Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tomáš není společenský typ. Jeho minulost a jeho práce ho uzavřely do osamělé smyčky: na zavolání se dostaví do práce, vyčistí domácnost, většinou zcela o samotě, po práci si vyzvedne výplatu a jde domů – čekat na další telefonát. Nejbližšími lidmi jsou sousedé, jejichž hovory jsou slyšet větrací šachtou. S matkou si pouze telefonuje a shodnou se, že se mají fajn. Jeho stereotyp naruší zmatek v jedné z domácností, kde pracuje. Musí se v ní ukrýt a stane nepozorovaným svědkem rodinného života, na hony vzdáleného tomu, jak žije on sám. Z pozorování cizích životů se stane záliba a ze záliby brzy vášeň. Takhle se jednoho dne dostane do bytu krásné Kristíny a jejího pochybného bratra Adama. Rozhodne se porušit své hlavní pravidlo jediné návštěvy a opakovaně se sem vrací. S každou další návštěvou poznává, že v této rodině není něco v pořádku a pravděpodobně je jen otázkou času, kdy bude muset zasáhnout... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (59)

curunir 

všechny recenze uživatele

,,ČISTIČ... VIKTOR." __ Zo začiatku som všetkému nie úplne rozumel, dokonca pre viaceré nejasnosti klíčiace z viacerých absentujúcich dialógov uvažoval, že ďalšie sledovanie nadobro odložím. Premohol som sa a všetko to nevypovedané sa začalo postupne vyjasňovať aspoň do takej miery, aby si z toho divák predsa čosi odniesol. Správaniu sa hlavného protagonistu a pôvodu jeho prapodivných záujmov som sa beztak nerozumel. Videl som obdobné diela na podobnú tému a o iných ďalších viem, viaceré ma lákajú propagovanou atraktívnosťou. ,,Čistič" sa v istej miere snažil naplniť takéto tendencie a prirodzene v ňom bolo vidieť snaha o vyššie umelecké ambície, čo vo všebecnosti považujem skôr za neduh našej súčasnej kinematografie. Nie každý vážnejšie mienený film to potrebuje, nie každý scenárista to dokáže adekvátne podať a nie každý režisér to dokáže správnym filmárskym jazykom preniesť na plátno. Nemožno povedať, že by bol film nakrútený rutinérsky, nie je však nakrútený dostatočne nápadito a viacero pasáži stratilo svoj potenciál príliš statickým nasnímaním, kedy dlhé zábery chceli zakryť nedostatočné technické možnosti. Samozrejme, kamera vedela chladnými filtrami vyčariť príbehu atmosféru a hudba s jasnými citáciami klasických diel (Franz Schubert použitý v ,,Barry Lyndonovi") bola zaujímavá, dej sa však poriadne rozbehne až v poslednej tretine filmu a prinesie záver, ktorý mi dlho uviazne v hlave. Takže verdikt: vynikajúci námet vs. slabšie spracovanie s akútnou potrebou prepracovanejšieho scenára. Že to patrí k neduhom slovenskej kinematografie? ...(Nuž, povedzme.) (205. hodnotenie, 22. komentár k filmu) ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Promrhaný potenciál. Přesně tohle by byl hodně zajímavý psychologický film, kdyby se věnoval čistě hlavnímu hrdinovi. Ten je zajímavě načrtnutý, ale dějově se to celé ubírá úplně jinam, než jsem doufal a hlavně je to dost nudné, plné klišé a nevysvětlených chování postav. Doufal jsem v aspoň nějakou silnou atmosféru - a ta se nedostavila. Kamera je sice dobrá, herecké výkony ujdou a úvod vypadal nadějně (to už je snad počtvrté za krátkou dobu, co to k nějakému filmu píšu), jinak to je špatné. Čím dál tím víc se mi potvrzuje, že Bebjak je nepřeceňovanější slovenský režisér - viděl jsem od něj tři filmy a ani jeden není dobrý. A to se chci ještě podívat na Čáru, ale popravdě, už teď se toho bojím... 2* ()

Reklama

Stegman 

všechny recenze uživatele

Naprostá filmařská špička. Nevyzpytatelností hlavního hrdiny (a důrazem na psychologii vůbec) mi to trochu připomnělo bratry Dardenny nebo J. Audiarda či některé filmy P. Almodóvara, a to znamená jediné: Bebjak jako jeden z mála v ČR/SR zachytil (a to bravurně!) moderní přístupy artové kinematografie. ... Ale ono i kdyby to nebylo zrovna v kurzu, tak si ten film zaslouží absolutorium. Na zdejším hodnocení to ale bohužel neuvidíte, sráží ho tu konzumenti hororů, které sem asi nalákal Bebjakův předchozí počin. Snad to (ne)přijetí diváků Bebjaka neodradí a ještě se někdy o artovější produkci pokusí. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Surové bratislavské story. Czusczor je lamačem dívčích srdcí a Rebeka se zase musí líbit každému chlapovi (a to i přesto, že její postava je zbědovaná). Skvělá kamera, která z Blavy udělala humus město, perfektní výrazná hudba. S příběhem je to už horší, jako příznivec erotiky jsem se ale dočkal a stálo to za to. A, taky pěkný cintorín. ()

David.Darco 

všechny recenze uživatele

Tak tomuto hovorím poctivý film. Chladný ako dnešný svet, v ktorom sa čoraz ďalej ťažšie a ťažšie hľadá svetlo. Jednoznačne Bebjakov najlepší film, ktorý spracováva viaceré známe námety no zároveň pod puncom slovenskej filmarčiny kráča vlastnou cestou. Systematicky pracuje so svojím tajomstvom a postupne odkrýva skutočnosti, toto všetko pomocou striedania motívov rôznej dĺžky sekvencií, kde tie, ktoré treba odhaliť ako posledné trvajú vždy len pár sekúnd. Čo treba spomenúť, je poctivá dramaturgia ! Čo je často krát problém filmov tunajších, ale aj zahraničných. Všetko má svoju vnútornú logiku, motivácia postáv je pevne zakorenená a nepôsobí umelo. Bravo ! Za mňa veľmi silné 4*, avšak pre trend potápania tunajšej tvorby pridávam aj piatu :) ()

Galerie (37)

Zajímavosti (2)

  • Vo filme si môžete všimnúť, ako hlavný hrdina jazdí na bicykli cez tunel. To ale nie je možné, keďže do tohto tunela majú povolený vstup len električky. Navyše je tunel monitorovaný a na jeho konci by ho čakali policajti. (Johnny.ARN)

Související novinky

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

17.01.2019

Jeden z nejúspěšnějších slovenských režisérů Peter Bebjak (Čára, Spravedlnost) připravuje nové drama z koncentračního táboru Osvětim. Snímek Správa / The Report se pak navíc možná dočká i americké… (více)

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (více)

Reklama

Reklama