Tvůrci:
Sam EsmailHudba:
Mac QuayleHrají:
Rami Malek, Carly Chaikin, Christian Slater, Portia Doubleday, Martin Wallström, Michael Cristofer, Stephanie Corneliussen, Michel Gill, Grace Gummer (více)Série(4) / Epizody(45)
Obsahy(1)
Seriál Mr. Robot, ověnčený Zlatým glóbem za nejlepší televizní drama, sleduje mladého programátora Elliota (Rami Malek), který zdokonalil umění počítačového hackerství. Elliot trpí vysilující sociální fobií. Má pocit, že se s okolním světem může bavit pouze tak, že hackuje jejich přístroje. Když zrovna nepracuje jako inženýr kybernetické bezpečnosti, používá své hackerské dovednosti k ochraně těch, na kterých mu záleží. Svět Elliota, rozčarovaného z moderní společnosti, se náhle změní poté, co potká Mr. Robota (Christian Slater), záhadného vůdce tajné hackerské organizace, která chce s jeho pomocí zničit nadvládu jednoho procenta nejmocnějších lidí světa a zažehnout celosvětovou revoluci. (HBO Europe)
(více)Videa (9)
Recenze (393)
Taxem na to dneska přišel. Klíčem k nové, moderní a necenzurovatelné filmové publicistice jsou uvozovky! Když si i vrchní pokrytec ve své erudované kritice dovolí pro něj zcela abstraktní „vylízané pičky“ i jemu daleko srozumitelnější „vyfajčené ftáky“, aniž by se velkohubě nepozastavoval nad tím, jak se tu pak věřící matky hystericky křižují a ubozí školáci končí s doživotními psychickými újmami ve svěracích kazajkách, považuji to okamžitě za etalon zdejší inkvizice a jdu do toho naprudko, uklidněn HOMOujištěním, že co je v uvozovkách, to se vlastně vůbec nestalo. *** „Jo, kurva!!!“, zvolal jsem nadšeně po zhlédnutí prvního dílu … „A do piče, napsal jsem na seriózním filmově-publicistickém serveru „kurva“!“ … „Kurva, řekl jsem v předchozí větě „do piče“!“ … Ups, trochu jsem se zamotal v pekelném kruhu, no nic jste naštěstí přes samé uvozovky neviděli, tak pojďme znovu: „Jo, kurva!!! “, zvolal jsem nadšeně po zhlédnutí prvního dílu, „konečně něco alespoň trochu reálného o opravdovém hákování, a ne jako obvykle, když nějaký homodebil naboří čínským tabletem bez internetu během pěti vteřin Pentagon, zadáním všemi těmi Anonymousy přísně utajovaného příkazu „Hekni Pentagon“ do ukrutně profesionálně rutnutého, nejnovějšího Androidu 6.0 Dželyšit.“ „A do piče!“, prohlásil jsem po přetrpění následujících devíti epizod, ve kterých se ta počáteční naděje nekompromisně odebrala směrem k „prdeli“ a já osm a půl hodiny čuměl, namísto pronikání do vysoce zabezpečených serverů, na deliktické pronikání do duševních pochodů nějaké nesympatické psychosmažky. K tomu všemu byla hlavní postava opravdový hnusák s vizáží přišlápnuté ropuchy, jehož jediným hereckým počinem bylo valit bulvy v jednotvárné etudě „snažím se urputně „vysrat“, tudíž jsem neměl ani možnost k němu jakkoliv přilnout. Ale jak se tak dívám na ta zdejší červená čísla, byla to asi děsně kůl píce pro všechny ty iluminátskými báchorkami vypláchlé „šulínky“, co když zrovna nečumí na pomatené „pičoviny“, postávají s hadrem přes xicht před Mekdonaldem, kde v rámci úplně vlastního, „hlubokého a zcela opodstatněného antikorporačního a antiglobalizačního přesvědčení“ demonstrativně potěžkávají dlažební kostky. ()
První sezona byla pro mě jak zjevení ve filmovém světě, který IT využívá jen jako nástroj a pro své vizuální a těžce zjedondušené postupy. Mr. Robot jde proti tomuto proudu a snaží se vnímat celé odvětví i lidi v něm jako dobře promazaný stroj plný géniů a šílenců. S tím nemám problém, dvojnásob pokud Rami Malek odvádí tak skvělý výkon a scénáristé tlačí na pilu. Bohužel v druhé sérii došlo k očekávanému a zatím pro mě nenaplňuje posun na pět hvězd. ()
Mr. Robot na vás dýchne svojí temnotou a už jste jeho. Celý seriál se táhne ve velmi ponurém duchu. Vše špatné, co jste si jen v hloubi duše mysleli, se tu potvrzuje. Moderní technologie jako novodobé peklo. Hlavní postava Elliot, narušený mladý muž, který nevěří nikomu a ničemu. Ani sám sobě. Jeho monology s imaginárním kamarádem, z počátku vcelku nevinné, se rozrůstají do obludných rozměrů. Elliotova neschopnost čelit světu kolem sebe, ho postupně dostává na dno svých psychických sil. Z deseti epizod jsou dvě slabší, kdy to spíš připomíná halucinogenní výjev těžkého feťáka, kdy neježe Elliot neví co je reálné, ale neví to už ani divák. Přes to, to do děje zapadá. Dílky do sebe hezky zapadají a začíná opravdová jízda. Další postavy, které na mě nechali silný dojem, jsou Darlene a Tyrell. I ostatní postavy byli skvělé, ale tyto tři postavy pro mě byli stěžejní. Darlene díky originálnímu šatníku a podstatnou roli v Elliotově životě. Bez ní by to prostě nešlo. A Tyrell, prostě psychopat a loutka, co víc dodat. - "Get a blank office stare on my face. This is how they do it, isn't it? How they're able to watch the world fall apart around them? Because to them, this is normal. It's all they know." ()
Od prelomu storočia sa vyrojilo kvantum filmov / seriálov o tom, ako sme všetci otrokmi technológií, ako sa otravujeme vlastným jedlom, stávame sa nezávislejšími od ľudského kontaktu. Často som to bral ako hippie bludy do vetra ľudí, ktorí sa chcú prechádzať po lúke v batikovanom tričku. No realita dnešných dní ukazuje, že Slaterov posledný prejav na Time Sq. je bližšie pravde, než sme si ochotní pripustiť. Po pozretí celej série musím zmeniť z 3* na 4*. Veľká škoda tých hluchých miest zo začiatku. Prvý a posledný diel sú TOP. ()
Už mě otravuje, jak je každej US seriál psanej dle stejnýho mustru, tzn: Hlavní postava postavená na protichůdnosti cílů (Dexter: masový vrah/policista, Knick: doktor/feťák). Jako kdyby se nedala napsat zajímavá postava jinak.. Nejen že zde je hlavní postava hacker a v normálním životě bezpečností IT technik, ale kromě toho to musí být social freak, feťák a na to ještě schizofrenik. Eklektický scénář nejvíc doplácí, že pořádně neví, jakým směrem se vydat. Po pilotu jsem byl nadšený a chtěl jsem víc to, v čem je Mr. Robot nejnápaditější, a to samotné hackování lidí, ale místo toho jde cestou, kdy se z Elliota stává druhej Michael Scofield či Walter White - geniální mozek, který dokáže vše jako je i hacknutí věznice a útěk věznů. Celá tahle Prison Break/Shayla linie se v kontextu jeví jako nejvíc zbytečná a nemá na kauzalitu žádnej vliv, ale i na psychologii postav. Nejúmornější je ale abstákový díl, kterej mi hodně připomněl vatovej díl Breaking Bad s mouchou. Pokud Dexter měl jako trofeje sklíčka s krví, tak Elliot má cdčka s hacklými daty, a takhle nějak funguje celý seriál, tedy koncetrát osvědčených postupů a přístupů, které už byly tolikrát viděný. Např. linie Wellicku až moc vykrádá Underwoodovi. Bohužel nepoučení diváci tenhle seriál zase budou vynášet do seriálových žebříčku podobně jako v loni True Detective, přitom se ale nejedná o nic převratného. Včetně tolik zmiňované obrazové stránky, neboť s podobnou vizuální koncepcí, kdy eyeliny jsou ve spodním kvadrantu, pracuje soustavně Tom Hooper. Nejlépe v King's Speech, kde tím ze standardního UK dramatu udělal něco mnohém víc. To nic nemění na tom, že miluji Bambul. ()
Galerie (663)
Zajímavosti (58)
- Původně se počítalo pouze s mini-sérií, ale po značném ohlasu, který seriál získal, se studio rozhodlo pokračovat s druhou řadou. (Kailo)
- 21. července 2016 byla vytvořena speciální epizoda ve virtuální realitě. Epizoda je dostupná na Youtube. (Axarus)
- Tyrell Wellick (Martin Wallström) mluví se svou manželkou Joannou (Stephanie Corneliussen) švédsky, zatímco ona mu odpovídá dánsky. (kiwi135)
Reklama