Režie:
Sebastian SchipperKamera:
Sturla Brandth GrøvlenHudba:
Nils FrahmHrají:
Laia Costa, Frederick Lau, Franz Rogowski, Burak Yigit, Max Mauff, André Hennicke, Martin Goeres, Ernst Stötzner, Lena Klenke, Adolfo Assor, Philipp Kubitza (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Victoria (Laia Costa) je mladá číšnice z Madridu, která do Berlína přijíždí pracovat a užívat si noční život. Na konci jedné party potká mile vypadajícího Sonneho (Frederick Lau) a jeho trojlístek kamarádů z mokré čtvrti. Namísto mátožného opileckého rána ale mladou Španělku čeká adrenalinová jízda metropolí, namísto kocoviny boj o holý život. Sonne a jeho parta jsou totiž okolnostmi donuceni provést narychlo bankovní loupež. A Victoria se ocitne za volantem auta, kterým prchají. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (147)
U tohoto filmu existoval v mém případě vysoký předpoklad, že se mi bude líbit. Laia Costa mě okouzlila v San Sebastianu v Un amor. Její šarm v kombinaci s nočním Berlínem nemohl zklamat. Přesto tomu tak bylo. Polovina filmu spočívající v hloupém žvanění a ještě k tomu v angličtině. Druhá polovina zobrazující hloupou a nesmyslnou akci. Tři hvězdičky jsou ještě milosrdné. ()
Pravděpodobně jsem film nepochopil,proto tak nízké hodnocení.Když jsem zjistil,že má přes 70%,padla mi spodní čelist tak nízko,že mi málem zlomila palec u nohy.Z mého pohledu to vypadalo jako film o stupidní holce,která se po odchodu z nočního klubu přidá ke čtyřem opilým Němcům,a když ji po prvních pěti minutách bestiálně neznásilní,rozradostní ji to tak,že se k nim přidá při loupežném přepadení a únosu dítěte,a aby nebyl snímek příliš krátký,doplnili ho tvůrci citlivě o nesmyslně dlouhé scény,ve kterých se neděje vůbec nic.Vzhledem k tomu,že mi přijde zbytečné filosofovat o vlivu disco hudby na vývoj postav,tímto svůj příspěvek končím. ()
(BE2CAN, Lucerna) Velmi intenzivní zážitek, sympatické postavy, vysoká míra uvěřitelnosti a forma, z níž padá čelist k zemi. Pro mě zdaleka nejlepší zážitek letošního Be2Can - dostatečně málo zadumané, bez snobského řešení existeciálních otázek a dokonce s dějem! A tleskalo se, heč. ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA ║Tržby Celosvetovo $3,029,000▐ samotný nápad natočiť krimi príbeh na jeden záťah BEZ STRIHU je priam excelentný, len keby ten príbeh, ktorý nám chcú tvorcovia predať, nebol až tak moc pritiahnutý za vlasy, k tomu na danej minutáži sa to trošku moc bije s nevyhnutnou pasivitou či že je to až príliš obohatené nudou, u mňa to teda neprešlo, nemôžem jasať nad tým ako ostatný /40%/ ()
Film jako performace a je na vás, za jaký konec to vezmete. Navzdory jiným jsem naopak přesvědčen, že ona jednozáběrová metoda je tu úzce provázaná s obsahem, který by bez ní zkrátka nefungoval. Genius loci nadranního Berlína, kdy anything goes tu hraje jednu z hlavních rolí a kdo se někdy opilý a zdrogovaný sápal ranním velkoměstem zejména ocení bezprostřední věrnost první poloviny filmu, která jinak funguje jako notně přetažený úvod do vyprávění a postav. Chytrým tahem považuju, že nerodilí mluvčí se spolu dorozumívají lámanou angličtinou, čímž se paradoxně zjednodušuje jejich komunikace s divákem, která se vždy omezí na roztomile jalové holé věty a nezatěžuje nadstavbou. Což se obecně dá vztáhnout na celý film. Problém nastane paradoxně s tím, jakmile se dá do pohybu děj, kdy řadu imbecilních rozhodnutí již nelze omlouvat adrenalinem, alkoholem a drogami, zato se zvýší jejich intenzita a díky reálnému času vyprávění si jejich důsledky vypijeme v celé jejich délce. Nepříjemné napětí, které jinak z celého filmu dělá opravdový festival diváckého nepohodlí se tak mění na úporný facepalm a skřípání zubů, protože jednozáběrová metoda se již onosí a nadále ji chybí formální atrakce. Jenom tam je a jenom je to na jeden záběr. Nic víc (nic míň) . PS: na to, že na začátku filmu se šla Victoria neúspěšně vyčurat, to nakonec v pohodě dotáhla další dvě a půl hodiny. Už na škole jsem věděl, že holky chodí na záchod částečně z nudy ()
Galerie (20)
Zajímavosti (9)
- Obyčajne hneď prvý titulok na začiatku záverečných titulkov patrí režisérovi. Tu sa však objaví ako prvý kameraman. (ash99)
- Posledný film natočený na jeden záber bola Ruská archa (2002). Filmoví kritici tvrdia, že podobný husársky kúsok sa nepodarí nikomu minimálne najbližších desať rokov. (hanakonochi)
- Velká část dialogů je improvizovaná, jelikož originální scénář byl velmi krátký. Měl jen 12 stránek. (R.A.D.E.K)
Reklama