Tvůrci:
Frank SpotnitzHrají:
Alexa Davalos, Rupert Evans, Luke Kleintank, DJ Qualls, Rufus Sewell, Michael Rispoli, Carsten Nørgaard, Conor Leslie, Rick Worthy, Hank Harris, Ron Roggé (více)VOD (1)
Série(4) / Epizody(40)
Obsahy(1)
Představte si, že druhá světová válka dopadla tak, že Spojené státy ovládli nacističtí Němci s japonskými spojenci. Je rok 1962 a USA jsou nyní rozdělené na tři části. Východní ovládá nacistická vláda, západní Japonci a mezi nimi je pak neutrální území. Mezi těmito částmi však nepanují úplně ideální vztahy. A navíc se napříč sociálními skupinami začne šířit video, které detaily a průběh války vykresluje jinak, než se píše v učebnicích. Pravý čas na revoluci.
Pilotní epizoda, která vznikla na motivy románu P. K. Dicka, vybojovala celou řadu na Amazon originals.
(geklon)
Videa (5)
Recenze (254)
2,5* ~~~ Nápad dobrý, jeho rozpracování ale nanicovaté. Klasicky seriálově se tu protahuje děj a vycpává vatou ve formě zbytečných postav a jejich osudů, přičemž většina toho zajímavého je upozaděna a ignoruje se. Klasický závěr série otevírající více otázek než odpovědí, nesmyslné chování některých postav a asi tak o šedesát let starší alternativní verze Hira z Heroes. Popravdě moc nevím, jestli se případného pokračování budu jako divák účastnit. Viděl jsem, zkonzumoval jsem, ale že bych to zgustnul s chutí, to zas ne. A rozhodně tomu nepřidávala sice vizuálně zajímavá, ale neskutečně ukníkaná nevýrazná mdlá znělka u každého dílu. ()
Zřejmě nejrozporuplnější seriál, který jsem kdy viděla. Na jednu stranu pomalý, občas nemající logiku (postihují se Židé, nepostihují se černoši) a obsazený v drtivé většině případů necharismatickými, ne příliš talentovanými herci. Všechny kladné postavy jsou nezajímavé, minimálně polovina dějových linií je vyloženě nudná. Obyčejná každodenní rutina lidí žijících v nacistických říších není dostatečně pečlivě vylíčena a někdy seriál působí jen jako sbírka nejprovařenějších faktů o nacismu zasazená do Ameriky a Japonska tak, aby to Američanům znalým evropské historie jen velmi povrchně, připadalo obohacující a chytré. ALE na druhou stranu nikdo nemůže The Man in the High Castle upřít zajímavou hlavní myšlenku a přes veškerou dnešní, někdy až do absurdna zahnanou, korektnost, věrnost zobrazení nacistických symbolů (včetně pozdravů a hesel), zvyků, některých zákonů a rasových teorií. Nikdo nemůže seriálu upřít napětí ze hry o moc mezi vysokými nacistickými představiteli, a ani pro západního diváka obohacující pohled na vnímání světa z japonského úhlu v kontrastu s tím americkým. Nikdo nemůže seriálu upřít nečernobílé postavy, kde především Obergruppenführer Smith a vyšetřovatel Kido, coby záporáci, mají uvěřitelné motivace ke svým činům a nejsou vylíčeni jen jako chladná, nelidská monstra. A konečně - nikdo nemůže seriálu upřít výtečného Rufuse Sewella (John Smith), který se v jinak unylém castingu skví jako diamant a na scény s nímž se vyloženě těšíte. /// Abych to tedy shrnula, The Man in the High Castle rozhodně není žádný současný prvoligový titul typu The Crown, The Handmaid's Tale nebo Stranger Things (chtělo by to připsat i Hru o trůny, ale poslední dvě série už se kvalitními nazývat nedají), ale i přes nezdařený casting (s čestnými výjimkami Rufusem Sewellem, Joelem de la Fuentem a Chelah Horsdalovou), nelogičnosti, roztahanost a nezajímavost některých linií a postav, zůstává originálním a má zlepšující se tendenci, takže diváka motivuje pokračovat v jeho sledování. Po všech sériích velmi slabé 3*. ()
No-pilot mě na prdel zrovna neposadil, ale jistý potenciál to má, tak třeba se to časem rozjede. Zatím za 3 ....EDIT: Po cca dvou letech jsem se k tomu z dlouhé chvíle vrátil a musím říct, že když se člověk přehoupne přes jalový pilot, čeká ho velmi komplexní, inteligentní a příjemně nečernobílý dramatický seriál ze kterého se v průběhu dvou sérií (zatím) stává až kulervoucí záležitost. P.K.Dickův základ je totiž tak promyšlený, uvěřitelný a funkční, že divák není vyrušován donebevolajícími nelogičnostmi jako např v případě The Handmaid's Tale M. Atwoodové, která evidentně není schopna vytvořit soudržná a uvěřitelná pravidla a struktury daného fiktivního světa. ()
První tři série skvělé, ačkoli s výkyvy a postupným snížením kvality (což je očekávatelné), čtvrtá je divná a dost mi celkové dojmy ze seriálu kazí. Ale nadšeně jsem to sledoval do konce, pamatoval si jména všech postav a času vloženého do sledování nelituji, jelikož první dvě série jsou skutečně skvělé a třetí ostudu taky nedělá. Podrobněji u jednotlivých dílů a sérií. 4* ()
S01 - Zajímavý námět a jméno P. K. Dicka rozhodně zajistily moji pozornost pro tento seriál. Ale nepřebíhejme. Muž z vysokého zámku je velmi povedený seriál. O tom žádná. Je to velmi kvalitně natočený seriál, který výborně pracuje s daným tématem a má perfektně vystavěný svět, jenž stojí za to prozkoumat. Dalším velkým plusem je technická stránka celého seriálu, která opravdu vypiplaná do detailů. Uniformy, letáčky, billbordy, vlajky a celkové prostředí všech třech oblastí. Každé je něčím specifické a díky množství detailů působí až nepříjemně realistickým dojmem. A je vidět, že si tvůrci dali opravdu moc záležet. Asi si říkáte proč, tak dlouho zmiňuji technickou stránku seriálů, ale to proto, že je zde opravdu moc důležitá a tvoří padesát procent úspěchu u seriálu. Moc se mi líbilo jakým způsobem tvůrci pracují s myšlenkovými pochody hrdinu na opačných stranách země. Na východě je nacistické smyšlení arogantní a sami osobě smýšlejí nadřazeněji. To na opačné straně je japonské chování úplně jiné. Forma uznání, respektu, i odhodlání, s kterým se pouští do to co "musí" být vykonáno pro větší dobro a lepší zítřky. A pak je tu neutrální zóna, kde vyhrává právo silnějšího. A v těchto prostředích se pohybují hlavní hrdinové. Každý z jiné části a přesto se jejich osudy protínají a díky tomu můžeme vidět jak moc liší sociální problémy, proč daná postava jedná, tak a tak a jaký to má význam pro následující budoucnost. Díky tomu nebudeme vnímat hrdiny černobíle, což to nejlepší čeho seriál mohl dosáhnout. Alexa Davalos je moc pěkná a velmi dobře hraje a jako tahounka seriálu je přesná. Rupert Evans je velmi dobrý a to co se mu průběhu seriálu stane je velmi nepříjemné a o to zajímavější je jeho vývoj. Luke Kleintank má vděčnou postavu, jenž se na konec ukazuje, že je dost zajímavá a rozhodně by snesla více prostoru. Hodně moc se mi líbil Cary-Hiroyuki Tagawa, jenž podal výborný výkon a jeho rozhodování se mi velmi líbilo. Nakonec jsem si nechal Rufuse Sewella jehož výkon patří k tomu nejlepšímu co v seriálu uvidíme. Svině s charakterem, velkým jako kráva. Seriál bohužel není bezchybný. Má několik chyb jak v logice, nebo nepravděpodobném vývoji a někomu nesedne tempo, ale to jsou drobné vady. Mě osobně chybí pár momentů, které by mě totálně posílali do kolen, ale věřím, že to se ve druhé řadě změní. S02 - Tak už to mám konečně za sebou a mohu napsat, že jsem hodně spokojený. Zatímco v první řadě jsme se seznamovali se světem, prostředí, s postavy a hlavními motivacemi každé strany. Tak ve druhé se více věnujeme osudově propletenému příběhu a dostáváme konečně nějaké odpovědi. A navíc přichází druhá řada s velmi zajímavými zvraty, které jsou opravdu moc zajímavé a posouvají seriál zas o level výš. To co bylo v první řadě lehce nakousnutu, zde dostává mnohem nebezpečnější a znepokojivější obraz. A nejen to. Postavy velmi často musí měnit svůj status quo a vždy je to uděláno do chytře a nepůsobí to vůbec hloupě. Řadě taky dost pomohlo, že přidali dvě staronové prostředí, které zde dostávají mnohem více prostoru, než v první řadě. Což je na jednu stranu strašně super, ale na tu druhou, to tak super není, jelikož počet linek v seriálu nabobtnal a udržet u všech to správné tempo je velmi obtížné a ne vždy se to povedlo, nejvíce to platí pro linku kolem Joe Black, který je v Berlíně, kde je to nejvíce znát. Dalším velkým plusem druhé řady je to, že se netočí jen kolem hledání filmů Muže z vysokého zámku, ale přináší mnohem napínavější příběh, který krásně graduje v poslední dvou epizodách. Herci jsou si ještě jistější ve svých rolí a podávají parádní výkony, na které je radost koukat. Z nových tváří mě nejvíce zaujali Sebastian Roché a Bella Heathcote nebo Tate Donovan. The Man in the High Castle je ve své druhé řadě, ještě lepší, než v první a krásně graduje a nenechá diváka vydechnout a přináší parádní zvraty. S03 - Parádní rozjezd a spoustu zajímavých změn a velmi dobré finále. S04 - Opět je to velmi kvalitní řada, plná hereckých výkonu a super momentů. Ale opravdu vidět, že tvůrci měli plány minimálně na ještě jednu řadu a zde to ke konci působí dost uspěchaně. Některé momenty tolik nevyniknou, některé postavy mají dost ořezaný charakter atd. Prostě je vidět, že tvůrci ještě měli dost příběhů a cest, kterými by šlo se vydat. Konec sám osobě není špatný, ale úplně uspokojivý není. 7,5/10 () (méně) (více)
Galerie (115)
Zajímavosti (24)
- V alternatívnej realite, v ktorej sa odohráva dej seriálu, prebiehala druhá svetová vojna v rokoch 1939 – 1947. (Avathar)
- Seriál bol pôvodne plánovaný ako štvordielna miniséria. (Avathar)
- Herec Joel de la Fuente, který ztvárnil šéfinspektora Kida, si po skončení natáčení odnesl na památku Kidovy ikonické kulaté brýle a od kostymérů dostal ještě darem oblek své seriálové postavy. (pusheen)
Reklama