Reklama

Reklama

Trabantem do posledního dechu

  • Slovensko Trabantom do posledného dychu (více)
Trailer 1

Patrně nejznámější český cestovatel současnosti Dan Přibáň podnikl svou dosud nejnáročnější expedici. Posádky dvou žlutých trabantů, polského Fiatu neboli malucha, čezety, jawy a dokonce i dvou invalidních vozíků vyrazily z australského Perthu, a během půlroční dobrodružné výpravy projely Východní Timor, Indonésii, Malajsii a Thajsko. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (179)

okkac 

všechny recenze uživatele

Na film jsem se hodně těšil, už jen proto, že jsem měl to štěstí být v Perthu skoro ten samý čas, jako posádka. Zašel jsem tedy na prezentaci ještě o Jižní Americe v Perthu pro krajany, na táborák a po měsící, kdy se jim konečně podařilo dostat trabanty od australských celníků i na slavnostní výjezd z Perthu, aby hned následující den fičel do Melbourne pak na Ayers rock a hned zpátky do Melbourne a na road trip skrz Sydney až do Brisbane. Takže jsem udělal cestu, která byla sice původně plánovaná Příbáněm, ale v důsledku zdržení se jelo hned z Ayers Rock do Darwinu. Film začíná v podstatě hned cestou na Ayers Rock, tímpádem veškeré přípravné práce a trable v Perthu jsou přeskočeny. Hlavně film neukazuje, kde se všude pohybovali, na to jste museli sledovat průbežně FB stránky. Tohle není už o místech, ale o lidech, kteří tu cestu podnikají. Bohužel 90 minut nestačí. Film ubíhá rychle, ale je vidět hodně stříhání a zkratkovitosti. Teším se proto na seriál, kde bude celková délka minimálně 4 hodiny. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Zatímco předchozí díly nabízely unikátní záběry, ale z filmového hlediska nebyly úplně přesvědčivé, teď mi připadá, že Dan Přibáň udělal výrazný pokrok a výsledkem je jednoznačně nejlepší filmový záznam žlutého cirkusu. Že je to tentokrát nějak více o lidech než o autech, vůbec nevadí, spíš je to jednou z předností filmu. ()

Reklama

alchac 

všechny recenze uživatele

Ve srovnání s Jižní Amerikou slabší. Výrazně slabší. Kamsi se totiž žel vypařilo ono nadšení a nevázané blbnutí spojené s překonáváním Amazonie a And, pročež je výsledkem sice stále ještě slušné, nicméně již nikterak výjimečné dvojtaktní můví, cca srovnatelné se záznamem z výpravy Africké. Skoro. Je mi sice jasné, že snaha nacpat celou australsko-indonéskou cestu do hodiny a půl byl úkol vskutku nelehký, ovšem já osobně bych si raději týral prdel na kinosedadle jednou tak dlouho, pokud by byl výsledek více jihoamerický. Nu, počkám si na seriál, neb jako trailer byl film na druhou stranu více než slušný. Ale příště jednoznačně bez bááb, prosím! ()

Maynard. 

všechny recenze uživatele

Obdivuhodný je, že se kvalita jednotlivých dílů stupňuje směrem vzhůru! Taky je paráda, že z toho tvůrci vlastně už udělali film a ne jen "dokumentární" film. Co mi tam trochu chybělo, tak žlutá čára na mapě, která by mi přímo ukázala kudy že to tihle dobrodruzi projíždí. Co se týče humoru, tak už sem se dlouho takle v kině nenasmál :o). Je to doslova prošpikováno hláškami, od "obyčejných" lidí. Je to prostě bomba, že tam není nic nahranýho. Dan si s sebou vzal svoji mladou, což podle mě byla osudová chyba této výpravy a to nejen, že na těžkým terénu nezvládala řízení, ale bylo na ni vidět, že to moc nedává. Takže si myslím, že na další výpravu zůstanou drahé polovičky doma, páč to uplně zbytečně hrotila :o). Už se těším na další dobrodružství, který na sebe snad nenechá dlouho čekat. Jo, viděno v HK v Centrálu v Garsonce, což samo o sobě je filmový zážitek. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Parta dobrodruhů zkoumá, co vydrží Trabant, Maluch i oni sami. 1) V rámci žánru patří film k těm lepším. I tak je to ovšem výhradně pro fandy trabantománie, jejich rodinné příslušníky a přátele. Oceňuji partu, vozíčkáře i dobrodružství během půlroční cesty. Ale jinak je to všechno blbost. 2) Proč tuto klukovinu podpořil Státní fond kinematografie (program filmových povídek) mi zůstalo utajeno. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (5)

  • Složení vozidel v tomto dokumentu je: 2x Trabant 601, Fiat 126p Maluch, Jawa 250 a ČZ 175. Jeden Trabant musel být kvůli Kristíně Madajové a Kubovi Kouckému upraven na ruční řízení pro invalidy (s čímž měli štěstí, protože Trabant byl seriově vyráběn jako vozidlo pro invalidy) a ČZ 175 musela být nestandartně snížena kvůli výšce Dominiky Gawliczkové, která měří pouhých 155 cm. (UncleMorty)
  • Film Trabantem do posledního dechu byl natočen výhradně samotnými členy výpravy bez jakéhokoliv doprovodného štábu. (Zdroj: Aerofilms)
  • Přibáňův tým na své zatím poslední filmové cestě urazil během půl roku 15 291 kilometrů. „Inspirují mě příběhy Alexandra Elstnera, to byl český motocestovatel, říkalo se mu ‚lovec kilometrů'. Před válkou existovalo sportovní cestování, závodilo se, kdo nějakým civilním voze ujede větší vzdálenost v nejkratším čase. Ten jezdil, aby jel," popisuje Přibáň své cestovatelské motivace. (Zdroj: Aerofilms)

Související novinky

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama