Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Julieta žije sama se svou dcerou Antíou poté, co do jejich šťastného života krutě zasáhl osud. Po smrti Julietina manžela Xoana, Antíina otce, prožívají nejhorší období. Obě trpí, Julieta se uzavře do sebe a jejich tichá bolest je postupem času odcizuje. Když je Antíe osmnáct let, opustí svou matku bez jediného slova vysvětlení. Julieta ji více než 12 let zoufale hledá všemi možnými způsoby. Během té dlouhé doby zjišťuje, jak málo svou dceru zná. Až náhodné setkání s Antíou dává matce šanci pokusit se ji získat zpět. Osamělá a zlomená Julieta se rozhodne konfrontovat svůj život a říct dceři pravdu o osudových událostech, které jejich životy rozdělily. (Bioscop)

(více)

Videa (9)

Trailer 6

Recenze (104)

zette 

všechny recenze uživatele

Od zacatku, az vlastne do konce je Julieta zahalena tajemstvim a divak si klade otazky, o co vlastne jde... Chapu, ze nekoho to necha chladnym, me to ale zajimalo hodne. Adriana Ugarte a jeji uprava zevnejsku diky dvacetiletemu dejovemu rozptylu je zabavna a musim rict, ze ji to nejvice seklo v jeji nejmladsi postave. Herecke vykony pod Almodovarovou taktovkou jsou jako vzdy temer bez chyby, stejne jako vizualni stranka filmu. Osobne me prekvapuje relativne nizke hodnoceni a to i od uzivatelu, kteri maji Almodovara v oblibe... Ja osobne videl skvele vypointovane drama. Videno v ostravskem Minikine, 67 divaku. ()

thommas 

všechny recenze uživatele

Dvacátý film mého oblíbence je spolu s Rozkoší v oblacích nepříjemným rozcestníkem jeho kariéry. Zatímco let do Mexika byla přiznaná šílenost, Julieta na první pohled slibuje mnohem více: je návratem Almodóvara ke klasickému ženskému emocionálnímu středobodu a k tradičním tématům (ne)schopnosti komunikace, hluboké ztráty a šílenství. Z kvalitního Almodóvara tu však zůstal jen vizuál a vkus (ostré barvy, přebroušené záběry a přehlídka autorova oblíbeného umění v každém políčku), celek je nepříjemně konvenční, neempatický a bez vášně klouže po povrchu. | Hranice mezi Almodóvarovým typicky podvratným melodramatem a telenovelou je velmi tenká, a právě jeho schopnost osobitě a stylově setrvávat někde těsně před zlomem je základem mého obdivu k jeho filmům. Žánr, který dokázal Almodóvar vždy tak dobře překonávat svým unikátním autorským způsobem ho však v Julietě pohltil. Možná za to může přílišná adorace originálních povídek Alice Munro, díky které se rozhodl tentokrát nevybočovat, možná je to znamení, že melodramata už Pedro krotit nedokáže a Rozkoš v oblacích bylo logické odbočení. | Julieta není v jednotlivostech tak špatný film. Odkazy na Highsmithovou a vlastně celý hitchcockovský segment s cizinci ve vlaku zavání starými časy snad i proto, že se odehrává v době, kde je Pedro tak nějak doma. Následná období už upadají do mělkého příběhu o neschopnosti vnímat druhé a o výpravách na komunikační pontos. | Narativ se odvíjí jako retrospektivní detektivka a Almodóvar mnohdy dobře buduje napětí, které záhy nechává vyznít do prázdného prostoru povrchních emocí, na které se jako divák nedokážu napojit. Happy end přichází tak nějak záhy, bez možnosti se ho účastnit - však je to v ten moment teprve pár minut, co se příběh a jeho celý emoční rozsah plně otevřel i divákovi. V Cannes prý Pedro prohlásil, že Julieta je film na dvě shlédnutí, kdy se až s opakováním a naší plnou znalostí příběhu dokážeme s postavami spojit - to je jen malá omluva za selhávající retrospektivní experimenty. | Režisérské nápady jako dobře provedená záměna hereček či mírně roztřesená kamera dávno před momentem odhalení, že je Julieta sledována svým současným manželem, se v kontextu telenovelního příběhu stávají nezáměrně vtipnými - a překvapivě nebezpečnými, protože vždy odhalují, na jak slabém a průhledném ledě tentokrát Almodóvar se svými hrdinkami klouže. Julieta není v jednotlivostech tak špatný film, ale v jeho jádru je pro mě něco bytostně neuspokojivého a nepříjemného. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Almodóvar ide vo svojich filmoch naozaj do hĺbky ženskej duše. Tentoraz v hraničných depresívnych situáciách a tieto situácie sú prerozprávané obrazom v retrospektíve ako list stratenej dcére. Dramatická hudba je pri tom až príliš dramatická, akoby sa práve niečo malo stať, ale celý film uplynie v nejakej melancholickej nálade. Čakal som, ak už nie vážny zvrat v štýle „všetko videné je len výmysel“, tak aspoň nejaké prekvapenie, ale neprišlo. –––– Ja som bola chodiaca mŕtvola. Ale ty si bola silná ako dub. V okamihu si dospela. –––– Antía si zvolila vlastnú cestu. A vy nie ste jej súčasťou. Viem, že pre matku je to ťažké... ()

PogoJoe 

všechny recenze uživatele

Zezačátku nic moc, dokonce jsem film přestal i na chvilku sledovat, ale pak jsem se k němu vrátil a udělal jsem dobře. Tenhle příběh o mateřské lásce a utrpení je opravdu dobrý a silný, s hlavní hrdinkou jsem soucítil, všechny role byly podle mě výborně zahrané, nádherná kamera, padnoucí hudba - tenhle Almódovar se mi líbil. Nepatří mezi jeho top, ale už jsem od něj zažil několik mnohem nudnějších počinů. Pokud máte jeho filmy rádi, tenhle vás nezklame, protože je pro něj naprosto typický. ()

EKLEKTIK 

všechny recenze uživatele

"Říkal jsem si: "Tak krásná žena a tak sklíčená."" Vytříbené obrazové kompozice v podmanivých záběrech, umocněné takřka všudypřítomným kontrastem červených a modrých odstínů, jejichž symbolika přítomnosti i minulosti, stáří či mládí, smutku nebo radosti, ale hlavně viny versus odpuštění nenápadně doplnila celý příběh vyprávěný prostřednictvím víceméně nezajímavých dialogů ve víceméně zajímavých scénách, mezi něž bezpochyby patří ta s jelenem, jehož upřený pohled jakoby předznamenával nešťastné události, které tak osudově zasáhly do života hlavní hrdinky tohoto filmu. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (5)

  • Původní scénář byl sepsán v angličtině a hlavní role byla nabídnuta Meryl Streep. Jakmile ale odjel režisér Pedro Almodóvar do Kanady, kde se měl film natáčet, nebyl si jistý s jazykem, který neovládá a v prostředí, které nezná, proto se rozhodl o natáčení ve Španělsku, kde se mu lépe pracovalo. (orkadimenza)
  • Film je inspirován třemi povídkami spisovatelky Alice Munro a to „Chance“, „Soon“ a „Silence“, které jsou součástí její sbírky povídek „Runaway“ z roku 2004. (orkadimenza)

Související novinky

Startuje Best Film Fest

Startuje Best Film Fest

14.12.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 15. do 21. prosince tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama