Reklama

Reklama

Komorná

  • Jižní Korea Agasshi (více)
Trailer 2

Šlechtična Hideko žije v ústraní na venkovském panství se svým strýcem a poručníkem. Chlípný strýc vychovává Hideko přísnou rukou a čeká, až dospěje, aby si ji mohl vzít a zmocnit se jejího bohatství. V domě se však objevuje podvodník, který zosnuje příchod mladé komorné Sukhui ve skutečnosti chudé kapsářky, která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Dobře promyšlený plán ale začíná hatit vášeň, která mezi dvěma dívkami zahoří. Brzy navíc přestává být jasné, kdo koho ve skutečnosti podvádí. Příběh bestselleru Zlodějka spisovatelky Sarah Waters do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století převedl jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook a vytvořil dynamický thriller plný zvratů prodchnutý podmanivou erotickou atmosférou. (Aerofilms)

(více)

Videa (8)

Trailer 2

Recenze (272)

Zíza 

všechny recenze uživatele

Film je rozdělený na dvě části, z nichž ta první se soustředí na naivní zlodějku a podvodnici Sookee a rozhodně není tím nejzajímavějším úvodem do filmu. Druhá část se naopak soustředí na šlechtičnu Hideko, odkrývá příběh z její strany a je to právě tato část, která dokázala mě zaujmout mnohem více. Přestože příběh filmu režiséra Chan-wook Parka, není pro zkušenějšího diváka ničím překvapivým, ani nijak zvlášť zajímavým a obohacujícím, dokáže Komorná uchvátit kostýmní výpravou, kulisami a zajímavou kamerou. Občas je až jedno, o co ve filmu jde a kdo koho chce podvést či se ho zmocnit, rozložení a snímání scén dokáže zaujmout a uchvátit mnohem více. Park se také vůbec nebojí ukázat sexuální scény mezi Sookee a Hideko, až je těžké odhadnout, zda jsou krásně eroticky osvobozující či se jedná jen o mužský vlhký sen. Herečky se v nich ale nebály žádných hranic a ve své neposkvrněné nahotě se divákovi nastaví jako na talíři. Ženská sexualita a erotismus jsou zde vyjádřeny jako teplý bezpečný přístav v porovnání s tím mužským, který je zobrazován až groteskně a jako něco negativního a násilnického. Ve svých 145 minutách má film jak silnější momenty, tak slabší chvíle, které nedokáží zcela udržet divákovu pozornost. V první polovině se Komorná tváří jako erotický thriller, ale sklouzává k letargii, ze které se režisér Park snaží diváka probrat buď zvratem na konci první části filmu, erotickými scénami či násilím, na které slabší povahy nebudou hledět s povděkem, nebo retrospektivním vyprávěním. Konec je příliš snadný na to, z jaké klece Hideko utíká a do čeho všeho se dívky zapletly. Průměrný film, nic objevného pod sluncem, moc dlouhé. ()

baribal 

všechny recenze uživatele

Dlouhé jak týden před výplatou, a proto bohužel často nudné. O půl hodiny kratší by to nejen, že nebylo takové utrpení, ale i plot twisty by měly větší drajv. Pomalé tempo občas rozproudí lesbická scéna (je jich tady dost a odvaha jim rozhodně nechybí), vtipná scéna (někdy trapně vtipná) nebo brutální násilí (nebudu spoilerovat), které působí uměle a do filmu nepatřičně. Komorná chce jít přes hranu, ale nedaří se jí to ani obsahem, ani atmosférou. Hezký vizuál a kompozice lesbických scén pro mě stačí na tři stáry. ()

Reklama

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Místy strašně nedotažené (hlavně závěr), prvoplánové, se spoustou zbytečně explicitních scén, ale scéna s obrušováním zubu se zaryje pod kůži svým erotickým napětím. Příběh je jedno velké klišé, které překvapí snad jen poodkrytím karet nahlédnutím na děj z druhé strany. Jo, krásně se na to kouká a vlastně to je docela dobrej film, ale tohle je film od Parka, sakra! ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Jako holka říkám: muhehehe (kdo viděl, pochopí), jako divák říkám: můj styl to úplně není, ale aspoň mi do seznamu zhlédnutých filmů přibyla korejsko-japonská erotická "kriminálka".;-) Jedna věc by mě ale zajímala, a to jak se liší reakce diváků v Evropě a na domácí půdě během (pro nás?) absurdnějších scén jako erotické čtení nebo pokus o sebevraždu alá teta, což je - alespoň tedy pro mě - pravděpodobně "nejgeniálnější" scéna filmu.XD ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Tak mě ti Korejci zase dostali. Když už jsem si říkal, co na tomhle filmu mohli všichni vidět tak úžasnýho, když je to jen poněkud nudná, zdlouhavá a scénáristicky, herecky i eroticky nepřesvědčivá konverzačka, přijde překvapující zvrat. A v jeho průběhu pak další zvrat a vtom do sebe začne všechno pěkně zapadat a vám se uleví, že jste si nakonec přece jenom pustili nevšední a zajímavej a estetickej film a ne nějakou plytkou slátaninu. K tomu decentní Iesbohrátky v ložnici, nebo bizarní závěr ze strýčkova sklepení a jsou to čtyři hvězdy jak vyšitý. A závěrečná scéna, ve který spolu chichotající se holky hrajou kuličky na lodi do Šanghaje mě utvrdila v tom, v čem už mám dlouho naprosto jasno: Kdybych byl někdy v příštím životě ženská, chci bejt určitě lesba. Ale ne nějaká šeredná stokilová prasnice, ale hezká dlouhovlasá lesba ženskýho typu, jako byly ony dvě krasotinky ve filmu. ()

Galerie (219)

Zajímavosti (7)

  • Timeline: Natáčení začalo 15. června 2015 v Kuwaně v Japonsku. Poslední klapka klapla v poslední říjnový den. Natáčelo se v Japonsku a Jižní Koreji. Film si odbyl premiéru 14. května 2016 na filmovém festivalu v Cannes. Do kin se pak podíval prvního června. (Hal_Moore)
  • Během natáčení postelových scén měli všichni muži, účastnící se natáčení, den volna. (Hal_Moore)
  • Film byl v Jižní Koreji natolik populární, že tisíce fanoušků zaplnily veřejný prostor odznáčky, samolepkami, nášivkami a všemožnými podomácku vyrobenými předměty. [Zdroj: Refresher.cz] (Duoscop)

Reklama

Reklama