Reklama

Reklama

VOD (1)

Snímek Anthropoid vychází z výjimečného skutečného příběhu vojenské operace za druhé světové války, jejímž cílem byl atentát na obergruppenführera SS Reinharda Heydricha. Heydrich byl po Hitlerovi a Himmlerovi třetím nejvýznamnějším mužem Třetí říše, hlavním strůjcem Konečného řešení a vůdcem nacistických okupačních sil v Československu. Vražedná a brutální vláda tohoto muže, přezdívaného "pražský řezník", přiměla spojenecké síly v Londýně k naplánování přísně tajné mise s kódovým označením Operace Anthropoid, která se měla navždy zapsat do historie... Film sleduje osudy dvou vojáků českého zahraničního odboje, Josefa Gabčíka (Cillian Murphy) a Jana Kubiše (Jamie Dornan), kteří provedou v prosinci 1941 výsadek do své okupované vlasti. Vybaveni jen omezeným množstvím informací a minimální výstrojí musejí v nacisty okupovaném a uzavřeném městě přijít na způsob, jak spáchat atentát na Heydricha, muže, kterého řada lidí vnímala jako Hitlerova přirozeného pokračovatele a nástupce. (Falcon)

(více)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (1 025)

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $2,964,845║Tržby Celosvetovo $5,079,219▐ hlavne prvá polovica filmu je taká pomalšia, nič zásadné sa tam nedeje, je to také bez spádu, zachraňuje to hlavne postava hraná Cillianom Murphym, zas na druhú stranu taký Jamie Dornan je dosť nevýrazný, našťastie v tej druhej polovici to konečne má čosi do seba, tam je výborná gradácia až do konca /60%/ ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

