Reklama

Reklama

Mamon

(seriál)
Trailer 3
Česko, 2015, 5 h 25 min (Minutáž: 50–58 min)

Kamera:

Martin Štrba

Hrají:

Matěj Hádek, Eva Leimbergerová, Gabriela Míčová, Michal Dlouhý, Tereza Hof, Daniel Tůma, Igor Bareš, Ondřej Malý, Dušan Sitek, Pavlína Štorková, Pavel Gajdoš (více)
(další profese)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí novinář na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten. (HBO Europe)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (211)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak mohli ti Norové vědět o českých 90. letech, o naší velké privatizaci, o Václavu Klausovi, o JUDr. Vlastimilu Rampulovi, o Bakalovi, Topolánkovi, Nečasovi, Kalouskovi, Babišovi, Grossovi, o Lence Bradáčové, jak mohli vědět, jak to tady v Česku ve skutečnosti chodí?! No, asi to chodí všude stejně. Západní společnost je jenom hra, zdání svobody. A Vladimír Michálek tuhletu jejich zprávu o stavu Česka neuvěřitelně přesně domestikoval... Seriál Mamon je jedna z nejpřesnějších zpráv o tom, co se tady tehdy dělo a na jakých základech stojí současná demokracie, z čeho vznikly dnešní ekonomicko-politické elity a jakou hru tady s námi hrály a hrají. Je až neuvěřitelné, že přes onu uměleckou licenci a zjevný fikční námětový konstrukt je tahle zpráva tak přesná a pravdivá - Ukradená privatizace...neexistují čisté a špinavé peníze...jsou jenom peníze... ()

TaxiDriver 

všechny recenze uživatele

Branding funguje. Stačí štempl HBO, natáčet na Alexu v pěkných interiérech, grading v UPP a lidi mají pocit světovosti. Přitom v jistých případech jako je třeba střihová skladba je to horší než původní tvorba ČT. Auto parkuje v garáži, auto projede kolem postavy vždy minimálně na deset střihů. Střih přes osu v konverzaci u dvou lidí mám za přežitý, ale v tomhle případě mě to bouchne do očí vždycky, a že by se s tím systemačtěji pracovalo v kontextu dezorientované Hádkovy postavy se zrovna říct taky nedá. Už dlouho jsem neviděl tak podivně motivovaný střih, např. scéna Hofová vs Leimbergová na lodi, si svým pojetím o delší setrvání záběru vyloženě říká, aby lepe vyznělo sebemenší herecké gesto či řeč těla herce, ale místo toho je to celé rozzáběrované ve fádním záběr-protizáber. To je ta světovost, jo? Za severskými inpiracemi je to hodně daleko, ať už v režii (Michálek je out už pár let), kameře (nelogická absence establishing shotu , master shotu), přitom takový Broen je třeba na práci s prostředím vyloženě postavený, za to Štrba používá naprosto nekoncepční wtf gopro záběry. Really? Redlum sype ne moc dobrý repliky, herci až na pár vyjímek (Hofová, Motloch) to moc nedávaj. Nejsem hnidopich, ale nenapadlo by mě, že v roce 2015 uvidím ve filmu ještě tágo v záběru? To je to tak těžký v UPP vyretušovat? To ohromný množsví peněz na tom není ani náhodou vidět, za každou scénou jde hrozně cítit ten deštostroj, za každou scénou v autě ta autoplošina, nemluvě o strašně natočený a nakličovaný bouračce v druhém díle. Každopádně v čem mám jasno po třech dílech jako jediný je, kdo je Mamon. Je jím Vratislav Šlajer. ()

Reklama

hygienik 

všechny recenze uživatele

Som si vedomý, že nadhodnocujem, ale tento seriál je lepší než domáca seriálová tvorba posledných rokov, aj keď horší než top kúsky made in USA (NCIS). Najzaujímavejšie sú tu paradoxne interiéry (architekt bol tipujem Američan). Casting je síce neopozeraný, ale priemerný. Dej je achilolovkou tohto diela, je totiž až zanovito autorepetitívny a tak som si často kládol otázku, načo čosi také pozerať. Lenže po kvapkách dávkované odhalenia boli zárukou, že to dopozerám. Oplatilo sa, hoci dynamickejší dej by si to naozaj zaslúžilo. ()

Ouwen 

všechny recenze uživatele

Tak strašně bych rád dal pět hvězd, ale nemůžu. Budu nejdříve kritický; na můj vkus nezajímavé úvodní titulky, které jsem neustále přetáčel. Ve finále mi chybí i nějaké "PO-události", prostě vidět co tahle kauza způsobila s Českou Republikou. Občas nějaké hluché místo a hlavně - střihy. Prostě sledovat chůzi nějaké postavy, která jde ode dveří, ke dveřim a mezi tim asi 20 střihů, časem mě z toho bolela šiška a třeba automobilová honička v posledním díle, je občas nepřehledná, navíc se nejednou stalo, že scénám chybí lepší návaznost. Na druhou stranu můžu být konečně hrdý na nějaký mini-seriál z našich končin. Ano, pořád to je remake Norské prvotiny, ale to čert vem. Protože sledovat ty prvotřídní interiéry mě drželo sevřeného v nadšenosti, celková architektura jest slast, i výběr exteriéru se povedl a vůbec, co se týče technické stránky, vše působí tak řemeslně, lze vyčíst, jak si tvůrci na tom dali záležet. Fantastický soundtrack Karla Havlíčka, zejména klavirní, ambientní instrumentálka "Petr", má to atmosféru, výborný dialogy, postavy dokazují, že maj vytříbenou slovní zásobu a celé to působí "na úrovni". Co se týče akčních scén, tak je jich málo, prakticky v závěru se na to dupne a jedinou slabinou jsou střihy, přesto se dočkáme brutální bitky, kde o dynamiku není nouze, nepůsobí uměle a na ty prvky Jui-jitsu se koukalo hezky a pak nějaké to střílení, automobilová honička s dobrým crashem. Hlavně seriálu nechybí tah na branku, brutalita a spoustu postav umírá. Herecké složení mě uspokojilo a zejména Matěj Hádek je fantastickej, zarudlé oči, charisma, únava jeho postavy, ušmudlané hadry, pořád zarostlej a deprese z něj stříkaj přímo na diváka, povedla se jeho partnerka/policajtka, která je nesmírně sexy a tvoří mezi sebou ideální chemii. Michal Dlouhý zde byl jen první díl, za to ze svého prostoru vytěžil maximum, Gabriela Míčová je hodně sympatická a divák s ní soucítí, jakmile jde do tuhého, Tereza Hofová projde zajímavým vývojem a jak jsem k ní cítil odpor, ke konci mě mile překvapila i ona, jedinej Daniel Tůma mě vůbec nebavil, zaujal mě i vývoj šéfredaktora těch novin, a záporáci nemaj mezi sebou slabé zastoupení. V závěru první epizody navíc přijde i perfektní pointa, která mě fakt odrovnala. Divák se dočká i fascinující vizuální stránky a je to takové celkově, dost osobité. Je to hlavně pořád České, tohle fakt natočila banda lidí u nás, nestačim zírat. Doladit nějaké detaily do příštího projektu a budu na českou kinematografii nahlížet opět s důvěrou. Navíc po třetím díle mě Mamon držel v neustálém napětí a bylo to i dost nepředvídatelné. Doporučuju všem. To, že jsem nadšený i já, už o něčem svědčí ;-) ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

6/6 Jeden z těch velkých domácích projektů HBO Europe. Zdánlivě ideální kulturní adaptace látky, která našim podmínkách není tolik blízká, ale nakonec musím seznat, že právě ta transpozice do českého prostředí je největší problém celé mini série. Herecky je to samozřejmě skvělé, vždycky je fajn vidět v české tvorbě mix známých tváří s těmi neokoukanými. Formálně je to špička (tedy až na závěrečnou honičku), ale Češi prostě žijí jinými příběhy a v 90. letech se rodily jiné problémy. Ti dnešní pak nežijí prázdný život v katalogově uhlazených pokojíčcích. Nicméně při bilanci jiných seriálů HBO Europe (Terapie, Až po uši, Pustina) mi bude tato sympatická snaha o cosi jiného a nového chybět. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (9)

  • Když Stella Němečková (Eva Leimbergerová) zjišťuje v registru vozidel majitele automobilu registrační značky 3AF 6364, vypíše systém i VIN kód vozidla začínající písmeny WF5, což znamená automobilku Ford v Německu. Hledaný vůz je ale Škoda Superb Combi, jejíž VIN musí začínat písmeny TMB. U vozu vyrobeného v roce 2012 by na 10. pozici VIN mělo být písmeno C, nikoliv O, které se nikdy nepoužívá. Ve výpisu je také v položce tovární značka chybně uvedeno slovo „kombi“ s malým písmenem „k“ namísto správného velkého „C“. (Martin_L)
  • Filmovalo se také v Újezdu nad Lesy. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Související novinky

Detektivní příběh z Noir Film Festivalu 2016

Detektivní příběh z Noir Film Festivalu 2016

14.08.2016

Tam, kde ulice končí, tam, mezi náhrobními kameny, se v noci, ve které přišel ďábel, ve víru scházejí králové ulice. Tam, ve středověkém hradě, sídlí posedlá královna Alžběta, jejíž rozdvojená duše… (více)

23. Český lev - výsledky

23. Český lev - výsledky

05.03.2016

Filmovým králem Českých lvů za rok 2015 se stává film Kobry a užovky. Film si přímo z vyhlašování ocenění odnesl šest sošek Českých lvů. Za nejlepší film si cenu převzali producenti Jan Prušinovský a… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno