Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vítejte do 23. století. Píše se rok 2274 a světu vládnou pouze počítače. A byla to také právě umělá inteligence, jež rozhodla, že po velké katastrofě nyní mohou lidé, soustředění do obskurní komunity nedaleko bývalého Washingtonu, žít pouze do třiceti let. Pak následuje tzv. „omlazení“. Jenže za touto procedurou se neskrývá nic jiného než obyčejný holocaust. V tomto světě není nikomu dopřáno dožít se Kristových let, protože třicet svíček na dortu rovná se automatická smrt. K tomu, aby tento zákon nebylo možné obejít, byly vytvořeny speciální policejní jednotky a mezi jejich členy patří také Logan, ztělesněný ikonou 70. a 80. let Michaelem Yorkem. A právě on byl nyní počítačem vyslán, aby vyhledal „útočiště“, místo, kde se skrývají uprchlíci před svým osudem. Všechny nalezené má exterminovat, jak káže řád. Jenže více než smysl pro povinnost probudí útočiště v Loganovi otázky. Otázky, zda-li je systém, jemuž slouží, správný. A záhy přicházejí také odpovědi a s nimi touha po nápravě. Režisérem na svou dobu silně inovativního a přemýšlivého sci-fi z roku 1976 není nikdo menší než na Oscara nominovaný Michael Anderson. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Tak tady snad ani ten potenciál nebyl. Zajímalo by mě, jaká je kniha. Nedomyšlený námět, v němž jediné nosné téma "žij do třiceti a chovej se ctnostně, abychom ti mohli slíbit reinkarnaci" dostává strašlivě na prdel. Zajímala by mě výprava, protože vizualizace nového světa je hodně stavebnicová a některé lokality vypadají jak kdyby si filmaři půjčili kulisy z pohádkových studií československé televize. Slušně vypadá jenom část odehrávající se venku, zbytky Capitolu a DC se už zase moc nepovedly. Motivaci postav je vycucaná z prstu a jediným pozitivem tak zůstává postupně se šťabajzňující a později také letmo svlečená Jenny Agutter. Je to spíš na jednu *, ale s ohledem na rok vzniku dám druhou. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Bavil jsem se, i když jinak, než tvůrci filmu zamýšleli. 1) "Kvalitní příběh", "inteligentní scifi", "chytrý scénář" - zdá se mi, že jsem sledoval jiný film, než moji kolegové komentátoři. Vize počítači řízeného postapokalyptického světa, kde lidé již dávno na skutečný svět mimo vlastní kolonii zapomněli, je dostatečně nosná, aby mohla být základem kvalitního příběhu. Určitě by mi nevadilo, že stejný námět jsem četl snad v desítkách scifi povídek, kdyby jeho zpracování bylo kvalitní. Ale ten scénář - jedna nelogičnost na druhé (např. organizace útěkářů), primitivní dialogy psané jakoby pro nějakou telenovelu, zcela nepřesvědčivé prokreslení postav (např. Loganův parťák u sandmenů). Dadaistická postava osamělého starce (Ustinov) s dlouhými promluvami o kočkách pak už byla jen třešinkou na surrealistickém dortu._____ 2) Rovněž příšerná melodramatická hudba, kostýmy jako ze scifi z 30. let, bezbarvé herecké výkony a spousta dalších detailů zařazuje tento béčkový (ke konci snad až céčkový) produkt někam do historických archívů masochistických znalců sci fi. A místo Michaela Yorka (kterého mám jinak velmi rád) tam klidně mohl stát Jiří Krampol._____ 3) A přesto - světe, div se - jsem se nenudil. Obraz po obrazu jsem koukal jako vrána, co dalšího uvidím... a po pravdě musím říci, že mě tvůrci nezklamali. Naivní absurdita všech složek snímku si udržela mou pozornost až do konce. Asi to nebude to, co tvůrci chtěli. Ale přesto mohu film doporučit těm, kteří hledají vskutku nevšední filmové zážitky. ()

Reklama

anais 

všechny recenze uživatele

Loganův útěk v mých očích snižují hlavně příšerné dekorace, kterým se ani na okamžik nedaří navodit dojem chladné odcizené budoucnosti s přesným plánem na život pro každého jednotlivce. Ať už to je atrium se skulpturou ruky, které vypadá jako obchodní centrum, a nebo periferie města, která se tu smrskne v jednu středně velkou místnost ve studiu, takřka vždy jsem si připadal jako v televizní dekoraci. A to nemluvím o modelu města, který je tak hrubý a bez detailů, až je to k pláči. Přitom v období kolem Loganova úniku vzniklo hned několik filmů, které jasně dokazují tehdejší skvělé zvládnutí práce s modely.... Ale abych jen nehanil, Peter Ustinov je neparosto úžasný, a vlastně i příběh samotný je celkem sympatický (byť dnes v mnoha variantách zrecyklovaný - Ostrov). Nostalgická vzpomínka na sedmdesátá léta je tu podpořena několika zbytečnými pohledy na obnažená těla (byť zcéna z paláce rozkoše je tak bizardní až stojí za to) - a to je asi můj poslední a nejzásadnější argument proč to vidět:) ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Takže...rozhodl jsem se v rámci festivalu nových/čerstvých komentů ke starým klasikám, že něco písnu (včetně zvýšeného hodnocení) i k tomuto kvalitně vyrobeném Sci-Fíčku, když už jsem na něj po dlouhé době hodil bulvy v rámci stáhnutí completního scorečka. Nuže, jedná se o adaptaci zajímavého románu/trilogie (česky nikdy nevyšel a když vezmu v potaz co se v posl. 15 letech u nás hl. vydává, tak ani nikdy nevyjde. Páč to není ani norská krimi, ani tam nejsou stříbřitěsvětélkující emo upírci, nebo to není zase další posr. Xdílná fantasy sága zmrzlé vody a prudkého okysličování biohmoty) od dvojice, ze které 2. jmenovaný napsal i 1 episodu STTOS - Man Trap, Jinak hl. Twilight Zone. Vyjmenovávati změny vůči předloze by bylo nošením Ankh kříže do Svatyně, ale nedá mi to přece jen pár detailů. Chápu, že pro některé zbytečných. Původní rok děje je např. 2116. V knize jde o věk 21, kdy po dosažení tohoto čísla, dotyčný/dotyčná poslušně dojde do tzv. Sleepshopu, kde je následně usmrcen/a plynem. Tedy, žádný Kolotoč, hehe. Atd., atd. Jinak Uspávači jsou zde též a stejně tak i Jessica, Svatyně (ta je v knize nikoli vybájená, ale skutečná a na Marsu) a ještě jejich zbraň, která v předloze může vypálit 6 druhů munice, tedy něco co o 11 let později (počítáno od knihy samoz.) zúročili autoři Soudce Dredda. Ve filmu jsou pistole Uspávačů sice relativně efektivní, i když mi příjde trochu ujeté, když po výstřelu vidíme místo vstřelu hořet a samotná hlaveň občas vypadá, že pálí všemi směry.;-) To se ovšem netýká střelení Uprchlíka, páč ta hořící rána vypadá fakt dosti bolestivě. Ne ,fakt mi nevadí změny vůči předloze. Vyjímka, potvrzující pravidlo. Jinak, model města je supr a vůbec mi nikdá nevadilo, že je od 1.sekundy jasně viděti, že jde o modýlek. Natáčení v té době neokoukaného místa tj. nákupní středisko v Dallasu, bylo velmi chytrým rozhodnutím. Hudba od mistra Goldsmithe je ve své complete ost verzi zkrátka žůžová a z 50% zní jako by Carpenter (který v době filmu začínal jak s režírováním, tak s electronickým hud. doprovodem) složil 1.Planetu Opic z 67 místo něj.;) Hubený Míša Jork aka Logan 5, mi sice asi jako jediný ne zcela sedí do role, ale ve druhé pol. se to zlepší a jeho zoufale upřímný výkřik ,, Ne! Nemusíte tam jít. Nemusíte zemřít ve 30ti. Můžete žít! Žít!!!´´ je zřejmě jeho vrchol v celém filmu. Zarostlý Washington je parádní a konkurovati mu může snad jen 2.Planeta Opic se svým atomovou apocalypsou zmraženým v čase, New Yorkem. Mrazící zrcadlový (sen každé hospodyňky) robot s parádním hlasem Roscoe Lee Brownea je sice už dávno spíše srandovní (srovnání s naším robotem Emilem jest na místě) ale já bych neměnil. Jeho věta, o mořských řasách, proteinu z moře a kdovíčeho ještě, je doslova mrazivá. A v tomto př. si remake (který měl kdysi dávno dělati dnes už těžce mimózní Brian Singer, umím představiti, páč jsem přesvědčen, že má tento námět (byť ve svém základu docela absurdní) stále co říci. (Dnes by to bylo ovšem plné negrů, asiatů a teploušů, tak to raději ne). Dále tu máme ještě totálně umanutého Francise 7 a pěknou (z 96% polonahou, nebo mokrou od vody, chicht) Jessicu 6 v podání Jenny Agutter, která mě svou přítomností posléze překvapila v 1.Avengers, 2.cpt. USA, Child´s Play 2 či jeden díl Red Dwarfa.;-) Shrnuto...je to dobře udělaná záležitost, která si zaslouží místo ve filmových SF encyclopediích (což mohu osobně potvrditi) a ve filmotékách znalců SF žánru a je zvláštní a zajímavé, že tato Hippie komunita naruby byla natočena v depresivních 70tkách, kdy P.K.Dick psal ty největší fláky, Supergirl zažívala své THE BEST období, frčel Nixon a hotel Watergate, agenti FBI v utajení byly skoro v každé domácnosti:) a točily se prakticky výhradně SF/H i jiné filmy s nekompromisním a nihilistickým koncem, což já osobně...žeru. ´Zardoz has spoken´. https://www.youtube.com/watch?v=IFGknpy1-mg ;-) Jo, a málem bych zapoměl na hl. důvod proč jsem si to před dávnými časy sehnal...Petera Ustinova (jinak Hercules Hruštička či Mrož v Alence z 1999) v roli jediného starého muže, kterého Logan 5 v jedné scéně velmi trefně nazve milým bláznem.;-) Květa Fialová by ho nazvala...milým výstředníkem.:) () (méně) (více)

