá po svém. Seriál má také skvělé obsazení. Chtěl bych zmínit hlavně Anthony Hopkinse, jako tvůrce robotů Robert Ford nebo Eda Harrise, jako záhadného Muže v černém. Další zajímavé postavy jsou mladá Dolores nebo Bernard Lowe, který pracuje jako programátor. Každý den ve Westworldu je zároveň stejný i jiný, tak jsem zvědavý na další scénáře a nové postavy. HBO se tento kousek rozhodně povedl. Postupně se nám odhalují jednotlivé záhady a my se nestačíme divit. Opravdu je to srovnatelné s GoT. Finále je dost otevřené. Moc nevím, o čem by měla být další série. Musíme se nechat překvapit... Ještě bych chtěl pochválit skvělou nedobovou hudbu, která se k seriálu dokonale hodí. 2. série je tu a s ní i vzpoura robotů. Přichází mnoho nových zvratů a my se dozvídáme víc o parku. Konec vám neskutečně zamotá hlavu. "Kdo po krvi touží, v krvi končí." ()
Sledování Westworldu je jako zdlouhavé a monotónní desetihodinové skládání puzzlů, při kterém se leckdy nudíte a už už to chcete vzdát, ale když nakonec všechny dílky zapadnou na své místo, můžete si říct "ale jo, docela pěknej obrázek". Přesto mám pocit, že ten obrázek sám o sobě není zas až takovým mistrovským dílem, a ona cesta k němu byla občas vlastně dost vopruz plná zbytečných zajížděk. Celkově prostě z první sezóny nejsem tak uhranutý, jak bych býval čekal, potenciál konceptu je imho vyšší. Na přelomu trojky a čtyřky. ()
Galerie (654)
Zajímavosti (72)
- Miranda Otto opustila seriál hned po natočení pilotu, aby se mohla plně věnovat páté sérii Ve jménu vlasti (od r. 2011), poté ji v roli Theresy Cullen nahradila dánská herečka Sidse Babett Knudsen. (tedvidek94)
- Tvorca projektu Jonathan Nolan popísuje príbeh Westworldu, ako ďalšiu kapitolu ľudstva, v ktorej ľudia samotní prestávajú plniť úlohu hlavných protagonistov. (ZedsDead)
- Od poslední závady v parku uběhlo již 30 let. V jedné scéně se podíváme do nižšího podlaží, které slouží jako „chladírna“ a zároveň skladovací prostor pro hostitele. Nápadně připomíná původní vstup do parku z dob filmů Westworld (1973) a Futureworld (1976). Tento konkrétní vstup je k vidění pouze v epizodě Pod slupkou (2016), což by mohlo znamenat, že seriál je pokračováním původního příběhu, spíše než úplným restartem. Děj Westworldu byl zasazen do roku 1983, zatímco Futureworld se odehrával v roce 1985. (HellFire)
Reklama