Reklama

Reklama

Prožít si své peklo

  • Francie À chacun son enfer (více)

André Cayatte natočil tento film s vědomím, že hlavní role, postava matky, které unesou dítě, je hratelná. Ale jen jednou herečkou. Nikdo, zdá se, neumí beze slov zahrát pohled plný poznání, žalu a hrůzy tak, jak to předvádí Annie Girardot ve své vrcholné formě. (moudnik)

Recenze (71)

TomX2 

všechny recenze uživatele

Miestami (prevažne v prvej polovici) to bolo slabšie, najmä kvôli formátu, ktorý ma vôbec nechytil (žiadna silnejšia melódia v pozadí, žiadne kreatívne triky s kamerou či strihom, proste len také mdlé/neambiciózne technické spracovanie) a občas nadobúdal dojem, že sa pozerám na štandardný film o únose, ktorý od priemeru drží snáď len dobrá Annie Girardot. Na pozadí však prebieha silný a inteligentne vyrozprávaný príbeh so skvelým záverečným rozuzlením, vďaka čomu mu môžem prihodiť štvrtú hviezdu a povedať, že nie, to nie je štandardný film, je to pekelne dobrý film s naozaj silnou ženskou hrdinkou. ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Tento film na mě strašně psychicky zapůsobil. Milovala jsem Annie GIRARDOTOVOU a vidět ji jak hraje naprosto zdecimovanou matku, které někdo unesl její malou dcerušku, to chtělo naprosto silné nervy. Nemohu zde popisovat jak to dopadlo, protože tato téměř vynikající kriminálka byla tak překvapující a zároneň tak příšerná !! Nemohu zde prozradit pointu, to už raději napíšu, že vrah byl zahradník. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Skvěle natočený film o tom, jak jedné rodině unesou malou dcerku. V podstatě celou dobu se soustředíme na Annie Girardot, která tak může dokázat, jak je skvělou herečkou. Do toho ale ještě vyniká dobře napsaný příběh, který vás dovede hodně ranit. A nakonec finále, které se dá trochu očekávat, ale nic mu neubírá na síle. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Annie Girardot se vřítí do televizního studia. Svou obvyklou vyřídilkou si vyjedná živý vstup, aby vyzvala neznámého únosce své dcery k vyjednávání. Takhle rychle, bez průtahů začne film, který toho má před sebou příliš mnoho, než aby si mohl dovolit hluchá místa. Věřte, že zodpovězení otázky, zda se Annie podaří dcerku získat zpět, je sice silným momentem, ale zdaleka ne vrcholem příběhu. Film jsem viděl dabovaný a totožnost únosce mi díky charakteristickému hlasu jeho dabéra byla jasná od chvíle, kdy se poprvé ozval z vysílačky, ale ani to mi nezabránilo sledovat další děj s očima navrch hlavy a od scény s pytlem na odpadky spoluprožívat prohlubující se úzkost a zoufalství Girardotové. Jakkoli jsem nepřítelem laciného afektování nad "hereckými koncerty", musím říct, že v lepší formě jsem ji jakživ neviděl. 100% ()

classic 

všechny recenze uživatele

Bernard Fresson s Annie Girardotovou, spoločne opäť v role manželského páru, no tentoraz v úplne opačnom, emocionálnom rozpoložení, než bolo tomu zrovna naposledy. • Teda, aby som bol o čosi viac konkrétnejším, tak predsa trochu predstavím nasledujúcu líniu udalostí, ale len v malých náznakoch, maximálne tak načrtnem úvodné dianie, keď ostatná scenáristická zložka ostane v „tabuizovanom režime”. • Cayatteov počin s neoficiálnym názvom v podobe Autopsie d'un monstre, čo by sa mimochodom dalo naprosto voľne preložiť do slovenského jazyka, ako Pitva monštra, je zrejme až príliš ťažkým sústom pre vskutku akéhokoľvek potenciálneho diváka, a tak si (česko)slovenský distribútor radšej zvolil menej sugestívny názov vo výslednom preklade, ako Prežiť si svoje peklo, ktorý je i napriek určitému "ústupku", rovnako plnohodnotným, spĺňajúcim svoj daný účel. • Ďalej som chcel v podstate už iba doplniť, že tento ojedinelý, excelentný a vynikajúci titul, určite nie je sám, čo sa totižto týka svojej hlavnej zápletky. Únosom sa v najrôznejších variáciách venovalo bezpočet kinematografických zárezov naprieč časovou osou nielen predchádzajúceho 20. storočia, ale zároveň snáď i v tom súčasnom, by sa ešte našlo zopár vydarených príkladov...? • No, ale len máloktorý z nich ide na vec tak zhurta, ako práve tento recenzovaný počin. V úvodných záberoch intenzívne sledujem mimoriadne rozrušenú postavu s tvárou "girardotky", ktorá sa kamsi veľmi rýchlo ponáhľa. Vzápätí na to sa dozvedám, že Madeleine Girardovej, neznámy únosca uniesol jej 7-ročnú dcérku Laurence, pričom požaduje extrémne vysoké výkupné v bližšie nešpecifikovanej sume, ktorú sa ale divák vo filme dozvie, to iba recenzent zatajil túto informáciu, aby skrátka hneď všetko nevytrúbil do éteru. Od tohto momentu opätovne dochádza k davovej hystérii, najmä zo strán „predajných presstitútok”, ktoré už na tak doposiaľ vybičovanej atmosfére, neustále zas a znovu prilievajú benzín do ohňa, ale taktiež nemožno podceniť situáciu ani v „domácom tábore”, kde to v ťažko skúšanej rodine doslova vrie, ako v rozpálenom kotli! Čo sa bude vlastne diať ďalej? Tak, tým si musí prejsť každý divák, ktorý sa podujme na toto vycizelované, majstrovské dielo, vybrúsené podľa mojich najväčších predstáv. • „ONE WOMAN SHOW” v podaní Annie Girardotovej, tak tým si myslím, že som povedal asi úplne všetko, proste je neuveriteľne strhujúcou, keď ostatný, herecký ansámbel, je oproti nej máličko zatieneným, nakoľko tento vďačný scenár, jej bol ušitým doslova na mieru..., ale podaktorí z nich sa ešte pekne vyfarbí. PS: Čítal som, že herečka chcela inakší koniec, za to ale tvrdohlavý režisér si presadil tento nervydrásajúci záver, ktorý ma absolútne zdecimoval! ()

Zajímavosti (1)

  • Ve svých pamětech Annie Girardot (Madeleine Girard) vzpomíná, že natáčení mělo těžký dopad na její osobní život. Rozešla se s tehdejším životním i hereckým partnerem Bernardem Fressonem (Bernard Girard) a i s režisérem Andrém Cayattem, s nímž se nepohodla kvůli závěru filmu, který jí připadal příliš drastický a depresivní. (vesper001)

Související novinky

Zemřel herec Hardy Krüger

Zemřel herec Hardy Krüger

20.01.2022

V americké Kalifornii včera v požehnaném věku 93 let opustil filmový svět německý herecký veterán a spisovatel, Hardy Krüger. Rodák z Berlína má k dnešnímu dni na svém kontě na 70 filmových a… (více)

Reklama

Reklama