Konečně kvalitní a skvěle zahraný film s českými herci, kteří snad umí i hrát, neskutečné! Škoda, že tu žumpu maloměšťáckých hořkých dramat s komediální příchutí pro věkovou skupinu 40+ musel rozseknout svým historickým thrillerem až CIZINEC. Přípravy na natáčení, samotné točení i zvěsti z postprodukce jsem bedlivě sledoval od samého počátku a první recenze, ve kterých se "erudovaní" tuzemští kritici předháněli v pozérském znechucení, mě doslova vyděsily. Trailer mě připravil na ohromné zklamání a film naprosto šokoval svojí kvalitou. Jistě, mohu si typicky česky diktovat, že jsem si za ty cizí prachy a práci představoval nový Schindlerův seznam s rozpočtem tři miliardy, ohrňovat hubu nad maličkostmi, že je to spíše interiérový a nevidím vystěhovanou polovinu Prahy na Šumavu, abych se dokonale vžil do 40. let 20. století. Jenže to já raději ocením Ellise, který místo vlasteneckého prefabrikovaného příběhu, jak se udatný Brit bránil drsným náletům Luftwaffe, raději vyprodukoval snímek, ve kterém představuje světu naprostou unikátnost, kterou Češi neskutečně šetří, jejich odvahu. Film, ze kterého je na první pohled vidět režisérovo mnohaleté přemílání o scénáři a promyšlení celého projektu od komparzu po střih, kdy celý děj striktně mapuje příběh dvou konkrétních parašutistů a nic jiného než jejich putování od seskoku po sebevraždu neukáže a ani nechce. První polovina filmu nabízí zasvěcení, představení důležitých vedlejších postav a reálie doby, druhá polovina je TEN FILM, na který ta první diváka připravuje. Přízvuk mi byl vážně u prdele a vadit může tak rodilému mluvčímu, ne drtivé většině tuzemských diváků, kteří by stěží mluvili alespoň z poloviny jako Mihulová. Heydrich je tak zprofanovaná postava nacistického Německa, že pokud někdo nemá elementární znalosti o druhé světové, 20 minut mu ve jménu jeho nulového přehledu vysvětlovat, že byl vážně fuj fuj fuj, to je asi stejně logické jako vysvětlovat kdo byl Hitler. Nic víc k tomu nemám, plný počet dávám se zcela čistým svědomím, dlouho na mě film nezapůsobil stylem jako druhá hodina Anthropoidu. Mimochodem, perfektní emočně nabitá přestřelka se smrtí všech kladných postav a ani jedna neautentická věta plná patosu? Unikátní! Díky, Seane. 98 % ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Nemohu se samozřejmě vyvarovat srovnání se Sequensovým Atentátem. Hned na začátku budiž tedy řečeno, že Atentát není překonán. Leč Anthropoid nakonec získává čestné druhé místo a je to lepší film, než jsem čekal. Pojetí je samozřejmě jiné, zjevně bližší západnímu smyslu pro drama, city a líčení dějin. Je to intimnější, mnohem větší pozornost získává soukromí Gabčíka a Kubiše, zejména jejich vztah, překvapivě se ženami. Oproti tomu je ořezané plánování, více prostoru dostanou spory o smysl akce a podobně. Téměř vynechán je Londýn, od kterého pouze dostáváme zprávy. Největší vadou filmu pak je, že nevidíme ani německou stranu. Drama by si žádalo nějaký protiklad, tak jako měl Brutus svého Caesara. Heydrich citelně schází. Mluví se o něm stále, ale narozdíl od Atentátu, kde Heydricha vidíme většinu filmu a víme, proti komu parašutisté stojí, zde je to především jméno, dokonce i při scéně atentátu ho vidíme hlavně ve švencích, snad jen jeden záběr je statický. A teď mi nejde o historii, poučený divák minimálně u nás ví, co byl zastupující protektor zač (pravda, ty reakce na upoutávky v zahraničí, kde si diváci to jméno gůglí, trochu děsí), ale ubírá to na vyhrocenosti. Je laciné říci, že je to cimrmanovský Hamlet bez Hamleta, ale trochu to tím zavání. Druhý nedostatek je nic moc atmosféra protektorátu. Tedy jednotlivé scény, kdy členové odboje nebo parašutisté spolu s Moravcovými rokují o smyslu akce, ty atmosféru mají a jsou dobře vyhrocené, ale mám na mysli zbytek. V Atentátu a jiných filmech té doby (Vyšší princip) člověk ví, co je to atmosféra strachu, co je to obava se ohlédnout přes rameno, udělat podezřelé gesto, nevhodně na sebe upozornit. To jsem zde necítil. A pak čengličtina. S tou jsem se nesmířil celou dobu. Stále stojím na tom, že když to nechtěli dělat česky, měli mluvit normální angličtinou. Takhle mám obavy, že ani Angličané občas nebudou hercům rozumět, nadto česká jména zde vyslovovaná znějí vyloženě hrozně. A ještě jeden postřeh. Na Hradčanském náměstí v jednom záběru vlezla kameramanovi do záběru Masarykova socha, která je tam sotva pár let. A teď to dobré. Navzdory tomu, že samotná scéna atentátu je na můj vkus trochu moc divoká a vůbec celý film je dost silnou autorskou licencí (scéna na začátku v lovecké chatě třeba), tak k natočení nemám moc výhrad, Cilian Murphy je famózní (Dorman hraje vedle něj druhé housle), pochvalu zaslouží v mých očích i Harry Lloyd, nakonec jsem neměl potřebu ho srovnávat s charismatem Brzobohatého. Geislerovou jsem kupodivu snesl, ale nejvíc k srdci mi přirostla Mihulová coby Moravcová. Když není gestapák spokojen s její odpovědí a jen tak mimochodem ji... no zkrátka, pokud by měl někdo pochybnosti o smyslu jakéhokoli odporu proti nacistům, tak tenhle moment byl přesně ten důvod, který odporu smysl dává. Aby si žádný gestapák už nikdy nemohl nic takového dovolit k obyčejné (no obyčejné, moc statečné a přesto obyčejné) ženské. P. S. Díky uživatelce jezinka.jezinka za odkaz na zprávy SS a Gestapa o útoku na kostel. () (méně) (více)