noriaki 

všechny recenze uživatele

Veleslavný a přeceňovaný sci-fi snímek s nosným námětem a promrhaným potenciálem. Na filmu je zdaleka nejzajímavější prostředí. A to jak sympaticky futuristické město, tak divočina za jeho hradbami. S výpravou bohužel nedržely krok efekty, takže některé pasáže působí naivně, jiné směšně. Přitom děj sugeroval temnou dystopii a syrovou atmosféru beznaděje. V jednotlivých scénách sem tam probleskla a především nahánění prvního "zběha" je svou krutostí působivé. Bohužel zůstalo jen u náznaků. ()

Galerie (136)

Zajímavosti (16)

  • Ve scéně, kdy Logan (Michael York) a Jessica (Jenny Agutter) utíkají, vylezou z vody a naskočí na železný výtah, zmizí v jednu chvíli z vrchní části Loganova (Michael York) trička výrazný šedivý pruh. O pár sekund později se však opět objeví. (Pavlínka9)
  • Logan (Michael York) má laserem vytvořenou díru v pravém rukávu trička, avšak během průchodu do „dílny lásky“ tato díra zmizí. (Pavlínka9)
  • Lidé v tomto snímku se dožívají pouze třiceti let. Ironií osudu je, že Michaelu Yorkovi, který zde hraje "lovce" uprchlíků, bylo během natáčení filmu přes 30. (ClintEastwood)

Související novinky

Loganův útěk má další šanci

Loganův útěk má další šanci

23.07.2015

Současná vlna filmových sérií, jejichž mladí hrdinové bojují s tuhým režimem (Hunger Games, Divergence, Labyrint: Útěk...), se vzhledem k vysokým tržbám jen tak nezastaví. Studia naopak hledají… (více)

Denzel si naverboval režiséra Drive

Denzel si naverboval režiséra Drive

12.12.2012

The Equalizer je seriál z osmdesátých let, který vydržel na obrazovkách čtyři sezóny. Jeho hrdinou byl bývalý tajný agent Robert McCall (Edward Woodward), jenž jako pokání za svou minulost zvolil… (více)

Wonder Woman je stále naživu

Wonder Woman je stále naživu

19.08.2011

Snažili se ji na plátna kin dostat mnozí. Třeba Joss Whedon a McG. Neuspěli. Snad ještě hůř dopadly loňské plány televizního veterána Davida E. Kelleyho zhmotnit komiksovou superhrdinku v televizním… (více)

Logan konečně zdrhne

Logan konečně zdrhne

20.06.2010

Tohle není novinka týkající se Wolverinea. Tohle je jiný Logan. Konkrétně hrdina kultovní sci-fi z roku 1975 Loganův útěk, jejíž remake už několik let připravuje studio Warner Bros. Odlepí se projekt… (více)

Reklama

Reklama