POMO 

všechny recenze uživatele

Jasne, že by sme to radšej od Spielberga či Polanskeho, s ich elegantnou optikou a umeleckým autorským dotykom. Anthropoid nič také nemá. Ale buďme radi, že z neho Ellis urobil aspoň obstojný akčný thriller. Na to, že im scenár nedáva moc čo hrať, sú herci fajn, a atmosféru doby film zachytáva dobre. Ellis mu tiež - ako síce mechanický, ale dynamiku a plynulosť dobre ovládajúci kameraman - dodáva potrebný spád. Finále v katedrále je uspokojivo dlhé a precízne vygradované. A to hlavné: pri sledovaní Anthropoidu som bol na chvíľu hrdý, že pochádzam z Československa. ()

Jacinda 

všechny recenze uživatele

no...tak to bylo drsný. filmu nelze upřít, že je natočen stylově. minimum kýče a dobře naporcovaná dávka brutalit. Tak dobře, že jsem se v kině rozeřvala a odcházela s gumovýma nohama. Některé scény mi skoro obrátily žaludek naruby. Jamie sice trochu přehrává, ale čeští herci hrají výborně a ten závěr v kostele...znáte jejich osud, víte, že je to nevyhnutelné, a stejně si přejete, aby to skončilo dobře. a ono neskončilo. ()

Galerie (74)

Zajímavosti (62)

  • V čase 1:02:02 je vidět za Gabčíkem (Cillian Murphy) dnešní pouliční lampa, která v té době neexistovala. (rybicka11)
  • Alena Mihulová (Marie Moravcová) dostala roli ve filmu pod podmínkou, že se naučí lépe anglicky. (Duoscop)
  • Poměrně dobře natočená scéna po seskoku zoufale neodpovídá historické realitě. Skutečný hajný Šmejkal byl hrdinou a parašutistům poskytnul neocenitelnou podporu. Pes, který ho v 5. minutě filmu doprovází, nejenže není lovecký (což je samo o sobě podivné), ale jedná se o plemeno australského honáckého psa, jehož výskyt v daném prostředí a době hraničí s nesmyslností. Těžko uvěřitelný je i telefonní přístroj v bizarním rozpadajícím se srubu - hájovny snad výjimečně mohly být už tehdy telefonizované, ale vypadaly (i za války) jaksi "méně primitivně". (Daligor)

Související novinky

Tvůrci Samotářů natočili kontroverzní seriál

Tvůrci Samotářů natočili kontroverzní seriál

24.04.2017

Produkční dům Davida Ondříčka Lucky Man Films má za sebou práci na celovečerních trhácích, jako jsou Samotáři, Jedna ruka netleská nebo Anthropoid. Novinkou v už tak pestrém portfoliu je seriál… (více)

24. Český lev - výsledky

24. Český lev - výsledky

04.03.2017

Filmovým králem Českých lvů za rok 2016 se stal film Masaryk, který si odnesl rekordních 12 lvů. Tento film ovládl naprosto dominantně předávání Českých lvů za rok 2016. Ambiciozní film Anthropoid… (více)

Nominace pro 24. ročník cen Český lev

Nominace pro 24. ročník cen Český lev

18.01.2017

České lvy letos budou velkým česko-britským duelem. Masaryka se 14 nominacemi totiž vyzve na souboj Anthropoid s 12 nominacemi, jimž v hlavní kategorii sekunduje Rodinný film, Hřebejkova Učitelka a… (více)

51. MFF Karlovy Vary

51. MFF Karlovy Vary

09.07.2016

51. ročník Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech před chvílí vyhlásil vítěze cen. A tak nezbývá než se ohlednout za již proběhnutým festivalem, který navštívilo přes 13 tisíc… (více)

Reklama

Reklama